Iets zonder dak met 6 cilinders

SuperBeeb

Forumguru
BMW 3 cabrio.
Audi A5
Of als je wat aparters wilt: Chrysler Crossfire. Mercedes techniek in een US jasje.
Hangt allemaal erg van budget af.
En bedenk me net dat een Eos ook met V6 is geleverd.
 

larsy

Forumguru
Het is ook wat je wil geven voor dat stuk ijzer .

ik zou zegge .. mijn grootste punt zou zijn
altijd boven het gemiddelde gaan zoeken

Beter een te dure bv: alfa V6 spider die maniakaal onderhouden en in mint conditie is
dan een “goedkope” Audi TT of boxster
Die dan paar krasjes en wat prulletjes heeft.

Een mooie auto is
een auto die niet alleen van ver mooi is
maar ook als je er langs staat !

Een alfa V6 zou mijn 2de keuze zijn na de boxster . :D ( omdat ik al zo veel cabrio’s heb gehad en deze nog niet zeker ) .

EBE60BE3-E0CC-4B5D-AAEC-AD1DEDEEA2BD.jpeg

D6DBEC5E-5933-4222-985C-07A8A191E3F0.jpeg
 

brepus13

Forumguru
@SuperBeeb
De Chrysler doet me niet zoveel en de A5, hoewel erg mooi, is me te groot.

@leon-cupra
Een hardtop heeft voordelen mbt duurzaamheid en het wordt niet vies zoals een softtop dat wel doet. (Groene aanslag bijv. ) de auto staat in beginsel het hele jaar buiten bij mij.

@larsy
Groot onderdeel van de hobby “auto” is voor mij het werken er aan. Ik koop dus liever iets waar wat werk aan zit zodat ik daar rustig mee aan de gang gaan.
Zoals zo vaak zoek ik hierbij naar een gulden middenweg qua staat en prijs.
 

MaxN

Donateur
Even zijstap op de Chrysler, die is gebaseerd op de SLK van de generatie daarvoor. Die auto was al “oud” toen die op de markt kwam.
 

brepus13

Forumguru
De Nissan is ook een goede @ertromp

ben alleen wel bang dat ik de qua vorm vergelijkbare TT dan een mooiere verschijning vind. De Nissan vind ik dan wel weer bijzonder omdat ik ze doorgaans minder vaak zie :-)
 

leon-cupra

Forumguru
Een hardtop heeft voordelen mbt duurzaamheid en het wordt niet vies zoals een softtop dat wel doet. (Groene aanslag bijv. ) de auto staat in beginsel het hele jaar buiten bij mij
Kwestie van een beetje onderhouden hé.
Als je een heel jaar de wagen niet kuist, tja. Dan wordt de kap idd vies. Regelmatig wassen, de kap af en toe met de juiste producten beschermen en de soft-top heeft absoluut geen extra nadelen.

En hardtop model van +10 jaar, daar zou ik eerder schrik hebben voor dure reparaties. Zit toch redelijk complex in elkaar.
 

leon-cupra

Forumguru
Kwam volgende nog tegen .... Honda S2000 :dankje:
150427-honda-s2000-2008-1600-03.jpg

Atmospherisch blok, 240pk, 6,2sec en dan nog ....... 9000toeren :yeah::yeah:
Perfect uitgebalanceerde wagen, magnifiek blok, zalige handbak, perfect handelbaar, enorm waardevast(en wss nog stijgend) .... maar wel geen 6cilinder(maar denk dat dat blok en 9000toeren een 6cilinder snel doen vergeten).:jaja:
 

Rallye

Forumguru
Maar "heerlijk cruisen", zoals de TS vraagt is iets anders.... en een automaat hoort in zo'n Honda helemaal niet thuis......

Als we dan toch van de zes cilinders afstappen.... https://www.autotrack.nl/a/mini-roadster-benzine-2015-50354257 of https://www.autoscout24.nl/aanbod/m...-ab47-e8175ca745bb?cldtidx=2&cldtsrc=listPage of meer pk's ,maar veel duurder/te duur: https://www.autoscout24.nl/aanbod/m...-e053-0100007fe72f?cldtidx=1&cldtsrc=listPage

Ons bevalt de Mini Cooper S Roadster (geen automaat) uitstekend.
 

larsy

Forumguru
heb me bewust ingehouden .
Maar de Honda zou ik ook liever hebben dan de rest wat hier is getoond .
Maar ja : als hij een 6 cil. Wil :arghh:


Ik denk zelfs dat hem mooier geluid maakt dan de meeste 6cil. .
En het is een zeldzame verschijning t.o.v de andere

Ik denk dat hij achter het stuur wil zitten
Dus die mini zou ik niet kopen .. (no offence)
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@Rallye , je moet eens wat rijtesten opzoeken. Tot 6.000 toeren kan je er redelijk gewoon met rijden, na de 6000 toeren breekt de hel los :yeah:
Mijn mazda kon tot 7.000toeren .. machtig hoor, dergelijke hoogtoerige blokjes . Enorm verslavend. :jaja:
 

larsy

Forumguru
Ik zou een poll maken ik denk dat de Honda ruim zal winnen .
en als je zelf wat wil werken is dit de ideale auto . De meeste hebbe een nieuw dakje nodig enzz...
 

ertromp

Forumguru
De Honda is top. Zou ik persoonlijk verkiezen boven elke andere 4 cilinder of menig 6 cilinder. En je weet dat het niet meer gaat afschrijven. Die behoudt zijn waarde wel
 

leon-cupra

Forumguru
Als er andere, betere alternatieven zijn , waarom zou je deze dan niet mogen voorstellen? Uiteindelijk is het TS die de beslissing dient te maken. Kon goed zijn dat TS niet aan vb een S2000 dacht en uiteindelijk iets heeft van "inderdaad, dat wordt hem" :arghh:
TS vroeg ook achter andere mogelijke wagens dus ...
En uit het eerste bericht kan je opmaken dat automaat mag maar niet hoeft.
 

ertromp

Forumguru
Wellicht brengen we de TS nog op andere gedachten ;)
Houdt rekening met de kosten voor een 6 cilinder. Meer motorolie meer bougies groter oliefilter en noem maar op. Met elke cilinder meer nemen de operationele kosten toe.
Ik spreek uit ervaring want mijn Benz W108 heeft een 8 cilinder blok. Enkele jaren geleden 8 nieuwe benzine injectoren gekocht a €300 stuk. Dat zou nog een overweging kunnen zijn 4 of 6 cilinder. En ook de automaat heeft zeker als de auto wat ouder is onderhoud nodig. Houd rekening met zeker een liter of 6 olie voor een automaatbak die achter een 6 cilinder ligt
 

brepus13

Forumguru
Haha mooie input heren. Ik ben niet perse een harde rijder en zeker niet met zoveel toeren (9000 rpm zou gevoelsmatig echt voelen alsof het blok uit elkaar kan klappen )

laag in de toeren, 6 cilinders, dak open! Dat is de wens.

ik ambieer geen 4 cilinder in dit geval al geloof ik echt meteen dat het een prachtige wagen is om te rijden.
 
Bovenaan Onderaan