Het grote S3 levertijden topic

Art-S

Lid
De levertijden worden helaas wat langer. De eerste inschatting was een levering eind april. Dat werd eind mei en nu afgelopen vrijdag een email gehad waarin het mogelijk eind juli word.
 

Rajackar

Senior Member
De levertijden worden helaas wat langer. De eerste inschatting was een levering eind april. Dat werd eind mei en nu afgelopen vrijdag een email gehad waarin het mogelijk eind juli word.
Yep, klopt helaas.
De dealer had een heel verhaal met veranderende regels waardoor veel dealers voorraad autos bestellen die nog op tijd op kenteken moeten en daarna gunstig verkocht kunnen worden.
In eerste instantie werd me eind juni verteld nu is dat al half augustus.
 

Sissem

Nieuw lid
Enof ze langer worden.
Mijn Superb is besteld op 9 maart met verwachte leverdatum week 20.
Maar ik belde vorige week met de dealer, en hij was nog niet ingepland voor productie, dus minimaal nog 6 weken wachten.
En bij de fabriek stond de 1.4 tsi pas vanaf week 30 in de productie planning...

Dus dat kan nog wel even duren.

Krijgen jullie regelmatig updates?
Ik heb zelf 2 mails gestuurd en drie keer moeten bellen voordat ik iemand aan de lijn kreeg die me iets kon vertellen m.b.t. de lever tijd.
 

MaxN

Donateur
Dat kan, alleen wordt de 1.4 TSI een dezer weken vervangen voor de 1.5 TSI, dus die krijgt iedereen dan.
De 1.4 TSI gaat uit productie een dezer weken.
 

Art-S

Lid
Ik heb vorige week van de dealer een update per email gekregen. Ik begreep daaruit de dealer bij SKODA Nederland navraag heeft gedaan naar de bestelling. En het antwoord was "Vooralsnog steven wij ernaar om alle klantbestellingen voor week 31 te bouwen".
Ik neem aan dat dit de 1.4 TSI modellen betreft. En leg de nadruk op "streven" en "bouwen" ;)
 

Sissem

Nieuw lid
Toevallig heb ik vanmorgen een update gekregen van Athlon.
De verwachte leverdatum is nu 21 juni, toch een beter bericht dan week 36 :D
 

ljo13

Lid
Dit heb ik besteld:
- Skoda Superb Combi Corporate Plus Quartz Grey
  • Pack style GPS
  • Pack style comfort (light assist, verwarmde voorruit, achteruitrijcamera, park assist)
  • Pack safety (Lane assist, driver alert, front assist, ACC, verkeersbordenherkenning)
  • Pack style premium (Kessy, lederen zetels)
  • Geluidsdempende ramen
  • inklapbare trekhaak

Besteld op 14/03 en verwachte levering eind juni volgens de dealer.

Gisteren een mailtje gekregen van de Leasemaatschappij dat ik hem mag ophalen bij de dealer. Is daar vorige week donderdag aangekomen. De dealer moet hem nog keuren met de trekhaak dus kan ik er pas dinsdag om maar hier is het al bij al toch behoorlijk snel gegaan. :cheer:
 

Hanssuperb

Nieuw lid
Op 31/01/2018 heb ik een Superb 1.4 TSI DSG 150PK besteld.
De levering stond oorspronkelijk gepland voor 25 mei.
Onlangs heb ik bericht gehad dat de wagen pas in de week van 2 juli wordt geproduceerd. Aankomst in België rond 28 juli.
De productie van de 1.5 zou pas starten in september.
Volgens mijn info zou de fabriek ook nog 3 weken sluiten in juli.
 

Smarron

Actief lid
Ik had afgelopen week de SuperB Combi Style Business 1.6TDI DSG besteld en kreeg gisteren te horen dat deze niet meer doorging, vanwege een productiestop vanuit Skoda. Dit heeft blijkbaar te maken met de WLTP. Ik weet niet of het enkel voor de SuperB geldt, of voor elk model met de 1.6TDI. Levering zou pas in januari 2019 worden bij de auto's die nu besteld gaan worden!

Wegens onze nieuwe policy mogen we alleen nog zwarte auto's rijden en het blijkt ook gewoon dat nergens in NL nog dit model op voorraad staat. Wel handgeschakeld en in een andere kleur of een Ambition uitvoering die ik niet wil (kleinere navi en minder opties).

Maar na slecht nieuws komt goed nieuws. De 2.0TDI handgeschakeld wordt nog wel gewoon geproduceerd (DSG ook, maar die wordt mij echt te duur) en heb besloten om daarvoor te gaan. Ik was sowieso aan het twijfelen tussen deze 2 modellen (1.6/DSG en 2.0/hand).

Eerste indicatie van de levering staat nu gepland op september 2018.
 

S_Dirk

Nieuw lid
28 februari bestelt bij de dealer door leasebedrijf (Skoda Superb Combi - Ambition Business 1.6 - DSG7) en kreeg deze week een update dat levering verlaat is. Productie gepland in week 16 - levering 18 mei.

Skoda Superb Combi - Ambition Business 1.6 - DSG7
- TechPakket
- SunGlass
- 17" Stratos velgen

Vorige week bericht ontvangen dat ik morgen mijn nieuwe SuperB kan ophalen bij de dealer. Bestelling op 28 feb en geleverd op 18 mei 2018. Ik lever een SuperB 2015 in voor een 2018...
 
Na een hele wachttijd is ie er geraakt :tegek:

Skoda Superb Berline (2018 model) Corporate Plus Edition 1,6 TDI 88 kW 7-speed automat.
- Lava Blue
- Pack Style GPS
- Pack Style Comfort
- Pack Safety
- Pack Style Premium II
- Pack LED PLUS
- SMART LIGHT ASSIST, LANE ASSIST en BLIND SPOTDETECT
- Virtual Pedal
- Verwarmbaar lederen stuur met DSG peddels
- Interieurvoorverwarming met afstandsbediening

Prachtige wagen :)
Een van de dagen eens een volledige review schrijven (met wat pics erbij) als ik zowat alles weet zijn.
Vrij uitgebreide wagen met alle connectie apps, zit nog niet halfweg de handleiding:

Besteld: 03/02/18
Productie: 04/03/18
Levering: 03/04/18
Maar pas opgehaald 16/05/18 omdat de vorige wagen nog onder contract zat :)
 

Macbrolo

Nieuw lid
Gisteren een mailtje gekregen van de Leasemaatschappij dat ik hem mag ophalen bij de dealer. Is daar vorige week donderdag aangekomen. De dealer moet hem nog keuren met de trekhaak dus kan ik er pas dinsdag om maar hier is het al bij al toch behoorlijk snel gegaan. :cheer:

Gooie nieuws!

Ik heb mijne op 14/04 besteld met een verwachte levering eind juli, dus ik hoop dat het zou klaar zijn zoals voor jouw maar een maand later. :)
Welke motor was het?
 

Macbrolo

Nieuw lid
Ok, dus het is hetzelfde motor met DSG. Ik heb niet de premium pack genomen (ik hou niet van leder), maar ik heb enkele andere opties genomen (Crew protect assist, panoramische dak, sunglass,...).

Ja ikiben belg, ik heb al op het website gekeken. Maar ik kan alleen zien dat mijn bestel wordt ingevuld en ik zal andere informatie hebben als het begin produceren denk ik... Dus moet ik nog wachten.

Ik hoop dat ik zal ook mijne vroeger krijgen. Omdat de verschillen zijn niet te groot...
 
Bovenaan Onderaan