Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimus

Actief lid
Ik zag de aanbieding vandaag toevallig toen ik in de garage was.
Yokohama W.Drive 205/60 R16
op de website van Skoda België staat (nog) niks

wimv

Actief lid
@corsaar: je weet het, ik sta achter je !! (hoever er achter zien we dan wel weer).
@Wimus: ook niet verkeerd ! Mooie prijs.

EdK

Forumguru
Dank Wimus, op zich inderdaad geen slechte prijs alleen kwamen die Yoka's er niet zo best doorheen tijdens de ANWB testen als ik goed had !

Wimus

Actief lid
ligt er helemaal aan waar je op let
over het algemeen geen slechte band, ik krijg ze zelf ook.
Heb een leuke korting gehad bij aanschaf van nieuwe auto incl set winterbanden, daarom hiervoor gekozen.
Als je in de testen kijkt zie je bijvoorbeeld de Nokian ook niet bovenaan, hoewel mijn ervaring ermee heel goed was, ik heb Nokians op mijn New Beetle gehad naar volle tevredenheid

Heeft er al iemand 14" velgen met banden gekocht? Zo ja welke velgen moet ik dan bestellen?

Als ik het goed heb passen onder 15" velgen met de 185/60/r15 dus geen kettingen? Dit is natuurlijk wel een vereiste mochten we op wintersport gaan..

Wie o wie kan het me duidelijk maken, heb een hoop pagina's gelezen maar wordt er niet echt wijzer meer van moet ik zeggen.

Ik zelf zat te denken aan 185/60R15 84T SP WINTER RESPONSE te denken met 15" stalen velgen

Noord26

Forumguru
jou velg plus conti 830 kosten bij pitstop maar 320 all in zo in de kofferbak:uitlachen:
wij krijgen zo nu en dan reclame via de plaatselijke krantje:530:

Maar ik heb dan wel garantie. Het is een EuroMaster vestiging en die leveren bij alle filialen garantie en service, ongeacht de aanschaflocatie. In mijn geval 200m verderop. Dat heb ik er wel voor over ipv naar DE rijden bij onjuiste balancering oid. De GY 7+ komt regelmatig beter uit de test van winterbanden als de Continental. Ook zitten er bij mij Skoda wieldoppen bij. Het verschil van €30,- meer dan waard in mijn optiek.

Als ik het goed heb passen onder 15" velgen met de 185/60/r15 dus geen kettingen? Dit is natuurlijk wel een vereiste mochten we op wintersport gaan..

Ik heb zelf de 185/60/r15 besteld, ultagrip van goodyear. Wat betreft de sneeuwkettingen, volgens duits onderzoek kan het wel (zie link op een eerdere pagina).

Anders navragen bij je dealer (die van mij kon geen 100% uitsluitsel geven, maar dacht niet dat het problemen op zou leveren).

EdK

Forumguru
Staat best veel in die instructie boekjes moet ik zeggen nu ik hem eens doorlees
Ja lees wel die van de Yeti hoor !

Hetzer

Forumguru
op 185/60 R15 passen gewoon sneeuwkettingen!! Heb zelf 195/45 R 16 daar passen ook sneeuwkettingen op.

195/45/R16 is wel flink kleiner dan 185/60/15. Scheelt 1cm aan alle kanten. Maar waar zit nou de beperkende factor? is dat als de kettingen zouden aanlopen tegen de wielkast?

FredV

Banned
Ik denk door dit:

Gebruik alleen sneeuwkettingen waarvan de schakels en sloten niet groter dan​
12mm

zijn.

Ook blz 188 van hetzelfde instructieboekje

Zo, vandaag de Bridgestone Blizzak LM 30's onder de GL laten zetten.
De eerste km's vallen in ieder geval op doordat ze bij 11,5 Cel. en semi-nat wegdek minder grip hebben bij het optrekken dan de Conti's (al een paar keer bij een stoplicht onbewust als een proleet opgetrokken ;)) Ook voelen ze minder comfortabel aan. Wat harder, maar krijg nu ook meer gevoel door van het wegdek. Viel mij ook op dat ik de bandenspanningsverklikker moest "resetten", niet meteen maar na een paar minuten.

is er al iemand die uitsluitsel kan geven over de limiet op de bandenmaat icm sneeuwkettingen? Ik heb zojuist even gekeken en zie enorm veel ruimte tussen de band en de wielkast, zo tussen de 5 en 10 cm. moet ik nou mijn 175/70/r14 banden terugsturen?

Blokker75, ik heb even flink wat pagina's doorgespit maar kon je link naar dat duitse onderzoek niet vinden. Weet jij die nog te vinden? want als 185/60/r15 kan zou 175/70/r14 zeker moeten kunnen, die zijn iets minder hoog en minder breed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan