Het grote Type Aanduiding Verwijder Topic

MMM

Lid
TIP:

Ik las in een aantal berichten dat er mensen zijn die graag hun type aanduiding achter op de kofferdeksel willen verwijderen.

Nylondraad (vistuig) doet wonderen. Geen gedoe met een phöne, geen gebroken nagels, geen beschadigingen aan de klep.

Letters en plaatje (tdi) zitten gewoon vast geplakt met een tape met foamlaagje. Nylon visdraad achter het kunstof laten vallen en heen en weer bewegen, zo snijd je de foam door. Daarna rul je met je vingers de lijmresten van de lak. Even met een beetje poetsmiddel er over en voilá.

Zojuist gedaan bij mijn nieuwe Octavia. Kwestie van tien minuten werk en je heb een mooi strak kontje. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Peter79

Actief lid
Re: type aanduiding verwijderen

Briljante tip! Ik heb hem net 5 uur mijn die type aanduiding wil ik er wel af halen. Een soort "schaap in wolskleren" maken. En iedereen even het prettige uitzicht van mijn O2-derriere laten zien....haha!!
 

MMM

Lid
Re: type aanduiding verwijderen

Wil je nog meer "schaap in wolfskleren" lol? Laat je 2.0 tdi dan tunen bij SKG in Lichenvoorde. Pkt-je of 30 erbij en dik 50 Nm koppel erbij. Dan zien ze idd alleen nog maar de achterkant van je O2.

Heb de mijne daar laten al 3 cm laten verlagen. De chip zat nog niet in de knip, maar voor de zomervakantie zit ie er in.
 

aLo

Nieuw lid
Re: type aanduiding verwijderen

Wat kost dat verlagen ongeveer ? En wordt de auto daar niet nog stugger van ?
 

Kelvin

Lid
Re: type aanduiding verwijderen

Ik ben er juist trots op! Mijn Fabia 16v (chrome) logo /forum/images/graemlins/yeah.gif
 
Re: type aanduiding verwijderen

breng wat water aan de koop giet het over het logo en trek hem er simpel af geen krassen niets
 

Dutch

Actief lid
Re: type aanduiding verwijderen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Peter79</font><hr />

Een soort "schaap in wolskleren" maken. En iedereen even het prettige uitzicht van mijn O2-derriere laten zien....haha!!

[/ QUOTE ]

Je bedoelt zeker een wolf in schaapskleren /forum/images/graemlins/471.gif
Als je een schaap in wolfskleren wilt maken, dan zul je er nog wat extra type aanduidingen op moeten zetten met een hoop 'turrrrbo' erin /forum/images/graemlins/489.gif
 

Hetzer

Forumguru
Re: type aanduiding verwijderen

LOL /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/530.gif
 

Ericpeeke

Actief lid
Re: type aanduiding verwijderen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Peter79</font><hr />

Een soort "schaap in wolskleren" maken. En iedereen even het prettige uitzicht van mijn O2-derriere laten zien....haha!!

[/ QUOTE ]

Je bedoelt zeker een wolf in schaapskleren /forum/images/graemlins/471.gif
Als je een schaap in wolfskleren wilt maken, dan zul je er nog wat extra type aanduidingen op moeten zetten met een hoop 'turrrrbo' erin /forum/images/graemlins/489.gif

[/ QUOTE ]
/forum/images/graemlins/ot.gif
Ik heb vroeger eens een waarlijk schaap in wolfskleren gehad. Toen ik nog jong en wild was /forum/images/graemlins/cool.gif heb ik eens een ferrarirode Fiat Cinquecento in Abarth uitvoering gekocht, althans optisch (spoilertjes, lichtmetalen velgen etc.). Maar onder de motorkap lag daarintegen een motoblokje van wel 900cc. 0-100 binnen de halve minuut, en een top van 140 op de teller (maar het leek veel harder te gaan). /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Peter79

Actief lid
Re: type aanduiding verwijderen

Ja ja, helemaal terecht!! Maar ik ben nog zo in de wolken. Heb vanochtend mijn gloednieuwe O2 Combi 2.0TDI opgehaald bij de dealer. Ben gewoon vanavond weer een stuk gaan rijden, wat een gevoel... Hierbij rectificeer ik het officieel: Een wolf in schaapskleren, dat is wat ik wel zou willen! Dank je wel Dutch!
 

Frankie

Actief lid
Re: type aanduiding verwijderen

@Superrrrrb...

ik ga echt geen "kokend" water over de achterkant van mijn auto mikken.. Meen je dat serieus ?
 

Matra_Murena

Actief lid
Re: type aanduiding verwijderen

Of je vraagt het gewoon aan de dealer, dan krijg je hem gewoon zonder de typeaanduiding.. /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

MMM

Lid
Re: type aanduiding verwijderen

Tja, maar als je daar nou niet aan gedacht hebt bij het bestellen (net als ik) dan is dat visdraadje toch wel ideaal hoor.
 

Timothee

Actief lid
Re: type aanduiding verwijderen

Goeie tip!

Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn O2 1.9TDI EINDELIJK besteld is (althans, dat zou ie om 17:30 uur gaan doen). Volgens de dealer kon ie niet zonder type-aanduiding besteld worden maar zouden zij dat er bij aflevering wel af willen halen als het er op gelijmd zat.

Dat blijkt dus het geval, dus ik laat het ze er fijn afhalen bij aflevering. Als er dan misgaat, is het niet mijn eigen schuld :tongue:
Kunnen ze ook meteen zo'n Milotec sierstripje boven de nummerplaat plakken zodat de achterkant helemaal af is.
 

Matra_Murena

Actief lid
Re: type aanduiding verwijderen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: MMM</font><hr />

Tja, maar als je daar nou niet aan gedacht hebt bij het bestellen (net als ik) dan is dat visdraadje toch wel ideaal hoor.

[/ QUOTE ]

Gewoon even langs gaan, bij mij werd het ook gewoon gratis even verwijderd. Een tevreden klant is een goede klant!
 

Finamore

Nieuw lid
Re: type aanduiding verwijderen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: superrrrrrb</font><hr />

breng wat water aan de koop giet het over het logo en trek hem er simpel af geen krassen niets

[/ QUOTE ]

Dit werkt super.. Heb het 15 minuten geleden gelezen, ben naar beneden gerend met de waterkoker en Voila!!! Een cleane kont!! Super tip....
Let er wel op dat je letter voor letter goed besprenkeld met kokend water, anders blijven er toch wat restjes achter en moet je met een katoenen doek gaan nawrijven... /forum/images/graemlins/yeah.gif
 

Finamore

Nieuw lid
Re: type aanduiding verwijderen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: junglemeister</font><hr />

En geen vervormde (gesmolten) bumper aan overgehouden? /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

Absoluut niet... Heb ook even het stickertje van de dealer verwijderd op deze manier...
Stond nu links onder op de klep...
Skoda Aerts Heerlen!!
Wel in mooi zilver, maar overbodig omdat het ook al op de nummerplaathouder staat..
Kontje is nu suppper strak! /forum/images/graemlins/1761.gif
 

Baarsje

Nieuw lid
Re: type aanduiding verwijderen

Tjonge, dit had ik een maandje geleden even moeten weten. Ik had de dealer (op tijd!) gevraagd om de typeaanduiding te verwijderen en... ze waren het dus vergeten.
Verder geen probleem, kon gewoon langs rijden en dan zouden ze het er wel even afhalen.
Maar dus niet zonder de lak te beschadigen &amp;("#$%". Was toen een week oud en de nieuwigheid was er gelijk vanaf. Ze hadden het wel verwarmd maar waren gewoon gaan wrikken met de typeplaatjes...
 

MMM

Lid
Re: type aanduiding verwijderen

En nu nog die vieze witte reclamebalk op de (onderzijde) nummerplaathouder. Iemand een tip?
 
Bovenaan Onderaan