EdK

Forumguru
Komende tijd alles verder monitoren en contact houden met de dealer
En je excuus aanbieden aan Skoda voor je negatieve gevoelens over de Enyaq......... :pieker:
:deuk::deuk:

Maar mooi dat je een paar flinke stappen vooruit bent gegaan !
En nu maar hopen dat dit zo blijft.
En een mooi bericht voor anderen die ook het probleem hebben of in nabije toekomst zouden krijgen.
Dus dat het niet aan de update hoeft te liggen maar dat die (makkelijke ) app's ook een oorzaak kunnen hebben....

Succes en sterkte met je verdere monitoren....
 

Tipu

Lid
Beroerd zeg... een collega van mijn vrouw heeft (bij de LM) vanwege aanhoudende niet-opgeloste storingen in zijn Enyaq precies gedaan wat @Canon-Eye adviseerde - en rijdt nu naar volle tevredenheid een Volvo V60 ;)
Wat was zijn advies.. ik heb veel problemen met laden en bereik is dramatisch laag. Nu laadt het 258 km (bij 100%). Los dat soms entertainment systeem regelmatig uitvalt en navigatie tijdens rijden heel vaak routes onnodig wijzigt. Ik heb leasecontract, dus wellicht kan ik argumenten aankaarten en oplossing zien te krijgen. Thanks
 

MarcoO2

Forumguru
Wat was zijn advies..
Aangeven dat ze een niet-werkend (non-conform) product hebben geleverd. Bedenk wel vooraf wat je wilt bereiken: je hebt ook niet ineens een andere, nieuwe auto. Bij de collega van mijn vrouw was de mazzel dat er net een V60 terug kwam van een andere collega, dus die kon de één inleveren en de ander gaan rijden.
 

Japanese Power

Donateur
Even voor jouw beeldvorming @hemi24 naast je vraag aan @Tipu: ik heb alle ladingen bijgehouden na de update en voor jou even een schifting gemaakt van de 100% ladingen. Bizar wat de BC als gemiddelde aangeeft (uitgaande bij mij van een iV60) als je kijkt wat het aantal effectieve KM vaak maar inhoudt...

En dat er tussen 04-01 en vandaag geen cijfertjes staan klopt. Ben nu 14 dagen volledig geveld door de griep, maar dat terzijde...

Ranges.png
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Is nou de getoonde range (prognose) na de update realistischer geworden?

Wat ik me afvraag bij je overzicht: wat is het restpercentage bij de resterende range en komt dit (lineair) overeen met de verhouding percentage/range bij 100% (of 80%)?

Je gemiddelde verbruik, zeker voor een winterperiode vindt ik niet echt schokkend, zeker als ik op Spritmonitor zie dat mensen 's zomers ca 17 KWh/100km halen en in de winter tot 24 KWh/100km...
 

Japanese Power

Donateur
De range na de update is in mijn geval niet gunstiger geworden @hemi24

Waar ik voorheen in de oranje balk vaak rond de >325 zat is dat nu een stuk lager, en het is niet zo extreem koud, zie daarvoor de rechterkolom.

En de kolom Range BC (kolom 2) is na het laden en de oranje (kolom 6) wat er aan het einde van de rit voor de laadbeurt nog overblijft bij elkaar...
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
In mijn 1970 kever zonder benzinemeter had ik altijd een jerrycan met 10 liter benzine voorin liggen.
Maar aangezien je geen reservetankje stroom mee kunt nemen, zie ik nog niet zo snel dat iemand de daadwerkelijke range van vol tot helemaal leeg en stilvallen gaat uitproberen....
 

Japanese Power

Donateur
Maar is de accu dan ook daadwerkelijk zo leeg, als dat de auto je wil doen geloven..?
Ik heb recentelijk 1 x met 1KM range en 1 x met 3KM range de oprit thuis gehaald.
Ik wil het risico niet nemen aangezien een lege EV geen cm. meer van z'n plek komt, ongeacht waar je stil komt te staan...
 

leon-cupra

Forumguru
Wat een hoge gemiddelden, 21-24kwh. Ik haal met de Y op mijn eerste ritten 16-17kwh. En daar zit ook wat “testwerk” in (redelijk wat kickdowns en stoplichtsprintjes).
 

Tees

Donateur
Dat is het lastige van een EV hè, je bent volledig afhankelijk van wat de BC aangeeft aan range. Je zou het in theorie wel zelf kunnen meten, aangezien de spanning van elke batterijcel afhankelijk is de lading, dat zou een externe controle kunnen zijn of de BC gewoon minder range weergeeft bij dezelfde lading, of dat ze bijvoorbeeld minder lading in de accu stoppen (om de levensduur te verlengen?).
 

leon-cupra

Forumguru
Je kan toch ook gewoon de berekening maken wat je geladen hebt(is dus hetgeen hé verbruikt hebt) en dat tegenover het aantal gereden kms.
Heb je toch ook een correct gemiddeld verbruik.
 
Bovenaan Onderaan