CharlesTucker

Forumguru
Ik loop altijd naar huis, kwartiertje wandelen, leuk stukje door het park, en ga dan daar werken :giggle:
Overigens blijf ik het wel bizar vinden dat zo'n update kennelijk zo lang duurt, eigenlijk zou het na een bakje koffie toch wel klaar moeten zijn ...
 

EdK

Forumguru
eigenlijk zou het na een bakje koffie toch wel klaar moeten zijn .
Die monteur lust net als jij ook wel een bakkie koffie hoor !
Zijn geen robots...

Maar @Japanese Power was dit de Ambition uitvoering ?
Want ja die hebben meen tegenwoordig ook standaard van fabriek wieldoppen met stalen velg.
En ja die kleur... om één of andere wijze kan ik er niet aan wennen... maar nog niet in echie tegen gekomen hoor !
Maar heb idee dat je wel een mijn ervaringen verslag had geschreven over je dagje Fabia 4 rijden..
 

Japanese Power

Donateur
Maar @Japanese Power was dit de Ambition uitvoering ?
Klopt helemaal. Wel jammer van die wieldoppen, doet me denken aan de Yarissen P1-P2 van zo'n 25 jaar geleden die allemaal op de zelfde stalen velgen met wieldoppen werden afgeleverd. Beetje jammer, staat toch niet meer in deze tijd. Zeker niet onder zo'n fraaie kleur...
 

Japanese Power

Donateur
Net een belletje. Enyaq had klaar moeten zijn maar het gaat nog wel een dagje extra duren.
De software update gaat niet zoals verwacht...
 

CharlesTucker

Forumguru
Die monteur lust net als jij ook wel een bakkie koffie hoor !
Uiteraard, dat bedoelde ik ook. Inpluggen, update starten, bakje koffie, uitpluggen, testje en klaar. Ondertussen heeft de klant ook z'n koffie op en kan weer door. Er zal wel een reden voor zijn dat allemaal veel ingewikkelder is dan een windows of linux update draaien, maar het verbaast me wel. En dat het dan kennelijk niet eens in een keer werkt geeft ook te denken. Maar hopelijk is ie morgen dan weer helemaal in orde.
 

Japanese Power

Donateur
Tsja, ben niet de enige waarbij het niet in een keer lukt. Als je het Enyaq topic op Tweakers leest zijn er wel meer waarbij het niet in 1 x gaat. Sterker nog, vanmorgen met het inleveren van de auto werd mij voorzichtig gemeld dat het weleens 2 dagen kon duren. Hopelijk werkt het morgen wel allemaal en kan ik inderdaad OTA updaten in de toekomst...
 

jesse_s93

Donateur
Aangezien je ook op het tweakers forum meeleest wellicht ten overvloede, maar probeer de app weer te koppelen bij het ophalen van de auto. Dat schijnt na de ME3.0 update problemen op te kunnen leveren.
 

Japanese Power

Donateur
Einde ochtend kreeg ik een belletje. De update is gelukt maar we zien dat de parkeercamera aan de achterzijde niet af fabriek is, daarom kunnen we deze niet activeren... Duh, dit is een origineel VAG product en is inderdaad achteraf professioneel ingebouwd. Kort overleg, nee kunnen we echt niet doen, u zult terug moeten naar de partij die de camera heeft ingebouwd...

Pff, afknapper zeg... Had al rekening gehouden dat de VCDS-aanpassingen die Mark destijds heeft gedaan zouden verdwijnen maar dat ze de camera niet kunnen inleren, jammer (1). Binnenkort maar weer een ritje naar Breda om dit te laten herstellen, het is niet anders. Verder is de tijd genomen om alles aan te melden en te koppelen.

Blijkt dat je nu voor de uitgebreide app functionaliteit een abonnementsbedrag per jaar moet gaan betalen, terwijl deze voor de EV-modellen eerst lifetime gratis was. Op mijn vraag vanwaar deze koerswijziging kreeg ik het antwoord: er zitten nu meer functies in en de servers zijn verbeterd dus die moeten worden betaald. Met andere woorden: "door de strot geduwd", ook weer jammer (2).

En op mijn vraag waarom ik 10 maanden geleden moest betalen voor de snellaadoptie en deze nu voor elke gebruiker standaard is, kreeg ik geen duidelijk antwoord. Iets van: is nu onderdeel van de update en kan niet worden gecrediteerd... jammer (3).

Nu maar kijken hoe de connect services zich gaan gedragen maar ik heb wel een beetje een raar gevoel betreffende deze update... En op mijn vraag bij het maken van de afspraak een aantal weken geleden of je sowieso deze update kunt weigeren kreeg ik te horen dat dan de garanties op het EV-systeem zouden vervallen... Het zal allemaal best nodig zijn maar ik proef hierin monopolistengedrag.

Afijn, ik ben het weer kwijt, ik geniet elke dag van het voorrecht zo'n heerlijke wagen te mogen en kunnen rijden maar heb wel een beetje rare bijsmaak na deze update, terecht of onterecht, dat laat ik in het midden. Fijn weekend allen!
 

leon-cupra

Forumguru
Was dit ook de update waarbij de oplaadcapaciteit beperkt werd tot 80% (dus niet meer 100% opladen mogelijk). Mijn vader had dit onlangs ergens gelezen.

Betreft jammer (3): is toch logisch dat geen enkel compensatie voor is. Je koopt op moment X een wagen en je bent akkoord met de prijs. Dat het merk/invoerder beslist om een prijswijziging door te voeren, moet je achteraf toch geen verhaal halen bij de dealer. Als morgen de Enyaq 5% duurder wordt, ga je toch ook niet vragen om 5% bij te mogen betalen. :pieker:
 

EdK

Forumguru
Ach dat houden ze ook niet lang vol !
Nu allemaal nog nieuwe techniek ( ook voor VAG )
En straks dan komen er weer als paddestoelen uit de grond allemaal specialisten die voor hunzelf werken en die dan ook het onderhoud en verbeteringen dmv software gaan aanbieden.
ZUllen alleen eerst waarschijnlijk wat modules gekraakt moeten worden...
Maar momenteel hebben ze beetje alleenrecht over hun producten die ze verkopen , maar die tijd gaat dus ook weer veranderen.
En zal waarschijnlijk ook sneller gaan dan we vermoeden...
 

MarcoO2

Forumguru
Blijkt dat je nu voor de uitgebreide app functionaliteit een abonnementsbedrag per jaar moet gaan betalen, terwijl deze voor de EV-modellen eerst lifetime gratis was. Op mijn vraag vanwaar deze koerswijziging kreeg ik het antwoord: er zitten nu meer functies in en de servers zijn verbeterd dus die moeten worden betaald. Met andere woorden: "door de strot geduwd", ook weer jammer (2).
Dat lijkt me juridisch niet houdbaar. Er is geen overeenkomst waaruit blijkt dat jij die extra functies wilt, laat staan dat je ervoor moet betalen.

BMW heeft voor dit soort praktijken overigens in Amerika net het deksel op de neus gekregen:
 

Captain Hook

Forumguru
En op mijn vraag bij het maken van de afspraak een aantal weken geleden of je sowieso deze update kunt weigeren kreeg ik te horen dat dan de garanties op het EV-systeem zouden vervallen... Het zal allemaal best nodig zijn maar ik proef hierin monopolistengedrag.
Nee hoor, dat zie je helemaal verkeerd! Dat heet klantenservice! Daar 'vraagt' de consument naar! Ja, echt waar... :D
(n)
 

Japanese Power

Donateur
Wat ik nou weer aan m’n riem heb hangen? Stap ik vanavond uit en pak ik via de passagierszijde nog even wat spullen uit de auto valt m’n oog op de boardingspot. Deze lijkt wel gesmolten… Ik heb maar even een mail naar Rijnwoud gestuurd om dit binnen garantie op te lossen.

Beetje raar gezicht zo. Ik weet dat Škoda druk bezig is het nieuwe logo te promoten maar dat mijn Enyaq het daar nu al niet mee eens is vind ik vrij rap…


20DD8743-D064-49EC-BAED-5ABD56CC2777.jpeg

F514BCA9-A71D-4A4D-A118-94021DAC53A0.jpeg
 
Bovenaan Onderaan