Het grote VAG #Dieselgate topic

Ericw

Forumguru
Volgens mij gaat de hele discusse in de states over de uitstoot van NOx en die is alleen in te dammen door toevoeging van AdBlue (ureum). En dit system (dus met AdBlue) zit, voor zover ik weet, alleen maar op de 2L TDI motoren en niet op een 1.6 TDI.
 

Testedoene

Forumguru
Los van dat alles verbaast het me dat VW zo stom was om te geloven dat dit nooit ging aan het licht komen? :thumbsdown:
Had ik mijn Passat nog dan zou ik hem op dit ogenblik al laten doorlichten hebben... (verbruik 80% hoger dan voorgeschreven)
 

Import Yeti

Forumguru
Ten eerste denk ik dat dit allemaal erg uit zijn verband getrokken word door die Amerikanen.
Ze hebben zelf jaren lang het milieu aan hun laars gelapt. Denk daarbij maar eens terug aan het Kyoto protocol.
Met 1 op 18 in mijn Yeti Greenline heb ik geen reden tot klagen. Haalt ie het opgegeven verbruik van 4.6:100km?
Nee, maar met een aerodynamica van een Leopard II tank, denk ik ook niet dat dit realistisch is. Wat betreft de beschuldigingen naar VW toe, ach ik denk niet dat het daar bij blijft. Er zullen meer autofabrikanten bij betrokken zijn. Alleen doordat die geen diesels in Amerika hebben rondrijden zijn die nog niet door de mand gevallen. Het is alleen maar jammer voor de werknemers van VW die daar weer de dupe van zullen worden. Degene die dit bedacht hebben komen er meestal mee weg.
 

Testedoene

Forumguru
Ten eerste denk ik dat dit allemaal erg uit zijn verband getrokken word door die Amerikanen.
Ze hebben zelf jaren lang het milieu aan hun laars gelapt. Denk daarbij maar eens terug aan het Kyoto protocol.
Met 1 op 18 in mijn Yeti Greenline heb ik geen reden tot klagen. Haalt ie het opgegeven verbruik van 4.6:100km?
Nee, maar met een aerodynamica van een Leopard II tank, denk ik ook niet dat dit realistisch is. Wat betreft de beschuldigingen naar VW toe, ach ik denk niet dat het daar bij blijft. Er zullen meer autofabrikanten bij betrokken zijn. Alleen doordat die geen diesels in Amerika hebben rondrijden zijn die nog niet door de mand gevallen. Het is alleen maar jammer voor de werknemers van VW die daar weer de dupe van zullen worden. Degene die dit bedacht hebben komen er meestal mee weg.
U mag zeker en vast niet klagen. Het meerverbruik valt binnen het normale verwachtingspatroon denk ik zo maar.
En de rest van uw post, daar kan ik u enkel maar gelijk in geven... gelukkig voelen de grote mannen het vermoedelijk ook aan hun aandelenportefeuille...
 

Tafkah

Forumguru
Let op, dit onderzoek is gestart in USA, waar volgens mij de 1.6 niet wordt verkocht. Het feit dat dit alleen zou gelden voor de EA189 is in mijn optiek alleen gelinked aan het feit dat onze greenline blokkies daar niet op de markt zijn. Las ook al ergens dat de 3.0 bekeken zullen worden, maar denk zelf dat ieder dieselblok die aan recente strenge milieu eisen voldoet (zou voldoen) nog wel eens aan nader onderzoek zal worden onderworpen.
Op de blauwe ogen van Winterkorn kunnen we nu niet meer vertrouwen... want hij is net gewipt.
 

Ericw

Forumguru
Volgens mij heeft de regeling in Utrecht vooral betrekking op de uitstoot van fijnstof en niet van de NOx, dus dit zal geen probleem zijn.
 

Cordoba

Forumguru
Laat ik eens een ander geluid laten horen: de CIA heeft Winterkorn gewipt, en het imago van het VW-concern aardig beschadigd, maar wat zijn nu (volgens mij) de feiten:
- bepaalde dieselauto's van het VW-concern hebben bij dagelijks gebruik een veel hogere uitstoot, dan op de testbank (die door overheidsdiensten gerund wordt)
- VW heeft dit voor elkaar gekregen via een slimme programmering
- bij mijn weten heeft VW niets gezegd over de uitstoot, hooguit de officiele cijfers gebruikt in reclamecampagnes

Strikt genomen, kan VW zelfs de USA aanklagen wegens imago schade. De USA is in mijn ogen als degene die een show van goochelaar bezoekt, en echt gelooft dat er vanuit het niets een konijn in die hoge hoed komt.
 

tr7

Actief lid
Die regeling in Utrecht staat toch inmiddels totaal los van verbruik, uitstoot, NOx, fijnstof, roet of wat dan ook? Politiek is bepaald dat diesels van vóór een bepaald bouwjaar gemiddeld genomen zo 'vervuilend' (bijvoorbeeld omdat een roetfilter toen nog niet verplicht was) zijn dat daar de cut-off is gemaakt.
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Die Herr Doktor Winterkorn lacht zich helemaal een deuk...
Hij mag/moet nou vertrekken en heeft 'recht' op een oprotpremie van een luttele 30 miljoen!
DERTIG MILJOEN EURO! :shocked:
Sinds wanneer lost het vertrek van de opperbaas dit soort problemen op? Ich habe es nicht gewußt :thinking:

En over 2014 kreeg de beste man slechts een vergoeding van amper 16 miljoen euro...
In de jaren daarvoor schommelde zijn vergoeding zo tussen de 15 en 17,5 miljoen euro. :koffie:
984f1c2733c5e55213212cbb762dff14.image.750x280.JPG
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Net op het NOS journaal ook weer volop in het nieuws. Martijn van JD deed nog even een niet zo slimme duit in het zakje 'hoe bedonder je de apk'
 
Bovenaan Onderaan