Het grote Type Aanduiding Verwijder Topic

...] Je kunt het zonder beschadiging het beste verwijderen door er een nylon draadje achterlangs te trekken als een zaagdraad.

Mee eens voor wat betreft verwijdering van logo aan de achterkant. Had al een soortgelijk plan. Aan de voorzijde is dat 'zagen' wellicht lastiger. Het zit daar in de lamellen van de grill. Kan echter niet zien of het 'erop' is geklikt of dat de greenline grill afwijkend is met oa. een speciale uitsparing voor het logo (en dus gat ná verwjdering...)
 

emdeegee

Nieuw lid
'T is geplakt met 2 zijdig plakstrip ( meestal 3M Scotch)Je kunt het zonder beschadiging het beste verwijderen door er een nylon draadje achterlangs te trekken als een zaagdraad. De laatste restjes lijm kun je wegpoetsen met een beetje Thinner of remmenreiniger, methanol enz.

Nou Thinner zou ik niet gebruiken, thinner lost verf op. Het veiligst lijkt mij wasbenzine, of terpentine.
 

Ronnie

Forumguru
[MODERATORBREAK]Niet onnodig de posting boven jouw reply posten. Dat is niet nodig. Lees ook de forumregels na over het gebruik van quoten aub. Is quoten niet direct nodig, gebruik dan de @<gebruikersnaam> als reactie.[/MODERATORBREAK]
Autolak is niet hetzelfde als datgene wat je thuis op de kozijnen strijkt........
 

emdeegee

Nieuw lid
[MODERATORBREAK]Niet onnodig de posting boven jouw reply posten. Dat is niet nodig. Lees ook de forumregels na over het gebruik van quoten aub. Is quoten niet direct nodig, gebruik dan de @<gebruikersnaam> als reactie.[/MODERATORBREAK]

Nee dat klopt, maar er zijn heel wat autolakken die met thinner verdund worden, en er dus ook in oplossen.
 

EdK

Forumguru
ja is dezelfde autolak als de Fabia GL en daar hebben we ook een topic hoe we de stikkers moeten verwijderen
Of zijn de stikkers op de SB2 groter vanwege een grotere wagen ?:laugh:
 
Heren, het gaat niet op de autolak. On topic please. Vraag stelde ik inzake verwijderen van logo uit de grill. Daar speelt geen issue omtrent autolak of iets dergelijks. Enkel de vraag of je het logo kunt verwijderen zonder kans op beschadiging van de grill.
 
Ik heb mijn dealer destijds gevraagd het logo van de grill te verwijderen. Echter die zei dat het er op gelijmd zit (hotmelt), ikzelf ben van mening dat ie met schoefjes of met clickers vastzit. Zoiezo blijf je met gaatjes zitten als het schildje eraf is.
 

N3liz

Nieuw lid
Even het Greenline logo van dichtbij bekeken:
Aan de voorkant is het metaalkleurige Greenline logo verlijmd op een zwart plaatje wat vastgeklikt lijkt te zitten aan de vertikale "spijlen" van de grill.
Deze lijkt mij goed te verwijderen zonder dat je ziet dat er iets heeft gezeten.
De achter lijkt niet gelijmd te zitten. Waarschijnlijk in de achterklep geklikt (zoals de meeste type aanduidingen op de achterkant).
wanneer je deze verwijderd zullen er waarschijnlijk 2 gaatjes zichtbaar zijn.
 
Ik heb mijn dealer destijds gevraagd het logo van de grill te verwijderen. Echter die zei dat het er op gelijmd zit (hotmelt), ikzelf ben van mening dat ie met schoefjes of met clickers vastzit. Zoiezo blijf je met gaatjes zitten als het schildje eraf is.

@ Bommelvm: Dank voor je antwoord. Hier heb ik iets aan. Conclusie: Greenline logo dus maar gewoon in de grill laten zitten. Topic kan worden gesloten.
 
Volgens mijn dealer zijn de platgereden kikkers aan de zijkant standaard, maar worden ze ook standaard verwijderd. Hij verwijdert ook de type-aanduiding op de achterkant, met een visdraadje, dus dat zou betekenen dat er geen nokjes op zitten, en dus ook geen gaatjes na verwijdering.
 

Ronnie

Forumguru
Ze zouden ook gek zijn bij Skoda om voor iedere uitvoering/embleem een andere klep te maken.....
Veel mensen bestellen af fabriek zonder typeaanduiding, dealers zouden dan veel gaatjes moeten dichtlassen........
 

MennoW

Forumguru
ik kon het harde plastic plaatje op de kofferbak (met een beetje beleid) gewoon met de hand er af halen
eerst de nagel eronder beetje bij beetje los trekken gaat prima!
stickers inderdaad even warm maken met (haar fohn) of even met een doek wrijven laat het vrij makkelijk los.
 

bverp

Lid
Greenline logo

Weet iemand al of je makkelijk het Greenline plaatje aan de voorkant kan verwijderen? Achterkant is blijkbaar geen probleem.
 

bverp

Lid
Natuurlijk eerst gezocht, maar als jij dat topic doorgelezen had was je er ook achter gekomen dat er geen antwoord wordt gegeven. Aangezien het topic gesloten is moest ik wel een nieuw topic aanmaken!
 
Zie ook mijn reactie in het topic onder #18.
"Oorspronkelijk geplaatst door bommelvm: "Ik heb mijn dealer destijds gevraagd het logo van de grill te verwijderen. Echter die zei dat het er op gelijmd zit (hotmelt), ikzelf ben van mening dat ie met schoefjes of met clickers vastzit. Zoiezo blijf je met gaatjes zitten als het schildje eraf is."
@ Bommelvm: Dank voor je antwoord. Hier heb ik iets aan. Conclusie: Greenline logo dus maar gewoon in de grill laten zitten.
 
Bovenaan Onderaan