Het grote Type Aanduiding Verwijder Topic

bverp

Lid
Ja maar dat is dus geen antwoord. Een dealer die iets roept en een bestuuder die van mening is....ik had gehoopt dat er hier al een ervaringsdeskundige op het forum zit.

MarcoO2

Forumguru
Zo te zien is er inderdaad nog niemand die het daadwerkelijk heeft uitgeprobeerd. Op zich is het risico om het te proberen niet zo heel groot toch? Alles wat eraf gaat, kan er ook weer op... zolang je het een beetje met beleid doet.

Hetzer

Forumguru
Ik heb het oude draadje weer geopend, en beide samengevoegd en wat off-topic verwijderd , met julie goedkeuren ;)

Piet

Nieuw lid
Ik heb vorige week mijn Superb Greenline geleverd gekregen zonder enig Greenline label of plaatje. Nergens is zichtbaar dat er ook een plaatje heeft gezeten. Ook aan de voorkant niet. Dus het is gewoon mogelijk om deze plaatjes zonder zichtbare schade te verwijderen.

Ronnie

Forumguru
Het Greenline embleem wordt apart geleverd, het zal er dus opgeklemd zitten.
Bij een schade zal het toch ook vervangen moeten worden?
Bijgaand plaatje laat het zien op positie 17, rechtsboven, daarnaast het onderdeelnr.

Bijlagen

• Fabia2 grille  May. 25 20.35.jpg
    Fabia2 grille May. 25 20.35.jpg
    147,2 KB · Weergaven: 136
Bijgaand plaatje laat het zien op positie 17, rechtsboven, daarnaast het onderdeelnr.

Plaatje is van een Fabia. Hoe zit het bij een Superb?

Los daarvan: Ik meen te hebben gelezen dat de Superb Greenline zelfs een afwijkende grill heeft tov. de reguliere Superb, onder andere een stukje meer 'dicht' tussen de lamellen ivm. realiseren lagere CW-waarde van de auto.

Ronnie

Forumguru
Plaatje is van een Fabia. Hoe zit het bij een Superb?

Los daarvan: Ik meen te hebben gelezen dat de Superb Greenline zelfs een afwijkende grill heeft tov. de reguliere Superb, onder andere een stukje meer 'dicht' tussen de lamellen ivm. realiseren lagere CW-waarde van de auto.
Er staat slechts 1 type grille in de lijst, embleem is idem als bij de Fabia 2 los verkrijgbaar..... (positie 17 )

Bijlagen

• Grille SuperB2  May. 26 14.46.jpg
    Grille SuperB2 May. 26 14.46.jpg
    160,6 KB · Weergaven: 86

NMO

Nieuw lid
Kunnen ze dit zo bij de garage weghalen? Of verwijderen ze dan alleen het "label" greenline en blijft er een zwart "labelhoudertje" zitten. Heeft iemand er al de ervaring mee waar het gedaan is? De garages die ik heb gesproken waren erg terughoudend en hadden het over de grill vervangen

guitar_billy

Senior Member
allen,
lees nog eens post #16 na, volgens mij bevat dit al het antwoord dat iedereen zoekt...

Even het Greenline logo van dichtbij bekeken:
Aan de voorkant is het metaalkleurige Greenline logo verlijmd op een zwart plaatje wat vastgeklikt lijkt te zitten aan de vertikale "spijlen" van de grill.
Deze lijkt mij goed te verwijderen zonder dat je ziet dat er iets heeft gezeten.
<SNIP>

Ik heb op mijn SIIC ook alle greenline logo's laten verwijderen; stickers, maar ook de plaatjes voor en achter. Voor zit er inderdaad een houdertje ingebouwd in de gril, een klein zwart plaatje over 3 spijlen. Valt bijna niet op.
Ik heb dit opgelost door mijn SIIC optisch te tunen: Voorop zit nu het plaatje van met het logo van een RS... :grin:

Een RS embleem op een 1.6 Greenline? Sorry maar dat vind ik toch echt een misser. De plaatjes zijn niet echt mooi daarom zou ik ze er niet op willen hebben maar de auto voordoen voor iets wat het niet is. Neuh liever niet. Verder vind ik het RS embleem ook echt niet mooi, het probleem is de kleur en dat het asymmetrisch op de grill is. Maar goed ieder zijn smaak. Wel een grappige oplossing in ieder geval. Misschien foto's voor de geïnteresseerde?

hemi24

Forumguru
Een RS embleem op een 1.6 Greenline? Sorry maar dat vind ik toch echt een misser.

zag laatst in Dld een Audi A3 met een 2.0TDI plaatje op de kofferklep, alleen...
...jammer genoeg stak er een enkele pijp onder de bumper vandaan (net als bij mijn 1.6TDI).

Bij de Superb heb je in elk geval nog het voordeel van de twijfel met de dubbele pijpjes bij de 1.6TDI..!
Daarmee is de Superb volgens mij ook de enige 1.6TDI met een demper op het uiteinde van de uitlaat, maar dat terzijde.

Ericw

Forumguru
Ik weet niet of er ondertussen al iemand heeft gereageerd die daadwerkelijk zelf het embleem heeft verwijderd, maar ik heb het gisteren (wel) gedaan.
Het embleem zit op een plastick "houder" (was al eerder gemeld) die vervolgens aan de verticale spijlen van de grill vastzit.
Aan de houder zitten kleine rechthoekige kunststof "palletjes" die door de verticale spijlen heen zijn gestoken en vervolgens aan de achterzijde vastgesmolten...........
Ik heb het kunnen verwijderen door er heel voorzichtig met een lang stanlymes langs te snijden. Als je dit heel voorzichtig doet komt hij eraf en zie je er bijna niets meer van.
Het eenige wat overblijft zijn de restanten van die palletjes, wat alleen van dichtbij te zien is.
Ik zal er z.s.m. foto's van plaatsen.

Eric.

Ericw

Forumguru
Bij deze de foto's.
Op de detail foto kun je de resten van het embleem nog iets zien, op de andere foto helemaal niet.

13082011029.jpg 13082011030.jpg

Dat heb je mooi gedaan, ik zat er ook over na te denken maar wist niet goed hoe het zat. Blijkbaar is het dus gewoon mogelijk.

Mr_McPhisto

Actief lid
Ik heb het ook opgelost! ik heb de R in green weg getipp-exed, dus nu is het G EENLINE, dus nu denken ze: HUH?? het is geen line.
Nee hoor ik heb het zwart gekleurd helemaal met merkstift! Nee hoor, ik heb het er nog gewoon op. Maar het is inderdaad bij jou netjes weggewerkt!

Weet het flauw, flauw verder ...., maar ik wil zo graag dat de 1.6 tdi tuning komt... en dat duurt zo lang, behalve beetje tuning van abt voor prijs van een villa...hoi

Bovenaan Onderaan