Interesse tot koop van de Kodiaq?!

micky

Forumguru
60K voor de Kodiaq is wel knap. Moet je de duurste uitvoering nemen plus alle accessoires en opties aanvinken.

Ik zou als dealer nooit zo'n dure versie bestellen als demo auto. 1 er zal weinig vraag zijn naar zo'n dure versie en 2 zie hem maar weer eens kwijt te raken. Doe er dan 1 van 40 a 45K.
Dat is dus de fout die de dealers in Nederland altijd maken, zet gewoon wel een volle bak neer, bij de zoektocht in Duitsland naar mijn huidige passat was het een verademing om eens bij dealers te komen waar er een beetje fatsoenlijk spul stond ipv die instappertjes, maar goed, niet 1 luxe genoeg, dus toch maar besteld naar eigen wens:tegek:
 

dj.verhulst

Forumguru
de Kodiaq heeft mijn belangstelling, zou erg graag willen rijden zodra dat kan.

of ie mijn O3 1.2 kan vervangen weet ik niet wat ik denk dat ie gewoon een hogere klasse is en dus duurder.
en als ie ooit eens als jong gebruikt kan ie qua aanschaf in bereik komen, maar hij is wel enkele tredens hoger op de MRB ladder. en zal een dikkere motor nodig hebben en door de opbouw zal ie wat duurder lopen.

maar wie niet hard off road wil , lijkt met een dikke diesel een geweldige caravan/trailer trekker , waar je onder de moeilijkste omstandigheden winterweer/ nat weiland , bouwland , en om lange afstanden te doen.

ik blijf het volgen
 

harry

Senior Member
Kijkende naar het Skoda concern denk ik dat de verkoopprijs van de Kodiaq vergelijkbaar gaat worden met de Superb, vanaf €30k dus. Leaseprijs van de Superb is niet zo gunstig als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld een VW Passat met zelfde motor en opties (directlease.nl). Superb is in aanschaf wel goedkoper maar in de lease is ie duurder dan de Passat. Ik vrees dat dit ook zal gebeuren bij de Kodiaq vs Tiguan.

Het wachten op de prijzen duurt overigens lang. Eerder stond op de Skoda website 'medio oktober', nu staat er 'medio november', inmiddels is dit ook al weer verstreken...

Ben erg benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Als die 30k lukt is dat erg netjes. Voor een mooie 2.0 tdi dsg 4x4 ben ik wel te porren. Maar goede kans dat die in een mooie uitvoering dichter bij de 60k versie zit van de dealer van @EdK daarmee hoef ik me met het huidige leasebudget geen illusies te maken. Maar gezien de Superb nog een jaar of 3 mee mag heb ik nog even om promotie te maken :deuk:
 
Dat is dus de fout die de dealers in Nederland altijd maken, zet gewoon wel een volle bak neer, bij de zoektocht in Duitsland naar mijn huidige passat was het een verademing om eens bij dealers te komen waar er een beetje fatsoenlijk spul stond ipv die instappertjes, maar goed, niet 1 luxe genoeg, dus toch maar besteld naar eigen wens:tegek:
Ja daar heb je wel een punt. Bij onderhoud van de auto doe ik altijd wel een rondje door de showroom. Als ik de Ford Galaxy wegbracht stond daar in de showroom een Kuga met wieldoppen, een Mondeo op 16" lichtmetaal met zonder mooie opties, een Focus 1.0 (vooruit, wel een titanium uitvoering) en wat klein spul.

Ik ging nooit met een hebberig gevoel weg, en dat lijkt me nu juist de toegevoegde waarde van een showroom
 

marang73

Forumguru
1 december wordt door Skoda genoemd voor de prijzen. Qua leaseprijs .... SUV segment is wel een groeiend segment en tweedehands een gewild segment .. zal positief effect hebben op de leaseprijs.
 

marang73

Forumguru
Maar laat de prijzen maar komen ... meteen door leasemaatschappij laten bestellen. Proefrit niet nodig. Heb ik bij de laatste twee auto's ook niet gedaan.

Ik weet nog goed dat ik in 1 van de eerste Opel Insignia's reed in Nederland .. trok veel bekijks
 

harry

Senior Member
1 december wordt door Skoda genoemd voor de prijzen. Qua leaseprijs .... SUV segment is wel een groeiend segment en tweedehands een gewild segment .. zal positief effect hebben op de leaseprijs.

Ik hoop heel erg dat je gelijk hebt! Zou 'm graag als leaseauto willen rijden!
 
Laatst bewerkt:

johnboy

Forumguru
Net binnen van de dealer;

Het laatste nieuws vanuit onze importeur is dat de prijzen rond 30/11 bekend zullen worden. Vervolgens heeft men ca. 2 weken de tijd nodig om alle systemen met de juiste prijzen te vullen, waardoor de verwachting is dat de Kodiaq halverwege december bestelbaar is.
 
Dit zijn de prijzen van de nieuwe KODIAQ.
Ze staan sinds gisteren online, al zie ik dat de link nu in eens niet meer werkt, vreemd.

aanvulling: ik wordt net gebeld door Skoda dat dit niet de juiste prijzen zijn en dat ze per abuis online waren gekomen. Per eind van deze maand moeten ze online zijn.
 

Bijlagen

  • Kodiaq prijzen.pdf
    1,1 MB · Weergaven: 127
Laatst bewerkt:

tha a

Senior Member
crisis... ondanks dat Skoda zegt dat dit niet klopt... denk ik dat t toch erg in de buurt gaat komen. €45000 voor een 2.0TDI DSG Style business....
 

marang73

Forumguru
Op basis van deze prijzen zou ik voor de volgende configuratie gaan:
- 1.4 125 pk, ambition business
- 3e zitrij
- 18" velgen
- sunroof
- sunset donkere ramen
- parkeersensoren voor en achter
- reservewiel
 

marang73

Forumguru
Ja, ik had liever de 150 pk gehad maar die is er alleen met DSG en/of 4x4 dat maakt hem meteen een stuk duurder. Dat (lease)geld heb ik er niet voor over. Van 0 t/m 100km/u doet hij nog onder de 11 seconden. Die 11 sec vind ik de grens.

Maar goed .... mochten de finale prijzen nog goedkoper zijn en het leasebedrag gunstig .. wie weet.
 
Laatst bewerkt:

dj.verhulst

Forumguru
zou men niet als nog komen met een business uitvoering met ACT zonder 4WD en DSG ( moet ik ook niet )
zeker als die bijtellings rage over is en je altijd 21 % betaald, dan een lage catalogus prijs relevanter word.

125 pk in een hoge wagen van 1300 a 1400 kg is niet flitsend snel ( wel voor dagelijks gebruik )
 

marang73

Forumguru
Die 150pk zonder 4x4 of DSG komt er denk ik ook wel maar niet bij de introductie. Ik had ook liever de nieuw 1.5 TSI met 130pk gehad maar die zal ook wel later komen
 
Het blijft een berg geld, maar in vergelijking met de Superb style business met gelijke motor en dsg is het gewoon heel net geprijsd. En dan hopen dat tzt een tdi dsg 4x4 erin zit. Ik weet het, 51 weken van het jaar heb je dat niet nodig, maar hoort er toch een beetje bij. En in die 52e week op een besneeuwde helling is die glimlach de meerprijs al waard :D
 
Bovenaan Onderaan