Het grote VAG #Dieselgate topic

Zespri

Forumguru
sorry ik was stil maar ehh ...................... ik kan het even niet laten maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar


Die wagen ( skoda yeti 1.8 tsi , met olieprobleem) van mij was toch een tweetakt ipv viertakt .............


Ik wist het twas altijd al een opgevoerde Trabant ...:pieker:


Dus daarom zaten ze achter de knopjes en schermen ipv te kijken wat nu werkelijk aan de hand was:deuk::maakmegek:




:cheers: ex skoda rijder


ps Denk maar zo volkswagen zal heus niet de enige zijn die dit doet... alleen de andere zijn wat beter om de boel te verstoppen...

:deuk:
 

Blackokkie2

Forumguru
BMW is nu ook al genoemd en merkt de gevolgen daarvan al(beurswaarde). Maar ik denk dat er veel meer merken dit doen.
 

Tafkah

Forumguru
Dus... het hoofd van de motorendivisie van Porsche wordt de laan uitgezet, en het hoofd van Porsche neemt de baan van winterkoren over.... riekt toch nog niet helemaal naar een 'frisse wind'.....
 

laagvlieger

Forumguru
Ja, om welke motoren gaat het nu precies. Er is eigenlijk alleen maar in de praktijk getest met een 2.0 TDI in de USA. VW zegt voorlopig dat het alleen om de 'oude' 1.6 TDI en 2.0 TDI met euro5 norm gaat, maar waarom zouden ze het niet bij alle motoren gebruikt hebben? Kijk eens naar het grote verschil in fabrieksopgaven bij de nieuwe euro6 motoren tegenover de vorige generatie? Is die winst dan wel eerlijk behaald?

Als ze het over EA189 hebben, dan valt daar inderdaad ook de 1.2 TDI onder, die zo massaal verkocht is hier in onze streken. En waar de teleurstelling in verbruik zo groot was bij zovelen!

Hoe dan ook, dit verhaal zal nog een grote staart krijgen!
 

CharlesTucker

Forumguru
Dus... het hoofd van de motorendivisie van Porsche wordt de laan uitgezet, en het hoofd van Porsche neemt de baan van winterkoren over.... riekt toch nog niet helemaal naar een 'frisse wind'.....
En Herr Winterkorn blijkt ook bij Porsche hoog in de boom te zitten, en weigert vooralsnog zijn baan daar op te zeggen. En Porsche heeft dan weer een meerderheidsbelang in VW, dus eigenlijk blijft ie gewoon de baas :S
http://www.spiegel.de/wirtschaft/un...bleibt-vorstand-bei-porsche-se-a-1054677.html
 

peterrapid

Forumguru
Ik denk dat deze week het begin van het einde betekent voor de ondergang van de fossiele brandstof wagens, denk dat we heel versneld veel alternatieve brandstofwagens gaan zien op de markt, of ze effectief zo milieuvriendelijk gaan zijn en betaalbaar blijft natuurlijk de grote vraag. Het zal terug de consument zijn die finaal de dupe zal zijn in deze ganse zaak.
 

ElScorpione

Forumguru
@Corné de Kluijver ik heb ook met verbazing zitten kijken naar het item van JD in het NOS Journaal. Onbegrijpelijk dat ze daar zo te koop mee lopen. Niet heel handig denk ik. Het is nu natuurlijk een kwestie van tijd voor wij DPF loze rijders bij de APK tegen de lamp aan gaan lopen. Ik vind het overigens wel vreemd dat hij beweerde dat het niet zichtbaar is dat het DPF is verwijderd. Op zich kan dat kloppen, maar mijn auto (aangepast door VAG Techniek) komt niet door de readyness test vanwege een EGR die niet aanwezig is. Dat betekent dus een roetmeting (die overigens zeer goed was).

Aan de andere kant: VAG Techniek plaatst ook vrijwel dagelijks foto's van auto's met een DPF remove....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

nisuthai

Forumguru
Wie weet wat er nog voor lijken bij al de overige merken dan de VAG groep uit de kast komen waar nog niet over gesproken wordt zoals bij GM en nog vele anderen.
 

nisuthai

Forumguru
Over de Amerikaanse merken hoor je nog niets of de Japanse maar die komen ook wel aan de beurt, dan blijkt het gewoon niet haalbaar wat er achter een bureau wordt bedacht voor in de praktijk, de kachel zal voor de automobielfabrikanten evengoed wel blijven branden ondanks hun trukendozen die ze hebben en blijven gebruiken.
 

peterrapid

Forumguru
@Joske denk dat dat ogenblik niet zo heel ver meer af is als je de politiekers op niet-objectieve feiten laat oordelen, iedereen wil er iets over te zeggen hebben in de politiek terwijl zelf dit allemaal toegelaten hebben, dus nu voor de schone schijn zeer verontwaardigd doen en allerlei nutteloze maatregelen gaan bekokstoven. Ik hoop dat er niet teveel carrière-politiekers hier op het forum zitten want ik heb het niet zo voor deze :banghead:
 
Bovenaan Onderaan