Ik mag weer shoppen, wat moet er op het boodschappenlijstje?

MarcoO2

Forumguru
Zo, inmiddels kreeg ik bericht van de leasemaatschappij dat mijn auto als leveringsdatum 14-11 heeft. Nog een week of zes geduld dus... :D Ik ga maandag eens bellen met de dealer die 'm gaat leveren wat de actuele status is, hoop namelijk niet dat er vertraging is want vanaf 15-11 worden er geen auto's meer op kenteken gezet, dan moet ik wachten tot volgend jaar! Kan dan ook gelijk eens informeren wat de kosten van een verlagingsset zijn (denk iets van 400 euro incl. montage), en daarna eens kijken of ik het nog mee kan nemen in de lease. Spannend!
 
@marco een setje voor de Superb kost 600,- Eibach 30mm ik heb uiteindelijk een dealtje kunnen maken voor 550,-
Succes!
 

plaza

Forumguru
Marco , prachtige auto heb je gekozen, ( je weet het, het is exact de kopie van de auto
die ik een jaar geleden heb ingeruild ) en ik heb nog de Koni FSD schok brekers nog
thuis liggen, als je belangstelling hebt , kan ik het meenemen bij de meeting.
( Bij een ritje naar JD ben ik graag een uitgenodigde touschouwer )
 

WillemJan

Forumguru
(...)Het is Octavia Combi 1.8TSI Elegance Business Line DSG-7 geworden, met als opties:
- stoelverwarming op de voorstoelen;
- metallic lak (dat dat tegenwoordig nog een optie is...) in de kleur Brilliant Silver;
- 17" Pallas-velgen;
- MDI;
- sunset ramen;
- electrisch schuif-kanteldak;
- volwaardig reservewiel;
- afneembare trekhaak;
- ISOFIX-bevestigingen (je weet maar nooit);
- bluetooth handsfree-kit;
- rokerspakket (en nee, ik rook niet).
(...)

Hoi MarcoO2,

Een goede keuze. En nu maar hopen dat 'ie inderdaad voor 15 november wordt geleverd. Ik hoop voor je van wel (natuurlijk).
En over enkele dagen weet ik uit ervaring hoe en of de DSG7 mij gaat bevallen!

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan
 

MarcoO2

Forumguru
Helaas, helaas... heb net gehoord dat mijn auto vertraagd is tot eind november en dus niet meer dit jaar op kenteken wordt gezet. Balen!! :icon_smile_dead::icon_smile_dead:

Nou ja, dan hebben ze in ieder geval genoeg tijd om er nog wat accesoires op en onder te bouwen... :smirk:
 

MarcoO2

Forumguru
Hm, zo'n voordeel vind ik het nog niet... :winkie: had hem liever over een paar weken op de oprit gehad!
 

MarcoO2

Forumguru
Heb ook eens geïnformeerd wat ik kwijt ben als ik er achteraf een sportonderstel en een sierstuk op de uitlaat onder laat zetten. Voor € 650,00 ben ik klaar. Heb toen de vraag bij de leasemaatschappij uitgezet wat mij dat maandelijks kost. Kreeg het antwoord dat mijn leasebedrag dan 13 euro per maand hoger wordt. Snelle rekensom: € 13,00 x 48 maanden = € 624,00... en dan worden de accesoires eigendom van de leasemaatschappij!!! Ik "bespaar" dan dus € 26,00, maar geef daarvoor mijn eigendomsrecht op. Niet dus... ik laat het er zelf wel onder zetten en verkoop het na afloop van de looptijd wel weer!
 

MarcoO2

Forumguru
Kreeg net een mail van een oplettende (en meelezende) vriend:
Als je een eigen bijdrage voor overschrijding hebt en je die volgens autoregeling betaalt voor privé gebruik is het sommetje anders.
Namelijk een lager bijtelling: 13*48 * 42% belasting. Is in 4 jaar 262 euro minder bijtelling.
Dan wordt het plaatje:
Kopen: 650 euro aanschaf -/- opbrengst na 4 jaar =??
Leasen: 13*48 = 624 eigen bijdrage -/- 262 minder bijtelling = 362 euro.
Dat maakt het plaatje om mee te leasen een stuk gunstiger, want dan kost leasen me nog maar € 7,50 per maand.
 

adjego

Actief lid
Dit geldt wel alleen maar als die 13 euro ook daadwerkelijk boven je leasebedrag uit komt. Dit staat niet in jou bericht. Je geeft alleen maar aan dat het leasebedrag met 13 euro omhoog gaat...;) Als je idd boven je leasebutget komt, en je dus een eigen bijdrage krijgt, kun je dit bedrag idd wel van je bijtellingsbedrag aftrekken, maar daarna wordt de eigen bijdrage wel weer netto van je salaris ingehouden.
 

ppaddo

Lid
Balen dat je nog zo lang moet wachten, maar wat een relaxede leasmij heb jij. Bij ons mag er nog geen extra spoilertje of uitlaatsiertukje op. Om al helemaal niet te spreken over andere dempers!. Volgens mij heb ik toch de verkeerde werkgever gekozen!
 

MarcoO2

Forumguru
Zojuist gehoord dat ik nog langer moet wachten: de levertijd is nu opgeschoven naar 28 januari... balen!!! Reden? Leveringsproblemen bij de inporteur... :biggthumpdown:

Ik heb de auto eind juni besteld, totale levertijd is dus een half jaar!!
 

MarcoO2

Forumguru
haha, nee, want nu gaat het dus niet meer om de leasemaatschappij die 'm dit jaar niet meer op kenteken wil zetten, maar wordt de auto daadwerkelijk pas volgend jaar geleverd. Zal wel weer gezeik zijn met de levering van de DSG, of de Columbus, of het glazen dak, of van weet-ik-veel... :D
 

EdK

Forumguru
Misschien dat je wel een kinderzitje kunt afdwingen vanwege de latere aflevering !!??
Skoda heeft hele mooie hoor
 

sitechris

Donateur
Damn, half jaar is (te) lang. Balen! Als privé rijder is het niet eens ongunstig, je restwaarde van je inruiler blijft dan natuurlijk gewoon staan (ga ik vanuit tenminste). Dus dan schrijf je een half jaar 0 af. Maar als leaserijder is dit helaas geen argument.
 

ghostbuster

Nieuw lid
vanmorgen maar weer eens navraag gedaan
de oplevering is inmiddels officieel 3 weken te laat.
verwacchte productieweek is nu weer naar voren gehaald naar wk47, dit zou heel voorzichting betekenen toch nog dit jaar opleveren

maar het is letterlijk nog veranderlijker dan het weer
wel werd idd weer benadrukt dat het probleem in de greentech motoren zit en zeker de combinatie met dsg
gelukkig heb ik een handbak
 
Bovenaan Onderaan