Iets zonder dak met 6 cilinders

brepus13

Forumguru
Stiekem ligt mijn voorkeur vooralsnog bij de Porsche. Het merk, het gevoel, de looks. Ik ben uiteraard op de hoogte van de onderhoudskosten die hier bij horen. Een IMS reken ik eigenlijk al bij een aankoop in. Tevens zou ik het onderstel ook doen om maar iets te noemen.

De Audi vind ik prachtig om te zien wel, het meest moderne ook wat mij betreft. Qua onderhoud kan die ook tricky zijn ivm Quattro en bijvoorbeeld het verstelbare onderstel ( magnetic ride ).

BMW heeft een hele stoere neus en ik vind de knipperlichten onder de logo’s aan de zijkant heel gaaf. Lijkt vooralsnog de goedkoopste in aanschaf maar ook bmw onderdelen zijn niet perse goedkoop.

heerlijk om met dit slechte weer internet af te struinen en te dagdromen.
 

leon-cupra

Forumguru
Ook heel knap en tegenwoordig waardevast ... BMW E30 325i
bmw-serie-3-cabriolet-bmw-e30-325i-cabrio-last-edition-bmw_7394258918.jpg
 

JeSko

Forumguru
Softtop is ook duurder in verzekering indien buiten gestald, dan een hardtop, mbt inbraakgevoeligheid. Althans in BE zo, neem aan dat dat in NL ook zo is.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Neen, verzekering maakt bij mijn weten onderscheid, een softtop ga je zo met een mes door, alles weg, hardtop is als een gewone auto en dus veiliger. Althans, zo hebben mijn ouders het destijds bij twee maatschappijen gehoord. En research online leert me hetzelfde, is ergens ook logisch e. Verzekeringen zijn meer en meer op maat, dus ook met zulke zaken.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko dat zijn verhalen van vroeger. Bij mijn twee cabrio’s hebben ze nooit gevraagd of het een soft top was. Wel of het een cabrio was en of ik een garage heb.
En gemakkelijker inbreken is ook larie. Een ruit breek je ook gemakkelijk.
 

brepus13

Forumguru
Ik heb bij eerdere cabrio’s nog nooit wat over mijn softtop gehoord dus een groot probleem zal dat niet zijn in NL.
Mijn ervaring met softtop is wel dat deze groene aanslag op de achterkant kregen in de koudere maanden. Ik had deze kapjes wel behandeld met meguiars goedjes.


Een boot... haha goed gevonden wel!! Gelukkig heb ik daar niks mee :-)
 

leon-cupra

Forumguru
Nog nooit een groene aanslag gehad op de kap. Wel niet mooi zwart door stof en vuil maar na een wasbeurt ziet de kap er steeds als nieuw uit.
 

Cordoba

Forumguru
Wat verzekeringen en onderscheid softtop/hardtop dat kan tussen maatschappijen en tussen NL en BE verschillen. Nu had je vroeger volgens mij heel veel enkellaags softtops, terwijl tegenwoordig veel softtops dubbellaags zijn. Ik weet dat er speciale middelen zijn om cabriodaken schoon te houden en te beschermen. Zo'n middel is bijvoorbeeld Fabric Guard van 303.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik gebruik auto finesse rag top cleaner & rag top hood protector. Na de behandeling loopt het water van de kap af zonder in de stof in te trekken.
 

brepus13

Forumguru
Dat is zeker een hele mooie @MarcoO2

daar word ik best wel blij van als ik dat zo zie. Jammer van de “S” instap lijsten (just kidding ) maar verder ziet het er top uit.

Edit: die veiling Porsche had ik al voorbij zien komen. Velgen zijn echt niet mijn ding maar in de basis kan die nog best goed zijn. Ik heb echter niet zoveel vertrouwen in veilingen. Hoewel ongezien een auto kopen best wel wat voor mij is denk ik dat deze meer op zal brengen dan wat ervoor over zou hebben :-)
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Valt alles met een V6 eigenlijk niet af, als we het hebben over “iets zonder dak met 6 cilinders?”

Er gaat toch niets boven het geluid van een 6-in-lijn, en/of een 6-boxer?
 
Bovenaan Onderaan