Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

erik2907

Actief lid
Dat is ook vreem dan. Hij was zeker al met bijverkoop begonnen, had voor EUR 618,- wel op staal 185/60/R15.

Ik ga nu eerst wel voor een second (third) opinion.

Thanx

Zo, zo, ik heb al prijzen voorbij zien komen op licht metaal voor € 550,- met 4 winterbanden in 185.

Ga komende week even bij de dealer langs om te vragen of er misschien een aanbieding is van b.v. verrassend koda voor 4 velgen met winterbanden en wat de beste banden daarvoor zijn.

Ik bestel maandag voor mij GL een setje winterbanden 175/70/R14 84T (Vredestein Snowtrac 3) op LM velgen. Prijs €559,- De afwijking is maar 0,43% volgens: http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp
Ik heb lang getwijfeld of ik bij de originele maat zou blijven of smaller zou gaan, uiteindelijk maar smaller gegaan om proberen het verbruik iets lager te krijgen (minder oppervlak en iets lager gewicht)

Ik heb van de week 185/60/15 conti TS800 op lichtmetaal besteld, 650 euro, ik vind het de moeite waard.

@Thijs219, Waar heb jij ze besteld ?
Misschien is het iets voor mij en heben zij toevallig ook de snowtrac 3 van Vredestein?
@2Skodaas, ik twijfel nog tussen LM van u en de stalen van Thijs219 en wel de aanbieding die u afgenomen hebt is hier tegenover wel heel interessant.
Kan je deze ook in het zuiden van het land kopen?

@trafficleader, ik heb gemaild met www.online-velgen.nl ze hadden mooie velgen, alleen boden ze een andere maat band aan, vervolgens gemaild en gevraagd of het ook in 185/60/15 kon, was geen probleem. Geen afwijking dus.Of ze die merken hebben weet ik niet, maar kan vast en zeker ook opgevraagd worden.

@trafficleader, ik heb gemaild met www.online-velgen.nl ze hadden mooie velgen, alleen boden ze een andere maat band aan, vervolgens gemaild en gevraagd of het ook in 185/60/15 kon, was geen probleem. Geen afwijking dus.Of ze die merken hebben weet ik niet, maar kan vast en zeker ook opgevraagd worden.

Heel mooi Thijs219, ga morgen meteen even op de site kijken of er iets betaalbaars bij zit.
Ik heb zojuist al gekeken en zat met de banden die ik mooi vond rond de 600 euro's.

GJS

Senior Member
Ik heb ze nu ook besteld, bij onlinecarshop.nl:
4 * LM Anzio Light velgen 6,5x15 5x100 ET38
4 * Firestone 185/60 R 15 84T WINTERHAWK 2 EVO
en een setje wielsloten
Totaal inclusief montage, balanceren en bezorging: 611,59 EUR

Noord26

Forumguru
De prijzen zijn in eerste instantie scherp bij online-velgen.nl

Maar als je dan banden zoekt van een A-merk(Continental/Bridgestone/Dunlop/Goodyear/etc.), dan schieten de prijzen behoorlijk omhoog. Ben er van overtuigd dat je bij de lokale bandenboer voor minder een setje kunt kopen.

@ GJS:
Waarom heb je voor Firestone's gekozen?

GJS

Senior Member
@Noord26: Wilde eerst voor Goodyear UG 7+ gaan, maar de prijs daarvan was ineens een stuk hoger geworden.
De Firestone's scoren hetzelfde behalve op nat wegdek maar dan zijn ze 'redelijk tot goed' i.p.v. 'goed' t.o.v. van de UG7+, maar hebben wel als voordeel een van de stilste banden uit de ANWB test te zijn.
En aangezien je het bandengeluid toch vrij goed hoort in een Fabia leken stille banden mij wel een goede keus.

Noord26

Forumguru
Ik heb zelf een optie lopen voor 14" stalen met skoda wieldoppen en GY UG7+ 185/60R14. Gemonteerd voor €350,-

Maar dan moet ik wel even op en neer naar Hengelo vanuit Tilburg...

Die Firestones lijken idd een verstandige keuze!
€10,- per band voor montage is overigens wel een erg nette prijs van onlinecarshop.nl

Banden kosten er wel vrij veel ivm bv autobandenmarkt.nl. Daartegen zijn LMV's weer aangenaam goedkoop. Wat een dilemma's..

GJS

Senior Member
Klopt dat de banden 13 euro per stuk duurder zijn, als je alles los besteld bij verschillende partijen is het goedkoper, maar dan moet je ze dus bij een derde partij laten monteren en balanceren en dan weet ik niet of je dan nog steeds goedkoper uit bent.
En ze zitten in Almere dus mocht er toch wat mis zijn dan rij ik er zo naartoe, is voor mij niet zo ver weg.

Als ik dit allemaal zo lees heb ik toch een geweldige deal gemaakt voor €550,- op lichtmetaal, en dat ook nog bij de plaatselijke bandenboer.

wanderer

Senior Member
heb de prijs opgevraagd als ik met 1 band en 1 LM velg aanklop bij de bandenboer in dit geval bij Profile, wel nu voor 23€ monteren, balanceren ze, leveren een ventiel en vullen af met stikstof.....

wanderer

Senior Member
heb even ge-edit...ja is per band, ik zoek namelijk een reserve LM velg en een all-season band ervoor.....en ben nu aan het kijken wat het goedkoopste is...band los bestellen op internet of laten leveren door bijv Profile.....met deze montage prijs zou ik enkele euro's kunnen besparen door via internet een band te bestellen...eigenlijk de moeite niet waard...

hemi24

Forumguru
4 x €23,- voor ca 20 min. werk...

(Wanderer gaat echter slechts met één exemplaar naar de bandenboer, maar toch...)

... en dan ook nog afvullen met iets wat al voor 80% in de lucht zit ... :smiley29:

FredV

Banned
heb even ge-edit...ja is per band, ik zoek namelijk een reserve LM velg en een all-season band ervoor.....en ben nu aan het kijken wat het goedkoopste is...band los bestellen op internet of laten leveren door bijv Profile.....met deze montage prijs zou ik enkele euro's kunnen besparen door via internet een band te bestellen...eigenlijk de moeite niet waard...
en reken je het neuzeltijd hier ook mee? Want wat een geneuzel voor 1 band :)

Wimus

Actief lid
ben effe gaan kijken bij de dealer welke winterbanden er bij mij onderkomen, is dus 205/60 R16.
195/60 R16 zou ook kunnen, maar daar heeft de Yeti geen typegoedkeuring voor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan