Het grote S3 levertijden topic

Tafkah

Forumguru
14 mei —> 25 mei —> 15 juni —> 25 juni.. leverdatum schuift lekker door.

Zou ik er nog mee op zomervakantie kunnen... dit jaar?

Maar goed dat ik in regio noord woon (wel het meest zuidelijke puntje van die regio volgens mij): wij zitten achteraan dit jaar met de schoolvakanties...

Wait & see...
 

Macbrolo

Nieuw lid
Ik had gelezen enkele pagina geleden dat het was als de productie begin dat deze status blijkt. Dus een of twee weeken voor de levering...
Ik heb geen informatie in verband met de ingeplanned productie datum.
 

Bartvt

Lid
Doorgekregen van de leasemaatschappij. Dealer had eerder een levertijd van 12 weken aangegeven, ik hoopte dus eigenlijk op levering eind juni, maar dat gaan ze dus niet halen helaas.
 

Tafkah

Forumguru
14 mei —> 25 mei —> 15 juni —> 25 juni.. leverdatum schuift lekker door.

Zou ik er nog mee op zomervakantie kunnen... dit jaar?

Maar goed dat ik in regio noord woon (wel het meest zuidelijke puntje van die regio volgens mij): wij zitten achteraan dit jaar met de schoolvakanties...

Wait & see...

We schuiven weer op:
25 juni —> eind juli.
Productie: week 27
Eerst moeten alle wltp gevoelige auto’s van de band rollen (1.6 diesels?) voordat de 1.4 van de band komt...
 

Tafkah

Forumguru
Tja, ben geen expert. Misschien is de 1.4 minder wltp gevoelig dan de anderen.

Het vervangen naar de 1.5 kan natuurlijk ook andere reden hebben (economisch).
 

Tafkah

Forumguru
Via de LM die deze info krijgt via de dealer. Die kan dat opzoeken in hun order systeem. Overigens dit is NL. Daar kun je niets zien op de website.
In BE werkt dat waarschijnlijk anders..
 

Sonck

Lid
Deze week bericht van de dealer gekregen dat de bestelde wagen niet meer geleverd kan worden :nailbiting::sterretjes::banghead:
daar Skoda beslist heeft om de 190pk DSG met voorwielaandrijving uit het gamma te halen !
De wagen was besteld op 28 februari '18 !!! en nu dit bericht was even schrikken toen ik de mail begon te lezen :pieker:

Maar verderop in de mail kwam dan het goede nieuws :tegek:
Als alternatief stelde ze me 2 versies voor ... wel met verschuiving van de leveringsdatum die eerst eind aug. stond en dat ging dan 2de helft october worden ...
voorstel 1 : 150pk DSG met extra kortingen ....
voorstel 2 : 190pk DSG in 4x4 versie zonder opleg , dus aan dezelfde prijs :D

Dus ben ik met een glimlach gegaan voor het 2de voorstel de 4x4 versie , daar budgettair alles met de LM en mijn werkgever al onderhandeld was zou het stom van mij zijn om dan voor minder te gaan .

Dit word hem dus :jaja:

Superb Combi Style Corporate Plus 190pk DSG 4x4
- Black Magic
- Pack Style GPS
- Pack Style Comfort
- Pack Style Premium II
- Pack Safety met ACC, Travel assist, Driver allert, Auto Light assist, Blindspot , Lane Assist
- Driving Mode Select
- Canton sound system
- Zijdelingse ruiten vooraan van warmtewerend glas en met geluidsdemping - SUNSET achteraan
- Inklapbare trekhaak
- Rough Road Package II : progressieve hardere vering met Stugere demping voor en achter

zo dat zijn de belangrijkste opties en pack's die ik genomen heb

En nu ook te hopen dat het model 2019 zal worden , denk van wel omdat ze spreken vroegst mogelijke levering bij de dealer zal voor 2de helft oktober zijn

Maar eerst mijn huidige SIII 190pk met man bak nog verder riijden tot 195.000 km ... nu al aan 168850 dus dat moet wel lukken tegen eind oktober .. alle sinds voor het einde van het jaar rij ik in mijn nieuwe :)
Ter info: ik heb geen moment getwijfeld om terug een SIII te nemen ...
 

Macbrolo

Nieuw lid
Niet veel Superb geleverd deze maand... er waren veel levering in april-mei op deze topic, maar nu het blijkt dat het langzamer komt. :/

Ik had een gepland levering datum week 30 volgens mijn LM.
Maar de dealer heeft mijn gezegd dat het zou nu eind augustus geleverd worden (week 34-35). Maar hij heeft nog geen productie datum...

Maar wat betekent dat met de versie? Als het na week 31 geproduceerd wordt zal het een 2019 versie zijn?
 

wimmme

Lid
Ben toch ook wat ongerust/ongeduldig aan het worden.
Besteld 29/04/2018, op myskoda.be staat 02/05/2018 (ja België dus ;) )

Superb Combi Style Corporate Plus 1.6 DSG
- Business grey
- Pack Style GPS
- Pack Style Comfort
- Verwarmd stuur met DSG paddles
- Inklapbare trekhaak

Het gaat om een leasing wagen, niet te veel opties bijgenomen omdat die uit m'n eigen portemonnee komen.
Voorziene leverdatum was eerst 06/06, nu eind september 2018
 
Laatst bewerkt:

DMS21

Nieuw lid
Ik heb op 24 April mijn Superb Combi Style Business 1.8 DSG in Lava Blue besteld met de volgende opties.:
- Verlaagd onderstel met progressieve stuurbekrachtiging
- Sunset
- Adaptive Cruise Control
- Tech pakket (panoramisch dak + zwart leder)
- Lichtpakket
- Virtual Pedal
- Achteruitrijcamera

Oorspronkelijke productie week was week 30.... maar ik krijg vorige week een telefoontje.... ik mag hem aankomende zaterdag (morgen) ophalen!! :)
 
Bovenaan Onderaan