Mee eens hoor, mijn afweging is er een van kwaliteit en prijs.
In dit geval wordt denk ik , onder 'normaal' verstaan, het verouderingsproces. Na 8 jaar heeft het verouderingsproces toegeslagen en is de band 'verouderd' en zou niet meer bruikbaar zijn. Dat wil dus niet zeggen 'versleten', dat werd niet bedoeld.Bij mijn vorige auto (een Fiat) moest ik de voorbanden 2 x per jaar vernieuwen. De achterbanden 1 x per 1 1/2 jaar.
Dus wat is normaal.
Je rijdt diesel omdat je veel kilometers rijdt en dat dat, economisch gezien de beste oplossing is.
Wanderer, als je afrolomtrek gelijk blijft, is de snelheidsafwijking ook nihil en blijft je aanwijzing gelijk.en ander punt:
ben op zoek naar een goede bandvelg combinatie maar is het dan zo dat wanneer je een andere bandenmaat-velgmaat monteert, je verbruik door de boardcomputer niet meer correct is?
@heisterkamp, met die link bereken je de afwijking; de vraag was of die afwijking dan ook voor de bc geldt.
Ja, maar dat is voor de snelheidsindicatie voor de winterband:Nee niet de bandenmaat, in sommige gevallen kun je aangeven dat je op winterbanden rijdt ipv zomerband
Maar excacte maatvoering opgeven is niet mogelijk !
of ik BlonTJa sorry FredV maar dat zeg ik toch ook in andere bewoording ?
Of ben ik nou lenk
Volgens mij is je stelling helemaal waar als je die omdraait: en dus:Een goede winterband zal vermoedelijk stiller zijn dan een zomerband. Schijnt te komen door het soort profiel. Zomerbanden hebben voornamelijk langsrillen (hoe ze echt heten week ik niet) Winterbanden hebben ook veel dwarsrillen. Daardoor schijnt het geluid "weg te kunnen". Door de zachter rubbersoort hebben winterbanden vaak een lagere rolweerstand dan zomerbanden. De auto moet dus iets zuiniger zijn met winterbanden.
.