introductie Superb-2

EdK

Forumguru
:santa:
Tsja, ik denk dat Lenk een beetje bevooroordeelt is en nu consequent Skoda's zit af te kraken. Zeker ook omdat weer de Roomster er bij haalt.


Volgens mij moet hij toch uitkijken met dat afkraken van de Skoda's want dan wordt mevr Lenk misschien Mejuffrouw Lenk !!
Want tja mevr Lenk rijdt terecht nog steeds Skoda !!:D
 

EdK

Forumguru
He heren voor dat de SuperB 2 uitkwam las ik steeds over die lelijke achterlicht partij
Maar nu hoor ik niets meer !! Valt het toch weer mee ?? Is in het echt toch weer anders dan vanaf een fotoke ???
 

Michel

Forumguru
He heren voor dat de SuperB 2 uitkwam las ik steeds over die lelijke achterlicht partij
Maar nu hoor ik niets meer !! Valt het toch weer mee ?? Is in het echt toch weer anders dan vanaf een fotoke ???

Ben vrij neutraal naar de dealer gegaan. Had bij het bekijken van de foto's vooraf wel mijn twijfels, maar heb hem nooit uitgesproken lelijk gevonden. In de praktijk valt hij me 100% mee. Ik vind het eigenlijk wel een harmonisch model.

Bij S-Point had ik in ieder geval voldoende gelegenheid om de Superb aan te raken, te proeven (nee, geen proefrit), te ruiken etc. , want het was vanmiddag niet uitgesproken druk. Al met al heb ik lekker op mijn gemak beide auto's van binnen en buiten kunnen bewonderen.
 

sitechris

Donateur
ik was gisteren ook even kort bij de intro bij SCU. Ze hadden er 2 rijden en 2 in de showroom. Twee Ambientes overigens. IRL vind ik de auto mooier dan op de plaatjes. Hij heeft wel wat weg van de VW Phaeton als je hem van de zijkant bekijkt. Echt een grote, dikke auto. Ik ben van uiterlijk ook gecharmeerd, zeker met kleur blauw, zilver of zwart. Overigens vind ik 17/18 inch velgen en verlaging/sportonderstel wel een must voor de looks.
 

Frankie

Actief lid
inderdaad, een beetje apart nog voor de officiele introductie, ik weet niet of Pon hier blij mee zal zijn??
Morgen zie we hem gelukkig echt voor het eerst, ik ben benieuwt wat voor kleuren Hans Evers van Vepreda in de showroom heeft laten neerzetten!!

Uhm, "heeft laten neerzetten" ??? Ik hoorde van mijn dealer dat de keuze zo schaars is dat de dealers weinig tot nix te kiezen hebben. Benieuwd of ie dus ook meerdere heeft bij jou daar en of het eigen keuzes waren. Betwijfel t.
 

Pendragon

Forumguru
Uhm, "heeft laten neerzetten" ??? Ik hoorde van mijn dealer dat de keuze zo schaars is dat de dealers weinig tot nix te kiezen hebben. Benieuwd of ie dus ook meerdere heeft bij jou daar en of het eigen keuzes waren. Betwijfel t.

Bij Holdinga in Almere staan er in ieders geval 2 in de showroom en hebben ze zeker 1 voor een proefrit. Ik ga vandaag een proefrit maken. Alleen jammer dat ze de rode niet hebben, want die kleur wil ik in het daglicht nog wel eens zien. Ze hebben een Storm Blue en Mocca Brown. Ik moet zeggen, die laatste vind ik ook wel mooi c.q. sjiek.
 

___JC___

Forumguru
Echt een grote, dikke auto. Ik ben van uiterlijk ook gecharmeerd, zeker met kleur blauw, zilver of zwart. Overigens vind ik 17/18 inch velgen en verlaging/sportonderstel wel een must voor de looks.

Ik zag in dat andere draadje die foto met 20inch en dacht meteen BAH. Maar 19 inch nette velgen moet m toch gewoon erg goed staan lijkt me. Maar de auto optisch wat kleiner en dat heeft ie toch wel nodig..
 

sitechris

Donateur
Bij Holdinga in Almere staan er in ieders geval 2 in de showroom en hebben ze zeker 1 voor een proefrit. Ik ga vandaag een proefrit maken. Alleen jammer dat ze de rode niet hebben, want die kleur wil ik in het daglicht nog wel eens zien. Ze hebben een Storm Blue en Mocca Brown. Ik moet zeggen, die laatste vind ik ook wel mooi c.q. sjiek.

SCU heeft er 2 voor proefritjes. Een Greenline 1.9 TDI en een Elegance 2.0 TDI 140 pk.
 

Pendragon

Forumguru
SCU heeft er 2 voor proefritjes. Een Greenline 1.9 TDI en een Elegance 2.0 TDI 140 pk.

Bedankt voor de informatie. Holdinga heeft voor ons een afspraak gemaakt bij PON voor een proefrit in de 1.8TSI en de 2.0TDI CR en ze hebben daar ook een rode, dus gaan we daar aankomende zaterdag even kijken.
 

___JC___

Forumguru
Ik ben vandaag even langs de dealer gegaan want ik was toch wel nieuwsgierig geworden naar de S2. Mocht meteen een stukje rijden met een 1.8TSI elegance.

Allereerst de looks, ik was op basis van de foto's wat terughoudend. Moet zeggen dat in het echt de Superb echt wel lekker smoelt. Het interieur is echt netjes, mooi afgewerkt en de nieuwe klokken smoelen goed. Dat hout hoeft van mij dan weer niet zo maar de dealer kon me vertellen dat je ook gewoon alu kan krijgen ipv dat hout..gelukkig. De demo was een beige met 16 inch velgen, niet verkeer maar een zwarte met 18 inch smoelt al een stuk beter denk ik. Eventueel met sportonderstel want hij kan nog wel wat zakken. zowel qua looks als qua rijden maar daar kom ik zo nog op terug.

Rijden was ook een aangename verassing. Lekker comfortabel en toch niet te week. Overhellen viel alles mee voor een auto van deze maat en gewicht. Hij stuurt wel wat zenuwachtig moet ik zeggen. Maar dat zal waarschijnlijk net als bij de Octavia wel in te stellen zijn. Die 1.8 TSI motor is echt een juweeltje, lekker vlot en je hoort m bijna niet. De prestaties komen aardig in de buurt van mijn gechipte TDItje. En je kan m ook chippen (met garantie) naar 200pk dus dan gaat ie helemaal als de brandweer.

De standaard Elegance zit ook dik in de opties zeg. Bixenon met AFS, elektrische stoelen, Bolero radio met touchscreen, parkeersensoren voor en achter, 17 inch lichtmetalen velgen, automatische airco en ik zal nog een hele lijst vergeten. Als ik m zou bestellen zou ik het soundsystem nog wel willen met de Columbus navigatie en alcantara met leren bekleding. Sportonderstelletje, 18 inch velgen dat soort dingen.

Maar dan de kers op de taart, de ruimte. Man wat een bak ruimte in dat ding. Ik heb altijd het probleem met mijn 2.10 meter dat alleen dwergen achter me kunnen zitten, maar in de S2 kan mn pa (1.95m) achter mij zitten !! Das dus 4 meter mens achter elkaar in een auto. Echt een pluspunt voor mij.

Wordt nog een lastige keuze volgend jaar. De Mondeo of Passat staan ook nog op de lijst, maar de ruimte in de Superb 2 is bizar ten opzichte van de andere mogelijkheden.
 

sitechris

Donateur
plus dat de uitrusting erg riant is ivm de concurrentie. Alhoewel de Ford Mondeo 2.2 TDCI met S-pack nu ook dik is uitgerust, met 18 inch wielen, xenon en leer/alcantara combi. Maar die is nog wel ietsjes duurder dan de superb, en de superb wint het nog met de uitrusting.
 

Hetzer

Forumguru
Uhm, "heeft laten neerzetten" ??? Ik hoorde van mijn dealer dat de keuze zo schaars is dat de dealers weinig tot nix te kiezen hebben. Benieuwd of ie dus ook meerdere heeft bij jou daar en of het eigen keuzes waren. Betwijfel t.

Vepreda heeft al best verkopende dealer dacht ik wel een grotere vinger in de pap, zo had hij er 3 in de showroom staan in 3 verschillend kleuren en uitvoeringen met verschillende opties en velgen en heeft hij er volgens mij nog 1 voor proefritjes, wat vor versie weet ik niet
 

Bijlagen

  • DSC00486.jpg
    DSC00486.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 24

EdK

Forumguru
En vandaag zelfs de SuperB reclame tijdens de Formule 1 race van Spa !
Ze gooien er wat euries tegenaan bij Skoda om die S2 te promoten !
 

Yoske

Nieuw lid
Maar dan de kers op de taart, de ruimte. Man wat een bak ruimte in dat ding. Ik heb altijd het probleem met mijn 2.10 meter dat alleen dwergen achter me kunnen zitten, maar in de S2 kan mn pa (1.95m) achter mij zitten !! Das dus 4 meter mens achter elkaar in een auto. Echt een pluspunt voor mij.

Wordt nog een lastige keuze volgend jaar. De Mondeo of Passat staan ook nog op de lijst, maar de ruimte in de Superb 2 is bizar ten opzichte van de andere mogelijkheden.

De ruimte voor je benen achterin de Superb is inderdaad ENORM. De hoofdruimte vond ik een beetje tegenvallen... (Zeker in verhouding tot de beenruimte).
 

Pendragon

Forumguru
De ruimte voor je benen achterin de Superb is inderdaad ENORM. De hoofdruimte vond ik een beetje tegenvallen... (Zeker in verhouding tot de beenruimte).

Misschien de stoel nog wat lager zetten :)
Ik heb er nog speciaal op gelet, maar vond juist dat er meer dan genoeg hoofdruimte was. Zeker als je het vergelijkt met vele Franse auto's waar je direkt met je hoofd tegen het plafond zit. Maar goed, ik ben ook 'maar' 1.80m.
 

___JC___

Forumguru
Achterin zat ik ook met mn kop tegen het dak. Maar mensen tot 1.85m hebben daar volgens mij geen last van. En anders schuiven ze maar wat onderuit, toch beenruimte genoeg...
 

LenK

Forumguru
Sorry, maar de achterkant van de S2 is al twijfelachtig, maar in het wit vind ik het hélemaal geen porum.
2408d67534a33c04ea0d5cc3a3a331c6.jpg
 
Bovenaan Onderaan