Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertm

Actief lid
Het is geen James Bond DB9:winkie:

Knopje is om het StartStop systeem uit te zetten. Maar dat wist je vast al wel.

Bertm

Actief lid
.......Overigens heeft mijn dealer mij bij de aflevering gewezen op het lampje dat gaat branden bij wielwisseling en hoe je het moet resetten...

Alleen de bandenboer weet dit niet altijd. Dat was ff schrikken. Iets niet door de dealer laten doen.

En ja. RTFM (Read The Fu***ing Manual). Dat heb ik dan ook ter plekke gedaan.

EdK

Forumguru
Bertm: wist echt niet waar die voor was, vandaar de vraag ?
Heb namelijk alleen instructieboekje van de RR en Yeti.
Maar af en toe wens ik toch een schietstoel naast me !

en nu maar hopen dat ze het niet leest

FredV

Banned
Heb namelijk alleen instructieboekje van de RR en Yeti.
Maar af en toe wens ik toch een schietstoel naast me !

en nu maar hopen dat ze het niet leest
Ed, je moet je ook niet bemoeien met echte auto's waar je geen verstand van hebt:) De Fabia heeft niet voor niets de aanduiding GL Grand Luxe..
Tip voor de Yeti: bijrijdersstoel op rails, achterklep open en gasgeven:)

EdK

Forumguru
Ik bemoei me echt nergens mee volgens mij ! Lees nog mar eens goed door !
Ik heb alleen maar vragen gesteld hier over een bepaald knopje !
Maar dat lezen hebben wel meer mensen problemen mee volgens mij deze avond ! :winkie:

EdK

Forumguru
Voor u een vraag voor mij een weet !
Maar hou de kranten goed in de gaten, A6 is er een goede weg voor volgens mij !?

FredV

Banned
Ik bemoei me echt nergens mee volgens mij ! Lees nog mar eens goed door !
Ik heb alleen maar vragen gesteld hier over een bepaald knopje !
oke oke, had mn bril niet op,had 'm al opzij gelegd voor jou...
Begrijp nu je vraag voor t knopje, en de kleine lettertjes gelezen... :uitlachen:

en om t weer (ja leuke woordspeling) terug naar t topic te brengen, we begeven ons op glad ijs...

Bart_G

Lid
Staat in je boekje. 0,2 bar harder dan zomerbanden. 2,6 is voor zomerbanden (kijk achter de klep bij je tankdopje), dus 2,8 voor winterbanden.

Bart_G

Lid
uiteraard moet die spanning vallen binnen de toegestane bandenspanning van het type banden dat je hebt. Valt het er binnen (staat op je band bijvoorbeeld dat ie van 2.0 tot 3.5 mag worden gebruikt) dan kan het dus prima :)

EdK

Forumguru
Doe je ze toch 2,6 !
Zijn alle hele boeken over geschreven binnen het forum de laaste weken !
En het staat in je instruktie boekje en ook nog in je tankdop
En als je er met zijn tweeen inzit dan is het een andere bandenspanning dan dat je met zijn vieren en vol met bagage gevuld bent !

Greenliner

Senior Member
Het schijnt dat winterbanden door hun zachtere rubber minder afrolgeluid produceren. Is er iemand die dit heeft ervaren na de montage van zijn winterbanden?

octavia-gek

Actief lid
Het schijnt dat winterbanden door hun zachtere rubber minder afrolgeluid produceren. Is er iemand die dit heeft ervaren na de montage van zijn winterbanden?
een winterband maakt altijd meer herrie dan zomerbanden. ik rij op dit ogenblik met winterbanden van het merk en type conti TS830 en van mijn zomerbanden conti sportcontact 2 die rijden veel rustiger

@GJS & @Bertm, ik twijfel nog steeds tussen de Conti TS800 en de Bridgestone LM30.
Is er een reden waardoor jullie gekozen hebben voor de Bridgestone?
De Bridgestone is bij ons geheel compleet 520 euro, dus de LM30 incl. op stalen velgen.
De Conti TS800 komt op 550 euro, ook op stalen velgen.
Op LM velgen kan ook en kost ca 80 euro extra, dus 20 euro/velg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan