Weinig klantvriendelijk! Kan zelfs gevaarlijk zijn. Kun je ook met bijbetaling van een evt. prijsverschil niets regelen?Ik vind zo'n test absoluut bruikbaar. Het probleem is echter dat ik geen zeggenschap heb op het gebruikte merk en type, dat bepaalt de leasemaatschappij.
Hoeze gevaarlijk? De meeste leasemaatschappijen nemen de banden die de automerken adviseren, en dat zijn altijd de "A-merken", nooit die levensgevaarlijke Oosterse merken die zo slecht scoren in de tests van ANWB en Consumentenbond.Weinig klantvriendelijk! Kan zelfs gevaarlijk zijn. Kun je ook met bijbetaling van een evt. prijsverschil niets regelen?
Zaterdag 5 november 2011 worden mijn winterbanden er bij Euromaster opgezet. Geen idee welke band Athlon heeft uitgekozen, maar ze komen gewoon op de 15 inch greenline velgen.
Zijn er mensen die hier geschikte maar goedkope sneeuwkettingen bij weten?
Met dank aan Ronnie:
Toegestane combinaties wielen/banden versie Green Line
Motor
Bandenmaat
Velg Inpersdiepte ‘ET’ (mm) Sneeuwkettingen toegestaan
1,2 l/55 kW TDI-CR
165/70 R14 - 81T
5J x 14H2 35 ja
185/60 R14 - 82T
6J x 14H2
37 ja
185/55 R15 - 81T
6J x 15H2
43 ja
195/55 R15 - 85H
6J x 15H2
43 nee
185/60 R15 - 84T
6J x 15H2
43 nee
205/45 R16 - 83W (V)
6,5J x 16H2
43 nee
Beetje late reactie, maar ik ben begin september ook op die aanbieding ingegaan, voor onder een O2C weliswaar. Op zaterdagmiddag besteld, ik werd drie dagen later gebeld dat ze binnen waren, geen enkel probleem dus. Het bleken bij afhalen alleen geen Michelins te zijn maar Continental TS830, maar volgens een hele recente test waren die zo mogelijk nog beter dan de Michelins, dus daar heb ik geen punt van gemaakt.Ik heb begin september bij de dealer de verrassend Skoda aanbieding besteld voor onder de S2. Vier originele velgen en Michelin winterbanden. Helaas nog steeds niets geleverd. Pon heeft problemen met zowel de velgen als de import van de banden. Lekker hoor, denk je ruim op tijd te zijn. Zijn er meer mensen met dit verhaal? Of zijn er ook al die deze geleverd hebben gekregen?
Het bleken bij afhalen alleen geen Michelins te zijn maar Continental TS830, maar volgens een hele recente test waren die zo mogelijk nog beter dan de Michelins, dus daar heb ik geen punt van gemaakt.