Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rallye

Forumguru
Ik vind zo'n test absoluut bruikbaar. Het probleem is echter dat ik geen zeggenschap heb op het gebruikte merk en type, dat bepaalt de leasemaatschappij.
Weinig klantvriendelijk! Kan zelfs gevaarlijk zijn. Kun je ook met bijbetaling van een evt. prijsverschil niets regelen?

tha a

Senior Member
Uiteindelijk toch maar Michelin Alpin A4 eronder laten leggen. (205/55R16) Had keuze uit Vredestein Snowtrac, Continental TS830 of deze. Moet zeggen dat ze iig fors minder geluid produceren dan de zomer Conti premiumcontactE (van die eco dingen met verlaagde rolweerstand.) Op zich apart want onder de BMW maakte de winterbanden (conti wintercontact) duidelijk meer herrie dat de zomerbanden (conti sportcontact) tot nu toe dus dik tevreden over de Michelin. Nu maar afwachten hoe ze zich straks in Oostenrijk in de echte sneeuw houden....

rweersch

Actief lid
Weinig klantvriendelijk! Kan zelfs gevaarlijk zijn. Kun je ook met bijbetaling van een evt. prijsverschil niets regelen?
Hoeze gevaarlijk? De meeste leasemaatschappijen nemen de banden die de automerken adviseren, en dat zijn altijd de "A-merken", nooit die levensgevaarlijke Oosterse merken die zo slecht scoren in de tests van ANWB en Consumentenbond.

hemi24

Forumguru
@tha a: misschien heeft de verminderde geluidsproductie te maken met het feit dat je zomerbanden aan het cuppen zijn/waren?!?

tha a

Senior Member
@hemi24, hoop t niet. maar dat zien we over paar maanden wel weer... (als ze er weer terug onder moeten) Laat de bandenboer de handel iig goed nakijken voor ze er weer onder gaan!

Ik heb begin september bij de dealer de verrassend Skoda aanbieding besteld voor onder de S2. Vier originele velgen en Michelin winterbanden. Helaas nog steeds niets geleverd. Pon heeft problemen met zowel de velgen als de import van de banden. Lekker hoor, denk je ruim op tijd te zijn. Zijn er meer mensen met dit verhaal? Of zijn er ook al die deze geleverd hebben gekregen?

Gerke

Forumguru
Yep, die had ik direct al met een extra set Antares aangeschaft. Hebben zich prima gehouden afgelopen winter, wel wat meer bandenlawaai, maar dat geldt voor bijna elke winterband :D

Zaterdag 5 november 2011 worden mijn winterbanden er bij Euromaster opgezet. Geen idee welke band Athlon heeft uitgekozen, maar ze komen gewoon op de 15 inch greenline velgen.
Zijn er mensen die hier geschikte maar goedkope sneeuwkettingen bij weten?

piair1982

Forumguru
Nou ik heb net mijn winterbanden er zelf op gelegd. Daarna de bandenspanning van 4 naar 2.5 bar gezet.
Ook de zomerbanden op 4 bar gezet en de velgen in de was gezet.

Laat de winter maar komen.

Hetzer

Forumguru
Mijn wintervelgen met banden zitten er ook weer op, vanaf volgende week gaan de temperaturen zakken, dus netjes op tijd zeg ik .

23mu54n.jpg

van_der_P

Senior Member
Vorige week zaterdag de wintersloofjes gemonteerd. De bandenspanning naar 2.7 bar gebracht.
Steentjes uit de zomerbanden gehaald, en de velgen in de was gezet, en opgeslagen op het zoldertje boven de garage. Buiten een beetje stof liggen ze daar goed.

deusjevo

Forumguru
Zaterdag 5 november 2011 worden mijn winterbanden er bij Euromaster opgezet. Geen idee welke band Athlon heeft uitgekozen, maar ze komen gewoon op de 15 inch greenline velgen.
Zijn er mensen die hier geschikte maar goedkope sneeuwkettingen bij weten?

Welke maat banden is er gemonteerd?
Bij 185/55 R15 - 81T mag het nog, bij bredere/hogere banden niet meer.

Toegestane combinaties wielen/banden versie Green Line

Motor
Bandenmaat
Velg
Inpersdiepte ‘ET’ (mm)
Sneeuwkettingen toegestaan

1,2 l/55 kW TDI-CR
165/70 R14 - 81T
5J x 14H2
35
ja

185/60 R14 - 82T
6J x 14H2
37
ja

185/55 R15 - 81T
6J x 15H2
43
ja

195/55 R15 - 85H
6J x 15H2
43
nee

185/60 R15 - 84T
6J x 15H2
43
nee

205/45 R16 - 83W (V)
6,5J x 16H2
43
nee

Met dank aan Ronnie:

http://www.skodaforum.nl/board/show...2-FL-Geenline-Toegestane-band-velgcombinaties

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb begin september bij de dealer de verrassend Skoda aanbieding besteld voor onder de S2. Vier originele velgen en Michelin winterbanden. Helaas nog steeds niets geleverd. Pon heeft problemen met zowel de velgen als de import van de banden. Lekker hoor, denk je ruim op tijd te zijn. Zijn er meer mensen met dit verhaal? Of zijn er ook al die deze geleverd hebben gekregen?
Beetje late reactie, maar ik ben begin september ook op die aanbieding ingegaan, voor onder een O2C weliswaar. Op zaterdagmiddag besteld, ik werd drie dagen later gebeld dat ze binnen waren, geen enkel probleem dus. Het bleken bij afhalen alleen geen Michelins te zijn maar Continental TS830, maar volgens een hele recente test waren die zo mogelijk nog beter dan de Michelins, dus daar heb ik geen punt van gemaakt.

deusjevo

Forumguru
Het bleken bij afhalen alleen geen Michelins te zijn maar Continental TS830, maar volgens een hele recente test waren die zo mogelijk nog beter dan de Michelins, dus daar heb ik geen punt van gemaakt.

Uhh, welke test?
In de laatste Autoweek waren de Michelins toppie en de TS830 middenmoot

CharlesTucker

Forumguru
Interessant verschil dan, ik had de ANWB Winterbandentest 2011 gezien, daarin waren zowel de TS830 als de Michelin (Alpine A4)toppie, de Michelin scoorde iets beter op duurzaamheid, de TS830 iets beter op nat wegdek en sneeuw, en verbruik. Kan het verschil nog te maken hebben met de specifieke bandenmaat? Ik heb er 15 inch onder liggen, de ANWB test die ik bekeken heb gaat over 195/65 R 15 T (zie http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2011/wb11_195-65-r-15-t_w_link.pdf)

Constant

Erelid
De tests geven inderdaad verschillen per bandenmaat en per type auto (!), vandaar de keuze van de ADAC om elk jaar twee andere maten te kiezen en met drie type auto's te testen.

Fabia

† In Memoriam
Maar eigenlijk valt op de testen toch ook geen pijl te trekken. Bij elke test is de uitkomst weer anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan