Interesse tot koop van de Kodiaq?!

dj.verhulst

Forumguru
Die 150pk zonder 4x4 of DSG komt er denk ik ook wel maar niet bij de introductie. Ik had ook liever de nieuw 1.5 TSI met 130pk gehad maar die zal ook wel later komen


snap eigenlijk niet dat ie er vanaf dag 1 er in zit, blok is al een tijd geleden introduceert , weet ff niet of ie al ergens in zit inmiddels , met 1.5 130 kan ie de gewone 1.4 125 pk vervangen en als 2e optie een 1.5 160 , net ff wat beter.

Het blijft een berg geld, maar in vergelijking met de Superb style business met gelijke motor en dsg is het gewoon heel net geprijsd. En dan hopen dat tzt een tdi dsg 4x4 erin zit. Ik weet het, 51 weken van het jaar heb je dat niet nodig, maar hoort er toch een beetje bij. En in die 52e week op een besneeuwde helling is die glimlach de meerprijs al waard :D


4wd is leuk, maar winterbanden zijn nog leuker, heb collega's op zomer banden in hun boulevard jeep alle kanten op zien glibberen en ik reed gewoon weg als of er geen vlokje sneeuw lag :maakmegek: dat is pas lachen
 

marang73

Forumguru
Maar goed iemand bij Skoda gaat geen goed beoordelingsgesprek krijgen nu de prijzen 'gelekt' zijn. Of is dit een onderdeel van de Kodiaq teaser campagne

Grote kans dat Skoda de prijzen eerder bekend gaat maken want als niet de goede prijzen het internet overgaan worden ze daar niet blij van.
 

johnboy

Forumguru
Hmmm, idd helaas geen 150 pk ACT met handbak....boehoe

Ben benieuwd wat uitrustingsverschil is tussen business en gewoon (style).

Verlanglijstje iig:
Lane assist
Voor en achter sensoren
Trekhaak
Verw voorruit
Adaptieve cruise control
8 inch met navi
Geen tray tables
Achteruitrij camera
Rijprofielen

En eventueel
Sunroof
360 cam
Dode hoek
 

marang73

Forumguru
Hmmm, idd helaas geen 150 pk ACT met handbak....boehoe

Ben benieuwd wat uitrustingsverschil is tussen business en gewoon (style).

Verschil is vooral navigatie. Volgens mij is een Ambition met Business pakket interessanter dan Style uitvoering. Ook nog iets goedkoper.
 

dj.verhulst

Forumguru
Hmmm, idd helaas geen 150 pk ACT met handbak....boehoe

Ben benieuwd wat uitrustingsverschil is tussen business en gewoon (style).

Verlanglijstje iig:
Lane assist
Voor en achter sensoren
Trekhaak
Verw voorruit
Adaptieve cruise control
8 inch met navi
Geen tray tables
Achteruitrij camera
Rijprofielen

En eventueel
Sunroof
360 cam
Dode hoek



die verwarmde voorruit, ik wou dat ik dat achteraf kon laten monteren op m'n O3 (voor een redelijke prijs)

ach mogelijk veranderd dat wel op termijn.
 

slappeklets

Nieuw lid
In ieder land ligt de prijs rond of net onder de prijs van de Tiguan en dan zou volgens Autovisie de prijs in Nederland 1000,- boven de Tiguan liggen? Lijkt me niet erg clever.
 

marang73

Forumguru
In ieder land ligt de prijs rond of net onder de prijs van de Tiguan en dan zou volgens Autovisie de prijs in Nederland 1000,- boven de Tiguan liggen? Lijkt me niet erg clever.

Autovisie lult maar wat volgens mij. ik ga er vanuit dat de niet officiële prijslijst toch wel officieel is ;)
 

EdK

Forumguru
Heerlijk al die speculaties ........ geduld is een schone zaak..... dus nog ff wachten en dan weten we het officieel !!!
 

EdK

Forumguru
Scoop! De Nederlandse prijzen van de Skoda Kodiaq
Auteur: jaapiyo, gepost 25-11-2016 om 17:01 1 Reactie
Skoda-Kodiaq-babe.jpg


Zojuist hoorden we de brievenbus klapperen. We gingen snel kijken maar vingen slechts een glimp op van iemand in een regenjas die zich uit de voeten maakte. Op de vloermat lag echter wel een document met de prijzen van de Skoda Kodiaq.


Hoewel de Skoda Kodiaq voor de gemiddelde AB-lezer waarschijnlijk pas echt interessant wordt als er een paar beursbabes voorstaan, vermoeden wij dat het zeker in Nederland een enorm succesvolle auto gaat worden. Iedereen wil immers stiekem een SUV hebben, vooral diegenen die het hardste roepen dat ze SUVs haten. Voor de meesten ligt de X5, Cayenne of doe eens gek, de Bentayga die je echt wil hebben echter nét buiten het budget. Skoda biedt in die gevallen een uitstekend alternatief met de Kodiaq. Deze biedt waarschijnlijk vrijwel alle eigenschappen die je zoekt in zo’n terreinachtige, maar dan voor minder. En daarbij heeft ‘ie ook nog eens een toffe naam.

De vraag was echter tot op heden: hoeveel minder zijn we nou precies kwijt als we opteren voor de Kodiaq en niet voor een X5 of, om het iets dichter bij huis te houden, de Tiguan. Op die vraag kunnen we nou antwoord geven dankzij de in regenjas gehulde persoon. Het zou overigens ook een trenchcoat geweest kunnen zijn, pin ons daar niet op vast. We moeten hierbij overigens wel een klein voorbehoud plaatsen. Skoda meldt namelijk dat de prijzen ‘niet kloppen’. Maar dat zou apart zijn aangezien het in waterwerende kleding gehulde individu naar een url van skoda.nl verwijst als bron. Inmiddels is deze pagina offline gehaald. Waar (een heleboel) rook is…

Enfin, laten we maar gewoon de prijzen op tafel gooien. Het rijden van zo’n berige stoere SUV begint bij 28.815 Euro. Daarvoor krijg je een handgeschakelde Kodiaq met een 1.4 TSI van 125 pk onder de kap in de uitvoering ‘Active’. De uitrustingsniveau’s ‘Ambition’ en ‘Style’ kosten respectievelijk 2.000 en 4.200 Euro meer. Andere opties voor de benzinerijder zijn onder andere een iets sterkere 1.4 TSI met 150 pk, vierwielaandrijving en een DSG-bak. Je kan verschillende combinaties maken met deze afzonderlijke elementen. Voorlopig is de sterkst verkrijgbare benzinemotor de 2.0 TSI met 180 pk. Deze wordt altijd geleverd in combinatie met een 7-traps DSG en vierwielaandrijving en begint bij 42.415 Euro. Check voor het volledige overicht de onderstaande afbeelding.

Skoda-Kodiaq-benzine-prijzen.jpg


Voor dieselaars ligt de instapprijs behoorlijk wat hoger. Dat is mede het gevolg van onze belastingregels, maar ook omdat de dieselaars niet kunnen kiezen voor de basisuitrusting ‘Active’. Tevens is de minst krachtige dieselmotor geen 1.6je, maar krijg je minimaal een 2.0-liter groot blok van 150 pk. De goedkoopste Kodiaq diesel heeft de 2.0 TDI met 150 pk onder de kap in combinatie met een 7-traps DSG en voorwielaandrijving. Deze variant kost 40.615 Euro als ‘Ambition’. Daarboven staan slechts twee andere opties. De eerste is een Kodiaq van minimaal 41.015 Euro met dezelfde motor maar dan met vierwielaandrijving. Opvallend genoeg is deze variant níet uitgerust met de DSG, maar met een handbak. De topper tenslotte heeft een iets sterkere 2.0 TDI onder de kap van 190 pk, vierwielaandrijving en -om het ingewikkelder te maken- wél weer een DSG-bak. Deze mag weg voor 49.015 Euro. Check het overicht wederom hieronder.

Skoda-Kodiaq-diesel-prijzen.jpg


Maar wacht…er is nóg meer. Zoals fabrikanten tegenwoordig wel vaker doen zijn er van vrijwel alle Kodiaq’s met uitzondering van de benzine-instapper ook ‘Business’-uitvoeringen beschikbaar, geijkt op de verstokte leaser. Deze Kodiaq’s hebben ongetwijfeld extra goodies aan boord om je bluetooth-oortje op aan te sluiten en zijn daardoor iets duurder dan de non-Business Kodiaq’s. Check het overzicht, hieronder.

Skoda-Kodiaq-business-prijzen.jpg


En bam…Ga je toch weer over die 50.000 heen. Maar goed, zo lang je dan maar niet onthoofd wordt, is het ongetwijfeld money well spent.

Bedankt man in regenjas die mogelijk Daan heet voor de tip!
 
Bovenaan Onderaan