JD Engineering TSi motoren

Rosinfield

† In Memoriam
ah, ok. Goed gezien van Joske! ;)
Ik heb btw in mijn vorige auto (Yeti) ook met zo'n box rondgereden en tot volle tevredenheid. Het is natuurlijk niet zomaar een box ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mijn Fabia van juni j.l. is het in ieder geval wel gelukt. Maar misschien is dat nog een andere generatie 1.2 tsi?
 

dutchman79

Senior Member
Op de JDEngineering site zie ik in ieder geval voor de 2013 1.2TSI van 105pk alleen de tuning met de externe box staan.
 

Joske

Forumguru
Voor Golf 7 gaat het wel dus zou me verbazen dat het dan niet kan lukken voor de O3?

Kan mis zijn maar was er van overtuigd dat ik dat vorige week nog gelezen had.. Maar @Race Eend zal dit met zekerheid kunnen vertellen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Met die Yeti ging het niet omdat er blijkbaar een heel aparte sw versie op stond die niet werd herkend. Was ooit geheel opnieuw geladen door dealer vanwege onterecht storingslampje dat steeds ging branden en dat ze niet anders konden oplossen
 

Rosinfield

† In Memoriam
volgens de JD website zou het idd alleen bij de Octavia niet anders kunnen dan met een box. Blijkbaar is er dan (softwarematig) verschil op een of andere manier tov dezelfde motor in de andere modellen
 

dutchman79

Senior Member
Ik rijd al vier maanden met een (OBD) getunde 1.2tsi O3 rond. Gedaan door TVS Engineering onder licentie van O.CT Tuning (de VAG huistuner).
Aha, heb jij een uitdraai van de gegevens daarna gezien of gekregen ?
(als ik het goed begrijp zou er door deze vorm van tuning meer winst qua vermogen en koppel te behalen zijn ?)

Wat kost dat bij hen als ik zo brutaal vragen mag?
 

CDK

Forumguru
@dutchman79 aangezien de ECU van de 1.2 via OBD te herschrijven is, is de variant van O.CT via TVS wel een beetje duur, ze kunnen het daar nu ook met de standaard flashtool en dat scheelt aanzienlijk in kosten, bovendien krijg je 10% skodaforum korting, maar aangezien dit een JD topic is, in Lochem kunnen ze dit zeer zeker ook vakkundig voor je fixen, als anderen het kunnen kan JD het ook en misschien krijg je daar ook wel 10% korting?
 
Laatst bewerkt:

SNARFB

Senior Member
Aha, heb jij een uitdraai van de gegevens daarna gezien of gekregen ?
(als ik het goed begrijp zou er door deze vorm van tuning meer winst qua vermogen en koppel te behalen zijn ?)

Wat kost dat bij hen als ik zo brutaal vragen mag?
Voor en na een rollenbanksessie gedaan. Resultaat 141 pk/235 NM. Ik heb bewust gekozen voor deze constructie i.v.m het behoud van de fabrieksgarantie. Kosten: 600 euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

dutchman79

Senior Member
Ik heb een mail van Mark van JD Engineering gehad en ze verwachten binnen ca. 2 weken meer te kunnen zeggen over de OBD tuning van nieuwe 1.2 TSI motoren.

Dit ter info (met zijn goedkeuring) hier gepost.
 
Bovenaan Onderaan