Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Captain Hook

Forumguru
De eerste (?) dode door de gladheid is al weer gevallen. :1439:

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/75482/drontenaar-overlijdt-bij-ernstig-ongeluk

Waarschijnlijk combinatie door hagel en modder, waardoor de weg behoorlijk glad was/is.
Kun je dit voorkomen door winterbanden? Nee, waarschijnlijk niet, maar als je maar net wat meer grip had, heb je wat meer kans om je zelf in penibele situaties er uit te redden. Zorgvuldiger anticiperen op de weg- en weerstomstandigheden is helaas ook iets wat menigeen aan z'n laars lapt. :(

Het feit dat de boeren de afgelopen weken flink aan het oogsten zijn (bietencampagne) is ook niet bevorderlijk voor een schoon wegdek...

hemi24

Forumguru
Het feit dat de boeren de afgelopen weken flink aan het oogsten zijn (bietencampagne) is ook niet bevorderlijk voor een schoon wegdek...

En ook niet voor het uiterlijk van mijn auto als ik zo naar buiten kijk... :(

Met modder op de straat kun je ongeacht type wagen en/of gemonteerde banden maar beter rustig aan doen.

En voor de goede orde: de boeren versmeren de weg heus niet met opzet, dus graag een beetje begrip voor de soms moeilijke situaties!

En ook niet voor het uiterlijk van mijn auto als ik zo naar buiten kijk... :(

Met modder op de straat kun je ongeacht type wagen en/of gemonteerde banden maar beter rustig aan doen.

En voor de goede orde: de boeren versmeren de weg heus niet met opzet, dus graag een beetje begrip voor de soms moeilijke situaties!

Oh, begrip heb ik zat, maar als een boer(in) het halve veld op straat laat liggen wordt het wel heel erg glad.
Natuurlijk moet je goed uitkijken en is het niet meer dan normaal dat je dat ook vooral in deze periode doet tijdens het binnen halen van de mais of bieten.
Maar dat ontslaat de boer niet van de regel dat hij de weg niet mag verontreinigen en dat laten liggen, want als ik met mijn auto of motor daardoor wegglijd en kan de dader traceren heeft hij toch echt een probleem.
De sporen hoef je maar te volgen om er bij uit te komen.
Afgelopen week zag ik dat het ook anders kan, in Moergestel waren diverse tractoren de mais er af aan het halen en reed er een veegwagentje bij het op- en afrijden van het perceel rond om de modder weg te vegen.

wanderer

Senior Member
boer is verplicht om de weg schoon te houden, echter gebeurt dit vaak aan het eind van de dag met veger en tankwagen voor schoonspuiten, trouwens je kunt je klacht aanmelden bij het waterschap en die controleren echt streng erop en delen ook boetes uit....ontslaat je niet van de verplichting om je rijgedrag ten alle tijden aan te passen aan de weg/weersomstandigheden....

Toevallig tegenaan gelopen of hebben ze vaker dit soort setjes?

Ik heb exact hetzelfde setje, dan met Skoda wieldoppen. Voor €350,- bij EuroMaster. Splinternieuwe banden. Kwam van iemand af die de auto kwijt moest vanwege verplichte medische overstap naar een automaat..

Vandaag navraag gedaan bij Skoda dealer naar winterbanden.
4 stalen velgen €60,=/st excl. btw, incl btw voor 4 velgen €285,60.
4 banden 185/60/15
Bridgestone LM30 98,50/st
Continental TS 800 102,50/st
Totaalprijs:
Bridgestone banden met 4 velgen geheel gemonteerd €679,60
Continental banden met 4 velgen geheel gemonteerd €695,60
Dit is incl. eenmalig banden op velg zetten, balanceren, op de auto monteren en opslag.
Bij wissel banden in b.v. maart 2011 betaal je €25,= en terug plaatsen van de winterbanden in b.v. november 2011 weer €25,= etc, en inclusief opslag van de banden bij de dealer.

Pfff aardig aan de prijs.. Een LM30 kost bij Autobandenmarkt 61,00 incl btw en stalen velgen ben ik ook al tegengekomen voor 40 euro incl btw.. Het in elkaar zetten en balanceren kan bij veel garages voor gemiddeld 10,00 per wiel.Dus dan zit je op +/-450 bij elkaar.

Vandaag navraag gedaan bij Skoda dealer naar winterbanden.
4 stalen velgen €60,=/st excl. btw, incl btw voor 4 velgen €285,60.
4 banden 185/60/15
Bridgestone LM30 98,50/st
Continental TS 800 102,50/st
Totaalprijs:
Bridgestone banden met 4 velgen geheel gemonteerd €679,60
Continental banden met 4 velgen geheel gemonteerd €695,60
Dit is incl. eenmalig banden op velg zetten, balanceren, op de auto monteren en opslag.
Bij wissel banden in b.v. maart 2011 betaal je €25,= en terug plaatsen van de winterbanden in b.v. november 2011 weer €25,= etc, en inclusief opslag van de banden bij de dealer.

corsaar

Senior Member
Ook in de autobladen word al geschreven over een grotere vraag dan aanbod van winterbanden.
Dan komt de prijs onder druk. En mag je geen grote kortingen meer verwachten.

EdK

Forumguru
Krijg nog steeds van autobanden.nl newsbrieven met aanbiedingen
Dus loopt wel los met die voorraad en kortingen.

Ze zijn gewoon de boel aan het fokken.
Net als met de boeren, natte dagen en één boer zegt dat ze wat problemen hebben om op die akkers te komen.
En de pers schrijft meteen al weer in de krant dat alles duurder wordt omdat de boeren niet kunnen oogsten

corsaar

Senior Member
Ik denk dat je gelijk heb ze noemen het niet voor niets bandenboeren.
Dus toch maar de aanbiedingen afstruinen.

octavia-gek

Actief lid
Vorige week nog een aanvraag ingediend voor 32 stuks 185/60-14 en 16 stuks 195/65-15 voor export, vredestein is leeg en kan pas feb. 2011 weer voor vrije leveringen uitleveren en dat geld bij overige merken idem dito.

octavia-gek

Actief lid
Nou, ik heb pas de vredesteintjes gekocht, bij mn dealer... dus zou kunnen, 4 stuks...
Wij kopen niet via dealers. prijs technisch niet intressant voor export. de dealers zullen diverse maten wel op voorraad hebben, tot dat de eerste vlokken vallen en dan zijn ze zo door de voorraad heen en aanvullen dat wordt weer dan een ander verhaal.

Vorige week mijn 205/55VR16 Conti TS830 op stalenvelgen gemonteerd onder mijn auto. ik moet zeggen, bijzonder fijn rijdende band met een geweldig stuurgedrag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan