Ik mag weer shoppen, wat moet er op het boodschappenlijstje?

MarcoO2

Forumguru
Damn, half jaar is (te) lang. Balen!
Zeker, ik ben er niet blij mee. Maar ja, wat doe je eraan? En ondertussen loopt mijn huidige auto bijna uit het contract. Heb even navraag gedaan bij ING: ik mag er na de contractstijd in blijven rijden, zolang er geen onderhouds- of schadekosten zijn. Zodra dat wel het geval is, wordt de auto acuut uit het contract gehaald. Oftewel, zoals mijn wagenparkbeheerder mij mailde: "voorzichtig rijden, even niet botsen"...
biggrin.gif
 

WouterO2C

Actief lid
Zojuist gehoord dat ik nog langer moet wachten: de levertijd is nu opgeschoven naar 28 januari... balen!!! Reden? Leveringsproblemen bij de inporteur... :biggthumpdown:

Ik heb de auto eind juni besteld, totale levertijd is dus een half jaar!!

Bah, dat is vervelend. Ik heb mijn o2c begin augustus besteld, die staat nu voor levering op 10 januari. Vreemd dat die van jou nog veel langer onderweg is.
 

Fabia

† In Memoriam
Marco, ik zou maar een sticker acherop je O2 doen met de vraag of ze er niet tegen aan willen rijden ivm einde leasecontract;).
 

MarcoO2

Forumguru
Zojuist gehoord dat ik nog langer moet wachten: de levertijd is nu opgeschoven naar 28 januari... balen!!! Reden? Leveringsproblemen bij de inporteur... :biggthumpdown:

Ik heb de auto eind juni besteld, totale levertijd is dus een half jaar!!
Zo, ik heb besloten mezelf wat compensatie te gunnen. Als ik dan toch langer moet wachten, mag er in die tijd nog wel iets extra's op de auto gebouwd worden. :D Als aanvulling op de eerder genoemde extra's heb ik nu nog als achteraf-opties (dus zonder bijtelling) bijbesteld:

- sportonderstel;
- sierstuk op de dubbele uitlaat;
- achterspoiler.

Zo is'tie toch wel aardig af, denk ik! :xyxthumbs:
 

EdK

Forumguru
Als je er nog een skoda petje bij neemt dan gaat ik je Sjonnie noemen :1761:

geintje marco
 

MarcoO2

Forumguru
Haha Ed, van jou kan ik het hebben! :D

Het verschil met de RS is dat deze veel rijker in z'n uitrusting zit... :grin:

Het totale pakket ziet er nu zo uit:

Het is Octavia Combi 1.8TSI Elegance Business Line DSG-7 geworden, met als opties:
- stoelverwarming op de voorstoelen;
- metallic lak (dat dat tegenwoordig nog een optie is...) in de kleur Brilliant Silver;
- 17" Pallas-velgen;
- MDI;
- sunset ramen;
- electrisch schuif-kanteldak;
- volwaardig reservewiel;
- afneembare trekhaak;
- ISOFIX-bevestigingen (je weet maar nooit);
- bluetooth handsfree-kit;
- rokerspakket (en nee, ik rook niet).
- sportonderstel;
- sierstuk op de dubbele uitlaat;
- achterspoiler.
 

MarcoO2

Forumguru
klopt Ed, die spoiler, sportonderstel en sierstukjes waren achteraf extra's, daarnaasr heb ik inderdaad alle opties aangevinkt. Dus ook Chris had gelijk ;)
 

WouterO2C

Actief lid
Klopt wel behalve die sierpijpen , spoier en dat skoda petje kon Marco niet aanvinken
Dus dat heeft hij er apart bij moeten bestellen

Hahahaha.. Top mooie configuratie inderdaad!

Ik was vandaag nog bij de dealer, de DSG is inderdaad hét probleem mbt tot de levertijden. Zinloos om de motor in elkaar te zetten als de DSG er nog niet is. En daar is het wachten op.
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, zojuist kreeg ik bericht van ING met betrekking tot de eventuele aankoop van mijn leaseauto.
Indien het leasecontract beëindigd wordt per 31-01-2012 bij een kilometerstand van 140.000, kan de auto overgenomen worden voor een bedrag van EUR 10.497,58 exclusief BTW (dit is EUR 11.950,00 inclusief BTW). Het genoemde overnamebedrag is gebaseerd op de huidige kosten/baten-situatie van het leasecontract. Winterbanden maken geen onderdeel uit van de overnameprijs.
Volledigheidshalve merken wij op dat slechts de noodzakelijke onderhoudswerkzaamheden (inclusief bandenvervangingen) worden verricht die op een reële en bedrijfsveilige wijze in relatie staan tot de nog resterende looptijd van het contract. Op het voertuig wordt door ING CarLease geen garantie verleend.

Ik geloof toch dat ik 'm dan liever laat staan, vind het nog best veel geld voor een auto waarbij in het laatste jaar alleen de noodzakelijke dingen nog gedaan zijn en waarop je geen enkele garantie hebt.
 

JvK

Lid
Uit je openings post maak ik op dat de auto in Januari 3 jaar oud wordt? En dat er net voor 15k aan gesleuteld is? Was dat allemaal voor het blok?
Ik vind het niet duur. 12k voor een 3jaar oude auto met nieuw blok en niet eens zo extreem veel kilometers op de klok.
 

MarcoO2

Forumguru
Zojuist even gebeld met de dealer om te checken of mijn aanvullende bestelling (achterspoiler, uitlaatsierstuk en sportonderstel) goed is doorgekomen. Dat is gelukkig allemaal goed gegaan. En waarschijnlijk kan ik 'm medio januari al ophalen, scheelt toch weer twee weken! ;)
 

cvegreen

Forumguru
Marco, wat lees ik hiernu pas. Ja moet heel veel inhalen.
zo dat is een super combinatie dat je gekozen hebt. Enkel je keuze kleur begrijp ik niet goed. Maar goed , het is anders wel een ferme bak dat j hebt uitgekozen. Laat je je chipie ook overzetten of kan dat niet? Zou jammer zijn dat je nieuwe auto minder vlot zal zijn dan je oude.
 
Bovenaan Onderaan