Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerrie

Lid
@EDK

Weet niet op welke school je hebt gezeten, maar bij het rekenen is je iets fundamenteels verkeerd uitgelegd:D

hemi24

Forumguru
Ziet er ongeveer uit als op de foto. Kans groot dat er tussen je wiel en de schotel waar de veer in rust weinig ruimte is.

veerpoot.jpg

is er al iemand die uitsluitsel kan geven over de limiet op de bandenmaat icm sneeuwkettingen? Ik heb zojuist even gekeken en zie enorm veel ruimte tussen de band en de wielkast, zo tussen de 5 en 10 cm. moet ik nou mijn 175/70/r14 banden terugsturen?

Blokker75, ik heb even flink wat pagina's doorgespit maar kon je link naar dat duitse onderzoek niet vinden. Weet jij die nog te vinden? want als 185/60/r15 kan zou 175/70/r14 zeker moeten kunnen, die zijn iets minder hoog en minder breed.

Bij deze de link (stond op pagina 22):
http://skoda.de/download.php?id=255
vind je zeer uitgebreide info over allerlei mogelijkheden velg/band combinaties. Van alle Skoda modellen. Daar is ook te zien of sneeuwkettingen toegestaan zijn op bepaalde velg/band combinaties.

Op pagina 156 staat ons model vermeld. Geschikt voor sneeuwketting staat er. Ik ga er dus vanuit dat het mogelijk is, maar tja, kan geen garanties geven.

hmm... dat geeft me dan wel weer een beetje vertrouwen. toch gek dat mijn maat er weer niet bij staat. Dat is een talent van mij, ik heb altijd maten/typen/soorten die weinig gebruikt worden.

Maar goed, 175/70/r14 scheelt maar 2mm (kleiner) met 185/60/r15. En als je de tabel even doorkijkt zie je al gauw dat alles breder dan 185 niet met kettingen kan. Dus het probleem lijkt hem in de breedte van de band te zitten. Dan zou 175 logischerwijs dus moeten kunnen.

Zou er nog een bijzondere reden zijn dat 165/70/r14, 185/60/r14 en 185/60/r15 er in staan en 175/70/r14 niet?

vandaag ben ik toch maar even bij de dealer langs gegaan. De monteur durfde het toch niet aan met deze banden omdat er toch te weinig ruimte achter de band overblijft, en hij ook de ruimte voor de remleiding en de abs helemaal vertrouwde. Banden ga ik dus maar terug sturen, en ik laat de skoda dealer een setje uitzoeken, dan weet ik tenminste zeker dat het past en dat ik mijn garantie niet verpest.

een wijze maar dure les....:mad:

corsaar

Senior Member
Opschieten dan maar.
Autobedrijven zien zich nu al geconfronteerd met een schaarste aan winterbanden.
Dit meldt Auto Kompas.
Volgens geluiden uit de branche leveren grote bandengrossiers nu al hun magazijnen leeg

[]Heeft iemand al bij Reifendirect besteld? De prijs is namelijk wel erg goed.

En was diegene ook tevreden?

dit is de duitse versie van autobandenmarkt.nl zelfde organisatie dus

Naar het plaatje moet je nooit kijken.. Altijd de beschrijving lezen.
Dus dat het staal is had ik al begrepen.

Deze hebben ze ook nog
http://cgi.ebay.de/Winterrader-VW-Polo-Fox-Skoda-Fabia-Seat-Ibiza-Cordoba-/120635960487?pt=Auto_Komplettr%C3%A4der&hash=item1c1676aca7

Die zijn wel 185/60/r14, alleen is de velgenmaat oke?

4 X Winterreifen 185/60 R14 82T Goodyear Ultra Grip 7+
4 X Stahlfelge 6 J x 14 H2 5/100 ET 43

[
Weet iemand of deze kant-en-klaar wielen passen?
http://cgi.ebay.de/Winterrader-VW-P...144?pt=Auto_Kompletträder&hash=item1c1526e648

Verzendkosten zijn 30 euro, dat valt dus mee

In de beschrijving staat dat het gaat om stalen velgen, op de
afbeelding zie je licht metalen velgen?

Noord26

Forumguru
Ik heb exact hetzelfde setje, dan met Skoda wieldoppen. Voor €350,- bij EuroMaster. Splinternieuwe banden. Kwam van iemand af die de auto kwijt moest vanwege verplichte medische overstap naar een automaat..

Ze hebben overigens meerdere merken. Even op een rijtje.

In de serie Sehr Empfehlenswert:

- Goodyear Ultra Grip 7 - 409,70
- Dunlop Winter Response - 397,60
- Michelin Alpin A3 - 432,10

In de serie Empfehlenswert:

- Semperit Master Grip - 354,70
- Hankook Icebear - 378,10

In de serie zonder testopgave:

- Falken Eurowinter HS439 - 353,70
- Fulda Kristal Montero 3 - 373,70
- Infinity Winter Hero - 315,30

In de test van vorig jaar is overigens Fulda de grote winnaar:
http://www.testberichte.de/f/1/2590/533.551/1.html

Heb maar een lijstje gemaakt, wanta misschien hebben jullie er ook wat aan ;) Ik zal volgende week daar even bestellen en laten weten hoe het gegaan is.

Vanmiddag over de aflevering gesproken voor a.s. vrijdag.
Heb gevraagd of ze de originele bandjes eraf kunnen halen en de auto op winterbandjes kunnen afleveren.
Laat aan hun de keuze welk merk/type ze gaan gebruiken maar denk aan de aanbieding in hun showroom te zien dat het Continentaals worden.
Krijgt ie zodadelijk als we weer aan de 'zomer' bandjes toe zijn een paar mooie Gigaro's of Kentaur's
Voor de prijs die Skoda vraagt voor hun originele velgen weet ik zeker dat ik niet ga zoeken naar aftermarket

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan