Iets zonder dak met 6 cilinders

brepus13

Forumguru
Nee het is geen raadsel maar een vraag eigenlijk.

Nadat ik afgelopen zomer wat klusjes aan de porsches van broerlief heb gedaan ben ik behoorlijk gecharmeerd geraakt van zijn boxster... ik vond dit heerlijk cruisen, dak los en dat heerlijke geluid. Hard rijden hoefde ik niet eens, echt super snel is hij sowieso niet maar dat verwacht ik ook niet.

lange intro om eens te onderzoeken waarmee we de lege parkeerplaats op de oprit extra kunnen vullen. Graag een cabrio en met 6 cilinders. Automaat mag ook, dit bevalt me namelijk prima.

Shortlist:

porsche boxster (‘97 - ‘04)
Audi TT (‘06 - ‘09?)
BMW Z4 (‘03 - ‘08)

ik ben geen circuit rijder en wil gewoon relax cruisen met het fijne geluid van een 6 cilinder.

Andere auto’s die interessant zijn?
 

brepus13

Forumguru
De Porsche rijdt ook echt leuk vind ik. Hoewel ik het altijd een “net niet model” heb gevonden kan ik hem toch wel erg waarderen na wat uurtjes achter het stuur.
 

larsy

Forumguru
Tja da is ne moeilijke maar ieder heeft wel andere goede punten...

Ik ging voor dit en enkel blauw / blauw B6781488-40F0-4897-BFC9-DCBC6F69C4AE.jpeg
C11B23BC-27C3-46E3-9C43-A0B43003A27C.jpeg


De BMW z4 totaal niet .
Dan nog liever een z3 6cil.
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Porsche is mooi. Bmw is niet mijn ding. Audi TT heb ik altijd een raar model gevonden hoewel van dit type de voorkant en achterkant wat meer te onderscheiden zijn. Mercedes SLK een optie? Fijne automaat, heerlijke motor, redelijk betrouwbaar en qua restwaarde ook wel snor.
 

larsy

Forumguru
Ik denk dat een echte cabrio man een
soft-top wil
En niet zo een dak dat in de koffer gaat .
(Alé dat is mijn gedacht )
 

brepus13

Forumguru
Ik sta in beginsel open voor alles. Ik vind de Porsche uiteraard erg gaaf. Het gevoel wat die auto geeft is toch iets speciaals. De TT en Z4 heb ik nooit zelf in gereden. De TT oogt het meest modern en met de juiste velgen zoals de tweede foto van jesko prachtig. Ook de Z4 in de juiste kleur en met de juiste velgen vind ik met name de voorkant ook erg gaaf. In Duitsland lijkt de Z4 de goedkoopste vooralsnog. Ik ga de benz ook eens bekijken, thnx voor die tip!
 

leon-cupra

Forumguru
soft-top of hard-top ... hard-top zorgt voor extra gewicht wat een andere rijbeleving geeft. Minder speels, zeker bij een roadster.
Cabrio met een soft-top heeft meestal ook een mooiere lijn.

Moet het effectief een 6-cilinder zijn? Indien niet, als hobby-wagen is een MX5 een enorm plezante wagen. De fun die je daar mee kan hebben ... kontje laten uitbreken, heerlijk bochten pakken, hoogtoerige motor, gevoel baan-wagen subliem, ....:rockon:
 

Cordoba

Forumguru
BMW is fraai, maar zal ook in onderhoudskosten geen 'value for money' zijn, dus een BMW en een Skoda op één oprit kan echt niet. ;)
De Boxster is wat mij betreft net zo iets als een Porsche 912: wel de looks, niet de prestaties, dus het zou mijn keuze niet zijn, maar dat lijkt voor Brepus anders te liggen. Voor mij dus de TT: die heeft het imago van auto voor dameskappers wel een beetje achter zich gelaten, en begint steeds meer gewaardeerd te worden als klassieker. Daarnaast denk ik dat de kosten om een TT netjes en rijdend te houden ook behoorlijk lager liggen dan bij de andere kandidaten.

Mijn persoonlijke voorkeur zou trouwens een 911 Targa zijn.
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
6 cilinders is wel een ding ja, dat geluid... :tegek:

edit :
De prestaties Van de boxster zijn overigens oprecht niet slecht. Door de middenmotor is de gewichtverdeling voor en achter zelfs beter dan die van de 911. Het vermogen is niet absurd hoog maar even doortrekken geeft wel een heerlijke sound en echt langzaam is het ook niet natuurlijk.

911 is wel een heel gaaf iets maar die mag broederliefde toevoegen aan zijn collectie, dan leen ik die wel een keer een weekend ;)
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
@leon-cupra
De hardtop van de benz zou ik als voordeel zien voor de winter. Benz ansich als oude Sl of jongere SLK doet me eigenlijk weinig van wat ik net even snel bekeken heb.
 

leon-cupra

Forumguru
Waarom een voordeel? Rij nu al een paar winters met een soft-top en nog geen nadelen ondervonden.
Voor een hobby-wagen zou voor mij veel meer het rijplezier primeren dan de “voordelen” van een hard-top in de winter (wat die ook mogen zijn).
 

DieselTDi

Forumguru
Porsche. Boxer begint nu eindelijk de (rij) erkenning te krijgen en in waarde op te kopen.

BMW = midlife crisis auto voor kale mannen die hun haren aan 1 kant lang laten groeien en over hun kale plek heen kammen.....

Audi TT mk1.... Bij de sloop gingen ze een beetle persen.. Halverwege begaf de machine het... En tadaaaa een TT was born

6 cil cabrio Saab 9-3
6 cil cabrio Audi A4

Tis weer eens wat anders......
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet van je van een Alfa Spider vindt, bijvoorbeeld onderstaande met 3.2 V6 blok:
media.0001-1024w.jpg
 
Bovenaan Onderaan