JD Engineering TSi motoren

SNARFB

Senior Member
Dat wordt dan een dure liefhebberij. Dan wacht ik wel even tot de ecu is gekraakt. Tegen die tijd is er ook meer keuze tussen tuners.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Op zich vind ik het niet vreemd en voor 150 euro bovenop de box prijs valt het nog wel mee. De vraag is wat die box op Marktplaats zou doen. Waarschijnlijk kom je dan op hetzelfde uit en lever je dus 100 tot 150 euro in op de prijs.

Wachten is voor de beurs beter, wil je nu de extra pk's dan is het vrij netjes wat JD biedt. Maar dat is mijn mening ;)

Voor het wachten geldt:


Helemaal met Bert eens :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik vind die €150,- heel erg schappelijk hoor, je krijgt de mogelijkheid geboden om voor weinig te switchen tenslotte!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vind het ook alleszins schappelijk en ben al een paar x langs geweest om te ruilen. Helaas wilde dat niet bij gekke Henkie, dus laat ik het nu maar zo. De box doet het op zich uitstekend.
 

Race Eend

Forumguru
@Rosinfield
Mocht je in de buurt van Lochem zijn, kom eens langs, we hebben een extra flashtool (vooral om de nieuwe dsg7 Dq200 bakken etc te tunen ), deze kan echter ook motorecu's. Mogelijk kan die wel in de specifieke Yeti software komen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ok, wie weet een x van de zomer. En anders bij de volgende auto sowieso. Ik bewaar de box dan in ieder geval.
 

dutchman79

Senior Member
Kan er al iets worden gemeld over het beschikbaar komen van OBD tuning van de O3 ECU?

Ben ik ook wel benieuwd naar, ik overweeg langzaam mijn 1.2 TSI te laten chiptunen. Het is een auto van de zaak, echter zonder leaseconstructie (dus gewoon aangekocht).

Is er een kans dat mijn werkgever hier aan meebetaalt ?
 

EdK

Forumguru
Is er een kans dat mijn werkgever hier aan meebetaalt ?

Is dit niet gewoon een vraag die je moet stellen aan je werkgever ??
Wij kunnen wel JA zeggen maar wat nu als je werkgever NEE zegt ??
Zeg je dan tegen je werkgever ja maar de leden van het skodaforum zeiden dat je wel meebetaald.........
 

sblommers

Nieuw lid
Misschien staat het al in dit draadje, excuus voor domme vraag als dat het geval is. Is het bij de 1.2 TSI na tuningbox dan nodig om euro 98 te gebruiken tegen gepingel? Ik had begrepen dat dat voor de 1.4 TSI in elk geval wel zo was. Of klets ik nu?
 

dutchman79

Senior Member
Is dit niet gewoon een vraag die je moet stellen aan je werkgever ??
Wij kunnen wel JA zeggen maar wat nu als je werkgever NEE zegt ??
Zeg je dan tegen je werkgever ja maar de leden van het skodaforum zeiden dat je wel meebetaald.........

Dat had ik zelf ook al bedacht inderdaad, wilde alleen hier eens polsen of mensen met een soortgelijke constructie zaten en met welke argumenten zij het wel of niet betaald kregen.
 

EdK

Forumguru
Wel vermoed dat als je bv een bestel VW hebt en veel met aanhanger rijd dat je dan mbt trekkracht verbeteren de werkgever misschien meebetaald , maar voor ressie zal die het nut er niet van zien en niet meebetalen lijkt me zo.

Althans dat is mijn ervaring met mijn vorige werkgever mbt veel met aanhanger rijden.
Voor de andere collega's was het , dat betaal je zelf maar...
 

Gieliovd

Forumguru
Misschien staat het al in dit draadje, excuus voor domme vraag als dat het geval is. Is het bij de 1.2 TSI na tuningbox dan nodig om euro 98 te gebruiken tegen gepingel? Ik had begrepen dat dat voor de 1.4 TSI in elk geval wel zo was. Of klets ik nu?
Niet nodig, alleen haal je op 95 niet je optimale vermogen.
 

dutchman79

Senior Member
@Race Eend
Is bij jullie al iets meer bekend over OBD tuning van de 1.2 TSI motoren ?

Is de verwachting dat hiermee uit de 1.2TSI motor nog meer te halen is dan met de box ? Zoja, aan welke waardes moeten we dan denken ?
 

Joske

Forumguru
@Rosinfield : ik denk dat @dutchman79 bedoelt voor de nieuwe Octavia en dan is het momenteel enkel nog mbhv externe box tuning mogelijk. Maar aangezien men nu volop bezig is met de 1.4TSI via OBD te tunen zal de 1.2TSI wel kortelings volgen vermoed ik ;)
 
Bovenaan Onderaan