Het grote Type Aanduiding Verwijder Topic

Re: type aanduiding verwijderen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: MMM</font><hr />

En nu nog die vieze witte reclamebalk op de (onderzijde) nummerplaathouder. Iemand een tip?

[/ QUOTE ]

Ik heb er zwart isolatieband opgeplakt, je kunt natuurlijk ook een nieuwe blanco houder kopen.
 

MMM

Lid
Re: type aanduiding verwijderen

Top !!! Net gedaan, ziet er strak uit. Nu is ie echt strak.

Ben benieuwd of de dealer het laat zitten bij een beurt.
 

Frankie

Actief lid
Re: type aanduiding verwijderen

haal je toch voor 2 euro een andere houder :-/ Of plak er isolatie tape over !! Ps: tis auto AArts..!!

Ps: zie net dat mijn bericht beetje mosterd na de maaltijd is /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Re: type aanduiding verwijderen

Vandaag ook even de type aanduiding verwijderd. Stond al lekker de halve dag in het zonnetje met het kontje dus met een draadje binnen 5 minuten verwijderd. Kon zelfs na een beginnetje gewoon met de vingers loshalen, zo los zat het. Niet echt vandaalproof dus eigenlijk. Maar geen slapende honden wakker maken die bijv je A jatten van je OCTAVI.. /forum/images/graemlins/winkie.gifZiet er nu tenminste strakker uit. Ook meteen ff stickertje van de dealer ook nog van de achterklep afgehaald, waarom die erop zat? Staat al op de kentekenhouder, vind ik al meer dan zat. /forum/images/graemlins/winkie.gif
 
Re: type aanduiding verwijderen

maar ja
gewoon vingers achter die letters ... trekken
en ze komen er zo af (al vele x gedaan)
 

LenK

Forumguru
Re: type aanduiding verwijderen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skoda_0</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: MMM</font><hr />

En nu nog die vieze witte reclamebalk op de (onderzijde) nummerplaathouder. Iemand een tip?

[/ QUOTE ]

Ik heb er zwart isolatieband opgeplakt, je kunt natuurlijk ook een nieuwe blanco houder kopen.

[/ QUOTE ]
Er zijn ook stickers te koop die precies de onderrand van die kentekenplaathouder bedekken.
Er staan flauwe maar soms ook wel geinige teksten op.
Bijvoorbeeld "HEB JE NOG SEKS, OF GOLF JE AL ?"
of "HEB EEN HEKEL AAN BUMPERKLEVERS. HEB ER WEER EEN VOOR ME".
Zelf heb ik "GEWOON, OMDAT IK GEEN GRATIS RECLAME WIL RIJDEN" er op zitten.
Zie deze website, stickers verkrijgbaar bij de autoshop...
 

MMM

Lid
Re: type aanduiding verwijderen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />


Er zijn ook stickers te koop die precies de onderrand van die kentekenplaathouder bedekken.

[/ QUOTE ]

Ik heb net een leuke suggestie ingedient bij deze site:

" Volg de Skoda rijder! ... je kunt het proberen ... toch? "
 

Tallguy

Forumguru
Re: type aanduiding verwijderen

De tip met kokend heet water werkt prima! Net gedaan op mijn O2 en het ging zonder problemen.

Nu wil ik eigenlijk de "2.0 TDI" hebben van de VAG groep met rode letters /forum/images/graemlins/smile.gif Vraag me eigenlijk af of je daar wel aan kan komen?

Zou je trouwens ook aan stickertjes kunnen komen die aangeven dat er een alarm inzit? Zo'n wit/oranje driehoek geval.
 

Hetzer

Forumguru
Re: type aanduiding verwijderen

@ kensei ; Je VAG Type aanduiding kun je voor een paar centen kopen bij de locale VW-Dealer of misschien wel gratis krijgen bij een VW-Skoda Combinatie Dealer ( veelal in Duitsland ), ik heb immers ook de orginele VAG aanduiding op mijn auto

Het stickertje voor het alarm waar jij op doel ,kun je echter alleen halen met het aankoop/garantie bewijs van een goedgekeurd auto alarm!!!
 

Bijlagen

  • 27214-7672-DSC00115.jpg
    27214-7672-DSC00115.jpg
    19 KB · Weergaven: 95

Tallguy

Forumguru
Re: type aanduiding verwijderen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michael</font><hr />

@ kensei ; Je VAG Type aanduiding kun je voor een paar centen kopen bij de locale VW-Dealer of misschien wel gratis krijgen bij een VW-Skoda Combinatie Dealer ( veelal in Duitsland ), ik heb immers ook de orginele VAG aanduiding op mijn auto

Het stickertje voor het alarm waar jij op doel ,kun je echter alleen halen met het aankoop/garantie bewijs van een goedgekeurd auto alarm!!!

[/ QUOTE ]

Dat van die sticker had ik al een keer gehoord, maar het lijkt me dat er toch ook goede 'replica's' zijn?

Ik zal eens kijken wat de lokale VAG dealers hebben liggen /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Okki

Donateur
Re: type aanduiding verwijderen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: EmWay</font><hr />

Ook meteen ff stickertje van de dealer ook nog van de achterklep afgehaald, waarom die erop zat? Staat al op de kentekenhouder, vind ik al meer dan zat. /forum/images/graemlins/winkie.gif

[/ QUOTE ]

Snap dit niet. Ik zeg bij aankoop van de auto altijd dat deze zonder enige sticker of kentekenplaathouder of wat dan ook afgeleverd moet worden. Als de dealer goed is, geef ik mondelinge reclame en dat is beter dan een stickertje. Ik let ook altijd op of de kentekenplaat wel recht zit. Moet je nagaan: zag je vroeger dure bijv. Mercedessen of BMW's met scheve kentekenplaten en een grote NL sticker op de achterklep geplakt. Lelijk.
Ik zelf had een NL sticker op een magnetische lap (via een reclame bureau) die ik alleen als ik naar het buitenland ging erop 'plakte' (met de magneet dus)
 
Re: type aanduiding verwijderen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: MMM</font><hr />

TIP:

Ik las in een aantal berichten dat er mensen zijn die graag hun type aanduiding achter op de kofferdeksel willen verwijderen.

Nylondraad (vistuig) doet wonderen. Geen gedoe met een phöne, geen gebroken nagels, geen beschadigingen aan de klep.

Letters en plaatje (tdi) zitten gewoon vast geplakt met een tape met foamlaagje. Nylon visdraad achter het kunstof laten vallen en heen en weer bewegen, zo snijd je de foam door. Daarna rul je met je vingers de lijmresten van de lak. Even met een beetje poetsmiddel er over en voilá.

Zojuist gedaan bij mijn nieuwe Octavia. Kwestie van tien minuten werk en je heb een mooi strak kontje. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

MMM, ging prima met het visdraadje. /forum/images/graemlins/worshippy.gif
 

Jpoers

Lid
Re: type aanduiding verwijderen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: MMM</font><hr />

En nu nog die vieze witte reclamebalk op de (onderzijde) nummerplaathouder. Iemand een tip?

[/ QUOTE ]

Als je leters er gewoon opgespoten zijn:
licht vochtig maken en met een suikerklontje (jah je leest het goed) over heen wrijven, lost de verf gewoon op. even droogmaken en je houder is letter vrij.
 

MMM

Lid
Re: type aanduiding verwijderen

Zou het ook nog werken als ik er al zwarte isolatietape over heb geplakt.

Overigens een suikerklontje? Persoonlijk ervaring mee?

Ben benieuwd.
 
Greenline plaatje verwijderen?

Beste,

Binnenkort wordt mijn Superb Combi 1.6 TDI geleverd. Ik heb reeds aan de dealer laten weten geen prijs te stellen op het lelijke 'groene greenline plaklogo' op het linker- en rechter zijpaneel. Deze stickers zullen zij er dus af halen.

Ik twijfel nog over het verwijderen van de aluminium greenlinelogo op de voor- en achterzijde. Verwijderen achterzijde is naar mijn mening geen probleem, maar:

Wie heeft ervaring met het verwijderen van het greenline logo uit de grill? Is dat er slechts opgelikt of stevig geplakt? En levert verwijdering een beschadiging op?

Dank voor jullie reactie.
 

Ronnie

Forumguru
'T is geplakt met 2 zijdig plakstrip ( meestal 3M Scotch)Je kunt het zonder beschadiging het beste verwijderen door er een nylon draadje achterlangs te trekken als een zaagdraad. De laatste restjes lijm kun je wegpoetsen met een beetje Thinner of remmenreiniger, methanol enz.
 

Jmac

Lid
lukt dat niet gewoon met een goede föhn, even stevig opwarmen en dan zou dat er zo vanaf komen?
 

deusjevo

Forumguru
Moet inderdaad met föhn ook wel lukken.
Zag vanmiddag in Rotjeknor een rode Fabia Station rijden met vreemde stickers op de spatborden, zijn dus die greenline stickers :icon_smile_dead:
 

Ronnie

Forumguru
Hou er rekening mee dat het een watergedragen lak is, dus geen 2K, ik wil het risico niet lopen dat er een blaar opkomt......
Of je moet er van de binnenkant bij.....
 
Bij mij moest de verkoper er erg om lachen... Ik wilde dus ook niet met die 2 plat geslagen kikkers rondrijden. Hij gaf me wel gelijk en zou ze er af laten als het zover zou zijn.
 
Bovenaan Onderaan