introductie Superb-2

Fabia

† In Memoriam
Het was absoluut een geslaagde avond met heerlijk hapjes en drankjes. Weer lekker bij gepraat met Hetzer en met Bothje. Eindelijk die mooie velgen in het echt gezien. Maar wat een prachtige auto is die SuperB. Echt heel mooi.
 

Bijlagen

  • Afb008.jpg
    Afb008.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 27
  • Afb010.jpg
    Afb010.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 39
  • Afb011.jpg
    Afb011.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 56
  • Afb012.jpg
    Afb012.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 44

LenK

Forumguru
Inderdaad verpest het dash die telefoonhouder daar.

En jammer van die wieldoppen bij de Silver S2.
Ze zouden auto's uit deze prijsklasse alleen met LM moeten leveren.

Interieur is wbm het pluspunt van de S2.
 

Fabia

† In Memoriam
Nu ik de S2 in het echie heb gezien zou ik zondermeer kunnen leven met de basis uitvoering daarvan. En dan zou ik echt niet zitten met wieldoppen.
 

Pendragon

Forumguru
ik vind het toch jammer van de telefoonhouder (zie foto 3).
waarom moet deze houder erbij zitten ?


Je kunt ook kiezen (kost iets meer volgens mij) om deze houder niet te kiezen en een BT telefoon te gebruiken. Zie PT2 in de lijst. Ik doe dat ook omdat ik een telefoon houder in het algemeen lelijk vind op het dashboard.
 

vdijk

Lid
Je kunt ook kiezen (kost iets meer volgens mij) om deze houder niet te kiezen en een BT telefoon te gebruiken. Zie PT2 in de lijst. Ik doe dat ook omdat ik een telefoon houder in het algemeen lelijk vind op het dashboard.

oke, maar dan blijft de houder (denk ik) gewoon zitten.
Dat is nu ook het geval bij de O2. Ik heb BT en een houder (die ik nu gebruik voor mijn TomTom houder)
 

vdijk

Lid
heb net gekeken op de site van Skoda en zie inderdaad dat er een optie mogelijk is om de telefoonhouder weg te laten, maar waarom moet dit nu weer een Eur 90,- duurder zijn.

Er zijn toch minder handelingen nodig om de houder NIET te plaatsen !!!
 

LenK

Forumguru
Dat is bij nieuwbouw ook vaak. Dan kost minderwerk meer geld.
Maar bij minderwerk moet er natuurlijk wat meer gepland en nagedacht worden.
Anders wordt dat muurtje toch geplaatst en moeten ze het weer afbreken. Om zich in te dekken rekenen ze vast wat "verzekeringgeld" voor het herstel van eventuele fouten.
 

tlpeter

Actief lid
Zojuist de nieuwe superb reclame gezien

Ik dacht eerst dat het de nieuwe toyota avensis zou zijn
Het gaat over die reclame waarbij de auto nog ingepakt is
 

LenK

Forumguru
In augustus is er nog uitverkoop geweest van de oude Superb: er zijn er volgens Bovag maar liefst 68 verkocht, voor Superb een record.
Kijken wat de nieuwe gaat doen. Ben toch bang dat het uiterlijk hem de das om gaat doen (net als bij de Roomster is gebeurd)
 

Pendragon

Forumguru
In augustus is er nog uitverkoop geweest van de oude Superb: er zijn er volgens Bovag maar liefst 68 verkocht, voor Superb een record.
Kijken wat de nieuwe gaat doen. Ben toch bang dat het uiterlijk hem de das om gaat doen (net als bij de Roomster is gebeurd)

Ik denk het niet, maar net als jij ben ik niet objectief. (offtopic)Jij bent nu Mazda fan. Ik vind de Mazda 6 ook een hele mooie auto, maar vind bijvoorbeeld de achterlichten van deze auto heel lelijk. Er zitten (onnodige) extra doorzichtige kappen overheen. Mazda is ook veel te duur en levertijden van die auto's zijn niet ok. Wij wilden de vorige Mazda 6, maar daar zat een levertijd op van 8 maaanden!! Mijn schoonouders zijn ook helemaal weg van Mazda, maar ze moeten nu al naar de 3e dealer omdat de vorige 2 dicht c.q. failliet zijn gegaan. Ik zie ook steeds minder Mazda's rijden in NL. Dit zal ook z'n reden hebben (on topic) Ik zag de Superb 2 net nog rijden (proefrit auto van Holdinga) en in het echt is het gewoon een hele mooie auto en niet te vergelijken met de oude Superb.
 

Fabia

† In Memoriam
Tsja, ik denk dat Lenk een beetje bevooroordeelt is en nu consequent Skoda's zit af te kraken. Zeker ook omdat weer de Roomster er bij haalt.
 

LenK

Forumguru
Volkomen :ot: maar toch even reageren.
Ik krijg verwijten dat ik Skoda afkraak omdat ik geen Skoda meer rijdt.
Echt niet waar beste mensen.

Ik voorspel geen-verkoopsucces. Dat is geen afkraken.
Ik vind het uiterlijk van de Superb niet mooi. Ook dat is geen afkraken.

(Bij de Roomster had ik ook slechte verkoop voorspeld en dat is inderdaad uitgekomen)

Als we het omdraaien zou ik Skoda rijders kunnen verwijten dat ze merk-blind zijn en alles wat hun merk produceert mooi vinden. Maar dat is evenmin waar.
 

Fabia

† In Memoriam
Oke, maar wat de Roomster betreft verkoopt íe alleen in Nederland. Denk dat ook meer met de prijs te maken heeft. Maar het valt een beetje op dat als het over Skoda gaat je steeds negatief bent. Denk juist dat de S2 alles in zich heeft om een succes te worden. Kijk alleen maar naar de prijsstelling.
 

LenK

Forumguru
Voorbeeldje dat ik absoluut niet negatief ben in je eigen topic over de Fabia II
Mooi hoor die rood-zwarte combinatie. Maakt het uiterlijk lekker sportief.
Die LM velgen zijn natuurlijk helemaal top, maar dat kost je ook een paar duiten.

Case closed?
 

tlpeter

Actief lid
Op tv

Helemaal zwart met doek er over
Later doek er af, nog steeds zwart
En vandaag trokken ze er zwart plastic af en stond daar de superb
 

Michel

Forumguru
Zojuist bij S-Point geweest om de Superb II in levende lijve te bekijken. Overigens allemaal erg goed verzorgd. Dat doet S-Point vrijwel iedere keer als een nieuw model wordt geïntroduceerd, maar ik was er al die keren niet bij geweest.

De Superb vind ik een erg geslaagd model. Ook de achterkant kan me wel bekoren, al zal niet iedereen het daar mee eens zijn, maar ja, smaken verschillen.

S-Point had/heeft twee uitvoeringen staan: een "basis" uitvoering met een aantal opties en een volledig aangeklede, die alles bij elkaar € 45.000,- kost.

Ik schrijf expres "basis" tussen aanhalingstekens, want ook in die uitvoering hoef je niet op een houtje te bijten. Ik zou er prima mee kunnen leven. De auto is erg goed afgewerkt. Even was ik bang dat het stuurwiel met dat chroom ietwat potsierlijk over zou komen, maar het viel me eigenlijk helemaal niet op.

Een punt(je) van zorg vond ik wel dat de middenconsole redelijk in mijn rechterbeen prikt, daar heb ik mijn Fabia geen last van.

In de "toeters en bellen" uitvoering bij S-Point zaten o.a. electrisch verstelbare stoelen en die zijn echt fantastisch qua verstelbaarheid. Heb even kunnen spelen met de betreffende bestuurderstoel en ik ben met name gecharmeerd van het kantelen van de zitting, waardoor je in feite onafhankelijk van elkaar de hoogte aan de vóór en achterkant van de zitting kan instellen. Schijnt ook op de Octavia leverbaar te zijn, maar zie net in de prijslijst van de Superb dat je er in een aantal gevallen ook Xenon bij moet bestellen...... Eigenlijk is deze prijslijst hier en daar wel verwarrend, want voor een Ambiente zou een electrisch verstelbare bestuurderstoel (zonder andere noodzakelijke extra's) € 100,- kosten. In dat geval zou ik zeggen, als de informatie correct is: doen!

Tja, over de ruimte achterin hoef ik het eigenlijk niet te hebben. Gekscherend zei ik tegen de verkoper, toen ik even voor het proefzitten ook achterin ging zitten, dat het allemaal net paste. Het lijkt wel of er twee auto's in één zijn verwerkt zo groot is de ruimte tussen voorstoelen en achterbank. Als je in de binnenspiegel naar achteren of over je rechterschouder zie je goed hoe groot hij van binnen is. Er lijkt welhaast geen eind aan te komen.
Al vond ik zelf de hoofdruimte achterin iets minder royaal dan verwacht, maar het kan nooit een straf zijn om daar vervoerd te worden. Ook de in- en uitstap, zowel voor als achterin zijn erg goed door de grote deuren.

Ik heb eveneens even gespeeld met die achterklep en ik vind het echt opvallend hoe degelijk, maar tegelijk ook hoe onopvallend die constructie is weggewerkt. Weliswaar zie je als de gehele klep geopend is (wat zullen daar trouwens stevige telescooparmen voor worden gebruikt, gezien het gewicht) enkele details, maar het stoort in het geheel niet.

Al met al laat de nieuwe Superb, zonder erin te hebben gereden, een goede indruk achter en verwacht ik dat hij beter verkoopt dan zijn voorganger. Eind dit jaar ga ik eens kijken voor een opvolger van mijn Fabia. Misschien dat deze Superb dan op mijn lijst komt naast de Octavia. Lastig kiezen wordt dat dan.......
 
Bovenaan Onderaan