JeSko

Forumguru
Hmm even pech op korte tijd ja, je ruit moet maar net zo fiks barsten na een inslag, heb zelf al wel eens stenen op de voorruit gehad maar nooit met dit als resultaat ( houd hout vast ) .
 

Japanese Power

Donateur
Waren al 2 x gaatjes gevuld afgelopen jaar en recentelijk ook een kleine inslag waarvoor ik nog langs moest gaan.
Dat gaatje vullen hoeft na vandaag ook niet meer. BE heeft de naam slechte wegen te hebben maar in NL heb ik helaas de slechte ervaringen...
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Wat een klotedag vandaag zeg.
Vanmorgen de voorruit die zei: "barst maar" en vanavond een oppervlakkige aanrijding met een richtsinhaler...

Vanavond met het naar huis rijden ben ik geschampt door iemand die ook rechtdoor wilde maar nog even snel via de rechteruitvoegstrook ging inhalen. Een lastige situatie omdat we geen getuigen hebben en je ook niet even stopt op een druk verkeersknooppunt met 4 rijstroken in de spits in het donker.

Ik was net daarvoor vanuit de baan voor linksaf van baan gewisseld naar de baan voor rechtdoor en vervolgde daar mijn weg en werd toen rechts ingehaald door iemand op de baan voor rechtsaf die vervolgens de baan voor rechtdoor pakte. We schampten elkaar. Beide auto's hebben gekraste bumpers.

Maar schade-aangifte moet tegenwoordig via de app mobielschademelden en daar wordt je niet vrolijk van. Een schadeformulier krijg je niet meer van je verzekering. En in de app heb je bizar weinig mogelijkheden om info mee te geven. Aansluitend thuis dien je de rest in te vullen maar dat zijn 3 kruisjes en een veld waar max. 200 tekens in kunnen. Waardeloos.

Afijn, net thuis even ingevuld en zojuist de auto met een zachte doek bewerkt, veel van de schade is redelijk weg al zitten de krassen er nog wel voelbaar in. Maandag op de zaak even met de verzekeraar bellen om te kijken waar ik meer info kan delen want deze manier van schade-aangifte is zeer incompleet. Hiermee kun je i.m.o. geen realistisch oordeel vellen.

Dus mocht je schade rijden pak dan als het kan het ouderwetse schadeformulier en niet de ozo (niet) handige app.

IMG_4086.JPG
 

EdK

Forumguru
Als ik jou was dan zou ik de eerste tijd geen loten meer kopen en je vrouw maar laten rijden !
Want het ongeluk is wel erg bij je de laatste tijden...
Nog ff en je hebt rondom nieuwe beplating om die duracel batterijen
 

Japanese Power

Donateur
Een ding: ik heb nog nooit wat gewonnen in welke loterij dan ook.
Maar dat komt denk omdat ik nog nooit een lot heb gekocht...
 

EdK

Forumguru
Wel dan kunnen we mekaar een hand geven mbt kopen.....
En gelukkig heb ik toch nog een lachje op je gezicht gekregen..
Oefffff het zou toch maar een privé wagen geweest zijn !!
Had je nu een nieuwe verzekeraar moeten zoeken omdat ze je niet meer willen hebben...... oepsie :pardon:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wat een pechdag. Ik begrijp dat die ander wel is gestopt. Dat scheelt weer. Ik ben een keer met de Polo keihard rechts voorbij reed, terwijl ik links stond te wachten tot het licht voor rechtdoor op groen ging. Weet niet eens of hij überhaupt iets heeft gemerkt. Ik was zo geschrokken dat ik geen moment heb gedacht aan kenteken noteren. Dacht ook dat het alleen de spiegel was. Quod non; ook een schade van €2000 oid
 

Japanese Power

Donateur
Nee @JeSko Ik blijf nu maar rustig op de bank zitten en vannacht kruip ik onder m'n dekbedje ;)
Daar vliegen geen kleine steentjes door de lucht en wordt ik niet rechts ingehaald...
 

EdK

Forumguru
en mocht je morgen wakker worden en het toch het gevoel hebben vannacht een aanrijding gehad te hebben met een baksteen !!??

Dan was het een HELE slechte droom.................... :wavecry:
 

Japanese Power

Donateur
En voila. Boardingspot spot nummer 2 gaat ook naar de knoppen. Morgen gelijk maar even aangeven bij de dealer vanweg de steeds verder scheurende voorruit die wordt vervangen. Op de foto zie je allemaal losse stukjes liggen. Lijkt of de bedrukking op het glas begint los te laten.

En nee. Er liggen geen steentjes op de grond. Die is van vlak beton.

391537E7-BC1B-4F47-B802-B540C75F862B.jpeg
 

Tees

Donateur
Ik moet hierbij eerder denken aan wat condensdruppeltjes in de lens. Misschien valt t mee en is t nog niet het begin van t einde? Tis ook behoorlijk vochtig weer nu.
 

Japanese Power

Donateur
Het is een paar weken bezig en is de opmars naar het beeld wat je krijgt in deze post. Alleen zullen ze w.s. zeggen dat dit niet zo erg is in dit geval. 2 Maten van mij met een Enyaq hebben hetzelfde probleem van verschilfering…
 

ertromp

Forumguru
Niet alleen Skoda heeft dat probleem met die verlichting maar ook Volkswagen ID3 en ID4. Deze zag ik al voorbij komen op een forum

E0232826-A434-4094-8DA3-CA082DC979BC.jpeg

Dat het licht kapot is vinden de meeste ID rijders blijkbaar niet het grootste probleem maar dat het dan een Renoolt badge begint te worden stuit er meer tegen de borst
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
@ertromp ik krijg een citeer bericht van je op dit topic maar zie nergens je citaat staan !!??
Waar heb je me nu op geciteerd ????
 

Japanese Power

Donateur
Ik zie staan bewerkt door moderator @EdK.

Als je gaat googlen vind je heel veel Enyaq-rijders die een identiek probleem hebben @ertromp. Maar dat de ID3 en 4 er ook last van hebben is nieuw voor me. Maar ziet er vrij identiek uit idd.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan