introductie Superb-2

Michel

Forumguru
Jemienee, dat is een hele moeilijke opgave zeg:tongue:

Is toch niet zo moeilijk met al die KIA-logo's onder de motorkap en op het stuur? ;)

Nu nog zoeken naar het juiste type KIA .....

Maar eh.....misschien ga nu te ver off-topic??? LOL
 

Pendragon

Forumguru
Ik kan jammer genoeg volgende week vrijdag niet: heeft Holdinga geen voorpremiere op donderdagavond?
Ik wil zelf eerst de 1.4 TSI proberen, temeer omdat de turbo op één van onze productielijnen geproduceerd wordt. Is de overgang vanuit mijn RS te groot, dan wordt het toch de 1.8TSI.

Vandaag met Nico gesproken, ze hebben geen voorpremiere. Je kon daar voor kiezen, maar ze hebben daar niet voor gekozen, omdat je dan al die mensen op 1 avond krijgt en heb je minder tijd voor iedereen. Vrijdag heb je een hele dag. Zaterdag gaan we een proefrit maken. De kleur ben ik nog steeds niet uit, want ik vind de Storm Blue te donker voor blauw, de O2RS blauwe kleur is er niet. Ik heb nu ook de Mocca kleur gezien, vind ik ook wel heel mooi (sjiek). Ook twijfel ik tussen de 1.8TSI DSG of de 2.0TDI CR DSG. De diesel is zo'n 4000 euro duurder en met de diesel prijzen van tegenwoordig moet je toch aardig wat rijden wil je het diesel voordeel halen. Wat denken jullie?
 

SkodaMan

Actief lid
Het kantelpunt van benzine naar diesel ligt nu rond de 50.000 km/jaar en dat wordt de komende jaren alleen maar meer.
 

Roel

Lid
Ik merk in mijn vak dat de verkopen van auto's met dieselmotoren zich aan het stabiliseren / afnemen is, t.o.v. de benzinemotor. Vandaag de dag zijn de turbobenzinemotoren soepeler dan een diesel. Minder koppel, maar het maximale koppel is al wel bij een lager toerental beschikbaar.

Het ligt eraan hoeveel km je per jaar rijdt, maar ik zou voor de 1.8 TSI gaan. Ik ga zelf eerst nog ook de 1.4 TSI testen.
 

Pendragon

Forumguru
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik idd maar voor de 1.8TSI ga. Ik neem dan de DSG 7 traps versie. Nu nog de kleur. Heeft iemand bij een dealer in de buurt van Almere/A'dam al de rosso brunello gezien? In Almere hebben ze die kleur niet staan. Ik zie de kleur altijd het liefst in het echt, vandaar.
 

Ralph

Lid
omslagpunt van benzine naar diesel 50.000??
Ik ben heel benieuwd naar je berekening......

Misschien dat je dat eens zou willen toelichten!
 

Pendragon

Forumguru
omslagpunt van benzine naar diesel 50.000??
Ik ben heel benieuwd naar je berekening......

Misschien dat je dat eens zou willen toelichten!

Ik vond het ook al hoog. Ik had een berekening gemaakt en kwam op ongeveer 35000km. Ik zit er meestal net onder, dus ik ga dan toch maar voor de 1.8TSI.
 

Fabia

† In Memoriam
inderdaad, een beetje apart nog voor de officiele introductie, ik weet niet of Pon hier blij mee zal zijn??
Morgen zie we hem gelukkig echt voor het eerst, ik ben benieuwt wat voor kleuren Hans Evers van Vepreda in de showroom heeft laten neerzetten!!

Niet alleen Rijnwoud, ook mijn dealer heeft er een op staan:

http://link.marktplaats.nl/190342864


Nooit gedacht nog een Skoda te koop zien staan voor € 45.000,-!!!
 

Ralph

Lid
Ik rij 30.000 per jaar. Rij nu diesel maar zit er sterk over na te denken volgend jaar benzine te gaan rijden. 2.0 TFSI is een mooi motortje!!

Die 3.6 V6 zit geen turbo op geloof ik hé??
 

Huyzen

Lid
2.0 TFSI is een mooi motortje!!

Zekers! Ben ook van diesel naar benzine overgestapt, ik rij ca 25000 p.j. Ik betaal nu wel een stuk meer aan de pomp en moet ook vaker tanken, maar dat zal best opwegen tegen de lagere wegenbelasting en de aanschafprijs van een vergelijkbare diesel. Denk ik. En als dat niet zo is, heb ik tenminste wel een fijnere auto dan de vorige....:laugh:
 

Fabia

† In Memoriam
zorg dan dat je er om 1900 uur bent dan wacht ik wel even op jou op de parkeerplaats, ik ben toch alleen, de vrouw zit echt niet te wachten op zo'n introductie ( en er moet toch iemand op de kids passen)

Zie je straks. Hopelijk weinig files.
 

Bothje

Heel gewoon lid
Een paar foto's van de voor introductie Superb 2.
De avond was :super: goed georganiseerd door de Vepreda crew.
 

Bijlagen

  • IMG_7455.jpg
    IMG_7455.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 37
  • IMG_7463.jpg
    IMG_7463.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 51
  • IMG_7472.jpg
    IMG_7472.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 51
  • IMG_7476.jpg
    IMG_7476.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 42
  • IMG_7477.jpg
    IMG_7477.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 39

Hetzer

Forumguru
Het was weer een geslaagde avond, Hans evers organinseerde een top avond met z'n crew, het merk Skoda en uiteraard de nieuwe Superb-2 kwam goed tot z'n recht..
Het was echt een gezellig avond ,het geheel met rode loper en live muziek. De hapjes en de drankjes smaakte voortreffelijk, en ik hoop dat Hans nog veel Superb mag verkopen ( misschien wel eentje aan mij :cheer:)
 

Bijlagen

  • DSC00475.jpg
    DSC00475.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 28
  • DSC00476.jpg
    DSC00476.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 37
  • DSC00484.jpg
    DSC00484.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 41
  • DSC00490.jpg
    DSC00490.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 43
  • DSC00498.jpg
    DSC00498.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 42

Hetzer

Forumguru
nogmaals wat foto's van de geslaagde avond,

Van het forum waren ondergetekend ,CGO (mijn broertje) ,Bothje en Fabia aanwezig
 

Bijlagen

  • DSC00491.jpg
    DSC00491.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 30
  • DSC00500.jpg
    DSC00500.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 29
  • DSC00485.jpg
    DSC00485.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 28
Bovenaan Onderaan