Het grote Type Aanduiding Verwijder Topic

Hetzer

Forumguru
tik foutje ;) ik bedoel zal wel zo iets gaan worden met een externe en vrij programmeerbare ECU, geen reguliere chiptuning dus.
 
Ericw
Het enige wat overblijft zijn de restanten van die palletjes, wat alleen van dichtbij te zien is.

Even voor de duidelijkheid, ik wil zodra ik de auto heb ook het plaatje verwijderen. Het achterplaatje zit dus op de "Spijlen/lamellen" vast gesmolten. Eigenlijk tussen de vertikale lijnen welke links en rechts van de lamellen zitten. Tussen de plaat en de spijl heb je hem dus losgesneden.

Wat nog zichtbaar is heb ik even omcirkeld om zeker te zijn dat je dat bedoeld.

GreenLine Embleem verwijderd.jpg
 

Ericw

Forumguru
Precies Peeet.

Je kunt het beter los proberen te snijden en niet los breken/draaien want dan krijg je een witteachtige breuklijn en die zie je wel duidelijker!
 

Miez1

Forumguru
@Peeet, waarom laat je de dealer dit niet ff voor je fixen? hebben ze voor mij ook gedaan met een prima resultaat.

grtz.
 
Nou dat heb ik ook op de offerte laten zetten. Dat ze de type aanduiding verwijderen maar ik had van andere mensen begrepen dat dit alleen geld voor de achterkant van de auto en de twee groene stikkers aan de zijkant. Ik wist niet dat ze de voorkant ook deden. Ben nu eigenlijk wel benieuwd of hij er wel of niet op zit..
 

Miez1

Forumguru
@Peeet, ik zou ze ff bellen, ik heb er zelf om gevraagd, anders hadden ze het laten zitten.

Vrgr.

Miez
 

laagvlieger

Forumguru
Je kan het gemakkelijk zelf doen en dan hou je er nog een grappig plaatje aan over waar je dit bijvoorbeeld mee kunt doen :laugh: :

Afb0343.jpg

Afb0342.jpg
 
Haha, nou oke. Maar de reden dat ik het eraf wil hebben is omdat ik het niet mooi vind. Dan moet ik toch eerlijk zeggen dat ik het al helemaal geen gezicht vind om het op mijn dashboard te hebben zitten. Dat zou betekenen dat ik het juist altijd zie, omdat ik immers zelf in de auto zit.
 

mister9

Actief lid
Model- en motoraanduiding verwijderen

Hallo,

Ik twijfel nog om de aanduiding van de O2 Combi die ik deze week ga bestellen, erop te laten zitte, of eraf te laten halen. Dus de "1.4 tsi" en "Octavia".

Is dat simpel mogelijk door de dealer? En zijn er kosten aan verbonden om dit te laten verwijderen.

Ik denk dat ik het mooier vind zonder de aanduidingen, maar twijfel nog. Wat zijn jullie ervaringen?

Bedankt!
 

djmshell

Senior Member
De type aanduidingen zijn makkelijk te verwijderen. zijn geplakt. een stevig Nylon draadje er achter plaatsen en met beleid heen en weer flossen en het is er zo vanaf.
nadien evt achtergebleven lijm verwijderen en klaar is Clara.
 

darkprojectx

Forumguru
Als je hem kunt bestellen zonder belettering zou ik dat doen. Scheelt je zelf weer een gedoe, en ik heb weleens gezien dat als er lettertjes vanaf gaan dat daaronder primer zit en geen kleur (klein plekje).
Dus liever een "cleane" klep af fabriek dan letters eraf halen en mogelijk wat verkrassen.
Mocht je ze er toch afhalen dan kun je de lijmresten met commandant 4 verwijderen.
 

turboturbo

Forumguru
Grappig. Persoonlijk zou ik het er liever op hebben zitten. Maar toen ik een nieuw plaatje erop zette (omdat die bij mij vermoedelijk eraf gehaald was door de vorige eigenaar) zat er alleen een plak-kussentje onder het logo. Denk niet dat er primer onderzit enzo, hoor. Misschien dat je wel verkleuring van de lak hebt (zon) als je het plaatje na een aantal jaren eraf haalt.
 

TL@

Forumguru
Gewoon met een haardroger erop en die dingen komen er vanzelf af. Beetje wrijven met een doek en klaar is kees, zo doet de dealer het trouwen ook (normaal gezien gratis)
 

clapton

Senior Member
Inderdaad met een haarfohn en de lijmresten wegvegen met een doekje met een paar druppels benzine. Heb op deze manier de 'green' aanduiding op een Ibiza zonder moeite en schade weggehaald.
 

Antera

Donateur
Als je hem kunt bestellen zonder belettering zou ik dat doen. Scheelt je zelf weer een gedoe, en ik heb weleens gezien dat als er lettertjes vanaf gaan dat daaronder primer zit en geen kleur (klein plekje).

hmm dat is knap aangezien de belettering altijd aan het eind van de productielijn met en mal worden geplaatst. Is de lak niet gespoten daar dan word deze afgekeurd alvorens de letters erop gaan :-)
 

Hetzer

Forumguru
[MODERATORBREAK]Wel even de zoek functie gebruiken, er lopen al een tal van topic over dit onderwerp, heb daarom de discussie , maar in een bestaande gevoegd[/MODERATORBREAK]
 

darkprojectx

Forumguru
Misschien een rare vraag, maar waarom zou je dat verwijderen?

Sommige vinden het gewoon mooi als de klep clean is, dus zonder lettertjes en cryptische omschrijvingen.
En persoonlijk vind het nog altijd schattig als er een BMW 320 langs me staat die denkt dat ik een 1.4 heb en ik laat hem even wat stof happen.

hmm dat is knap aangezien de belettering altijd aan het eind van de productielijn met en mal worden geplaatst. Is de lak niet gespoten daar dan word deze afgekeurd alvorens de letters erop gaan :-)


Nou knap.. knap lullig zeg maar. Wat ik denk dat er is gebeurt is dat er toch een bubble onder de lak heeft gezeten die bij het verwijderen van de letters de lak heeft los gelaten. Ik had het ook nog nooit meegemaakt, was bij een blauwe passat V6 4motion maar daarna meer een emotion
 
Bovenaan Onderaan