Captain Hook

Forumguru
het is maar een simpele ophanging app
Da's eerder GEEN ophanging. o_O

WTF; die auto loopt toch zo vast tegen het wegdek c.q. de eerste de beste drempel?
Laat staan dat de wielen vastlopen in de wielkasten.
Zelfs toen de voorveren gebroken waren van mijn auto, zat 'ie nog niet zo laag.

Ik snap echt niet waarom dit überhaupt mooi, laat staan functioneel zou zijn... :censored:
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Captain Hook :
Wat is luchtvering (air ride)? Luchtveringsystemen stellen je in staat de hoogte van je auto geheel naar wens af te stellen. Geniet van je auto terwijl je rijdt met een redelijke hoogte. Perfect voor showcars die ook voor dagelijks gebruik zijn bestemd.

Tenminste dit vermoed ik, anders lijkt me er idd niet mee te rijden. Alles voor de looks voor sommigen en dan zo laag mogelijk. Vind het persoonlijk niet mooi, wat mij betreft moet het hele wiel zichtbaar blijven. Maar looks boeien me uberhaupt matig, de driveability des te meer
 

JeSko

Forumguru
Jullie zouden nog schrikken van de manier waarop sommigen rondrijden, meestal is het in België air, maar de hardcore stance scene uit de VS is langzaam naar de lage landen aan het overwaaien. Enkele voorbeelden van auto's die gestanced zijn, dus neen dit is geen airride en ja, om dit te bekomen worden schroefsetjes in stukken gezaagd, draagarmen ingekort en weer aan elkaar gelast etc etc, gaan ze hier leuk vinden :D

Mazda-RX-7-Burned-by-haters-2-e1669105038900.jpeg.jpg E3QL-bEVoAIPmTm.jpeg.jpg 70b6120c44921fa3587564601dd0f536--slammed-cars-jdm-cars.jpg Nissan-350Z-negative-camber-1.jpg
 

EdK

Forumguru
Ik ben sprakeloos....
Hun contactvlak is zo klein met de weg dat ze beter fietswielen eronder kunnen zetten... :banghead:
:banghead: :banghead:
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Klopt ze doen ook maar 3-4000 km max met een set banden, en intussen hebben ze die banden dan ook al verwisseld van as en kant. Maar goed was niet de bedoeling het hier zover te laten gaan, daarvoor is dit topic vast niet bedoeld, de Enyaq is alvast mooi tuningmateriaal vind ik, benieuwd wanneer ik hier de eerste aangepaste zie :)
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
De Amerikaanse (en wat spottende) benaming voor dergelijke autos is dan ook "ricers".
Mogelijk omdat dit meestal met Japanse of koreaanse auto's gedaan werd/wordt?
 

JeSko

Forumguru
@Peter-036

Nee dit zijn stancers, ricers is meer alles wat je op AliExpress vind aan goedkope spoilers en "aero" op je 90 pk sterke Honda gooien, de echte definitie van RICE is trouwens Race Inspired Cosmetic Enhancement en heeft op zich niets met Japanse auto's te maken, het komt gewoon simpelweg neer op je trage auto snel doen laten lijken. De Sleeper is daar om duidelijke redenen het tegenovergestelde van :)
 

gehaktbal

Forumguru
Ben wel een beetje jaloers op jouw elektrische kermis-autoscooter hoor!
Zonder grapjes: Ligt nog even buiten bereik van mijn budget. Maar er gaat niks boven elektrisch rijden en zo'n Enyaq gaat ergens in de komende jaren nog wel op mijn lijstje staan als er een kop of 3 van af is.

Afgelopen vrijdag nog in de doe-het-zelf garage een discussie met iemand die vond dat elektrische auto's geen echte auto's zijn.
Vraag me af of mensen met zulke uitspraken wel eens wat meer km in zo'n wagen hebben gereden. Denk 't niet namelijk.

Jouw Enyaq ziet er prachtig uit, nette rustige kleur en chique velgen. Ondanks de softwarematige misère, nog altijd veel plezierige km gewenst!
 

Japanese Power

Donateur
Dank @blackswamp30 . Ik geniet zeker van de Enyaq maar de software-, range -en laadproblemen hebben een hoop vreugde weggenomen. Ik zou met de wetenschap van nu niet direct een Enyaq adviseren. Dan maar een hybride van een stabieler Japans merk bijvoorbeeld.
 

JeSko

Forumguru
Een collega en tevens oud ploegbaas van mij rijd op het werk de nieuwste RAV4, na al 35 jaar diverse Toyota's gereden te hebben, van enkele Corolla's tot de laatste twee gens RAV4, gaat hij daar nooit meer weg. Ook deze is weer een auto die altijd doet wat hij moet doen. Deze vind ik wel bij jouw passen, heeft een elektrische radius van 75 km waarvan 60 reëel, hij tankt nog amper aangezien woon werk 40 km heen en terug is, bij vakanties en dergelijke gaat hij dan op Benzine, geen gedoe met laden/laadpunten, gewoon zorgeloos rijden, dit is imo een auto die zich aanpast aan jouw leven en jouw gebruik, niet andersom :)

toyota-rav4-gr-sport-5-d49f06_copy_1920x1440.jpg

En hij is imo met dat zwarte dak dat doorloopt nog mooi ook.
 

Japanese Power

Donateur
Klopt @JeSko, viel alleen wel buiten budget destijds, heb er wel mee proefgereden ook laten uitrekenen.
De instapper was al een behoorlijk poepie duurder dan m'n Kodiaq destijds. Maar privé hebben we diverse RAV4 (oudere generaties) gehad destijds.
 
Bovenaan Onderaan