JD Engineering TSi motoren

SNARFB

Senior Member
@SNARFB: dat is natuurlijk lastig te zeggen, als iets nog niet mogelijk is, is vergelijk met datgene natuurlijk ook niet mogelijk.

OBD tuning blijft altijd de mooiste oplossing, je kunt alles aanpassen, inclusief eventuele topsnelheidsbegrenzing etc etc, in alle gevallen kan je met obd tuning nog een paar % meer vermogen winnen.
@Race Eend : Met ODB OBD-tuning bestaat de kans dat de aanpassingen aan de software worden overschreven door de dealer tijdens een beurt, zeker met een nieuw model als de OIII. Hoe ga je hier mee om? Kan de dealer trouwens zien dat er is getuned. Zoja... dan loop je kans dat je uitgesloten wordt van de garantie. Is er inmiddels al zicht op de mogelijkheid van OBD-tuning?
 
Laatst bewerkt:

Race Eend

Forumguru
@Race Eend : Met ODB OBD-tuning bestaat de kans dat de aanpassingen aan de software worden overschreven door de dealer tijdens een beurt, zeker met een nieuw model als de OIII. Hoe ga je hier mee om? Kan de dealer trouwens zien dat er is getuned. Zoja... dan loop je kans dat je uitgesloten wordt van de garantie. Is er inmiddels al zicht op de mogelijkheid van OBD-tuning?

Je loopt de kans dat de dealer hem overschrijft als de auto niet voorzien is van de nieuwste software bij obd tuning.

Klanten van JDengineering krijgen kosteloos een nieuwe tuning na dealer updates.

Een dealer kan in samenwerking met PON vinden dat een auto getuned is als men de volledige software incl checksum gaat controleren.

Als men weet te vinden dat de auto getuned is, verlies je meestal je motorgarantie (origineel maken in garantiezaken is dus verstandig).

Er is nog geen zicht op obd tuning.
 

leonpard

Actief lid
Niet helemaal on-topic, maar ik heb op de site van JD-E gezien dat je de 2.0 TDi (150pk) ook al kunt laten tunen met een externe module. Daarmee komt hij op 177pk / 390Nm:thumbsup: Iemand hier al ervaring mee?
 

portefam

Actief lid
140pk - 320Nm.
Verbruik ongewijzigd
0-100kph, min 1.5 sec.
Dank je voor de reactie.
Wordt de auto vooral sneller in het gebied tussen 80 en 120?
Ik vind hem bij de kickdown te snel/veel terugschakelen.
Wat is de beste kilometerstand om dit te laten doen? Sta nu op 2500 km.
 

Race Eend

Forumguru
@ portefam, is het niet gemakkelijker even te mailen met ons, ipv op forum in een TSI topic. ;)

Om toch even op je vragen terug te komen, ja hij wordt veel sneller tussen 80 en 120, vanaf 2000km kun je over gaan tot tunen, dan is hij volledig los.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
@Race Eend, hoe staat het ervoor met de ECU's van de 140pk in de O3? Zijn er al stappen gemaakt of is het ondoenlijk?

Ik prefereer toch echt de OBD tuning. In het verleden een (niet JD) box gehad in de S2 maar die heeft mij nooit het vermogen gegeven dat beloofd werd. Ben benieuwd ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat geldt niet voor een jd box. Heb er ook een, OBD lukt niet. Wel net wat mooiere oplossing, maar zo heel veel maakt het ook niet uit
 

Race Eend

Forumguru
@ByeByePeugeot: ik heb geen idee of het ondoenlijk is, dat is echt afhankelijk van de flashtool. Op dit moment is er nog geen kraak voor deze nieuwe types met nieuwste versie van de MED17 ecu.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
@ByeByePeugeot: ik heb geen idee of het ondoenlijk is, dat is echt afhankelijk van de flashtool. Op dit moment is er nog geen kraak voor deze nieuwe types met nieuwste versie van de MED17 ecu.

Dank voor je antwoord. Wat ik mij afvraag mbt de box is het volgende.

Hoeveel, bij benadering, lever je in aan pk's met een box tov obd tuning?

Op het moment dat de accu losgehaald wordt, moet deze box dan weer inleren? De box die ik in de S2 had deed dit namelijk.

Zorgt jullie box voor een hogere maximum snelheid? Met de S2 in Duitsland zitten blazen maar hoger dan de fabriekspecificatie kwam hij niet.

Zorgt jullie box constant voor de extra gespecificeerde pk's en extra nmtjes?

Ben erg benieuwd naar de antwoorden zodat ik de keuze kan maken.

Ik neem aan dat ik voor eventuele installatie naar jullie toe moet of kan de box ook naar Versluis gestuurd worden? Volgens mij kennen jullie daar iemand die in het verleden voor vd Velden heeft gewerkt ;)
 

CDK

Forumguru
Uuuuh JD is niet iemand die zegt we sturen hem wel op :nono: het is eigenlijk een externe ecu, niet de eBay variant van de TjoenigSpesialist ;) jouw vorige box was vast ook niet van JD als ik dit zo lees... @Race Eend kan je vast de ins en outs vertellen
 

Rosinfield

† In Memoriam
Scheelt een paar pk's. Topsnelheid verandert niet. Het werkt constant. Box moet opnieuw inleren maar dat is zo gepiept
 

Race Eend

Forumguru
Hoeveel, bij benadering, lever je in aan pk's met een box tov obd tuning?

Met OBD tuning kan je nog enkele zaken meer aanpassen (oa onsteking) en dan kun je vaak een 5pk en 10Nm meer halen.

Op het moment dat de accu losgehaald wordt, moet deze box dan weer inleren? De box die ik in de S2 had deed dit namelijk.

De box leert niet in, de ecu van de auto leert in, maar daar merk je bij de nieuwe Octavia 3 bosch 1.2 TSI ecu niets van.

Zorgt jullie box voor een hogere maximum snelheid? Met de S2 in Duitsland zitten blazen maar hoger dan de fabriekspecificatie kwam hij niet.

Ja de topsnelheid is iets hoger, als je meer vermogen hebt wordt je top altijd hoger. (tenzij de originele motorecu begrenst is, zoals bv bij de oude 1.2 TSI).

Zorgt jullie box constant voor de extra gespecificeerde pk's en extra nmtjes?

Alleen als je daar met je gaspedaal op vraagt, het systeem doet niets tot dat je meer belasting 'vraagt'.


Ik neem aan dat ik voor eventuele installatie naar jullie toe moet of kan de box ook naar Versluis gestuurd worden? Volgens mij kennen jullie daar iemand die in het verleden voor vd Velden heeft gewerkt ;)

We sturen ze liever niet op (alleen naar de gecertificeerde JD dealers).
Het is nl prettig om de auto ook even goed getest te hebben met vag-com, in principe is 99,9% in 1 maal goed, al is het maar om te testen of de stekkers goed zijn aangesloten (toerental signaal stekker weet men nog wel eens verkeerd om te draaien).[/Quote][/quote]
 

SNARFB

Senior Member
Met OBD tuning kan je nog enkele zaken meer aanpassen (oa onsteking) en dan kun je vaak een 5pk en 10Nm meer halen.



De box leert niet in, de ecu van de auto leert in, maar daar merk je bij de nieuwe Octavia 3 bosch 1.2 TSI ecu niets van.



Ja de topsnelheid is iets hoger, als je meer vermogen hebt wordt je top altijd hoger. (tenzij de originele motorecu begrenst is, zoals bv bij de oude 1.2 TSI).



Alleen als je daar met je gaspedaal op vraagt, het systeem doet niets tot dat je meer belasting 'vraagt'.




We sturen ze liever niet op (alleen naar de gecertificeerde JD dealers).
Het is nl prettig om de auto ook even goed getest te hebben met vag-com, in principe is 99,9% in 1 maal goed, al is het maar om te testen of de stekkers goed zijn aangesloten (toerental signaal stekker weet men nog wel eens verkeerd om te draaien).
En als straks op enig moment de OBD-tuning wel mogelijk is, kan er dan (kosteloos) worden geswitchtst?
http://www.skodaforum.nl/forum/i/jd-engineering-tsi-motoren.21208/posts/367233/report
 
Bovenaan Onderaan