Mobiliteitsservice ooit nodig gehad?
Ja, bij mijn O2, 2 x.
Ik had de auto net een paar maanden, reed op de snelweg, gaf gas om een vrachtwagen in te halen, en 'bang', een harde knal en ik had ineens geen power meer. :407:
Thuis aangekomen Skoda service gebeld en een kwartier later stond de ANWB op de stoep. Bleek de turboslang losgeschoten te zijn. Die is vastgezet en daarna nooit meer last van gehad.
En vlak voordat ik mijn O2 verkocht ook een keertje. M'n derde remlicht (LEDs) bleef branden. Wederom stond de ANWB een kwartiertje later op de stoep. Die heeft toen de connector van de LED balk helemaal uit de achterklep, losgemaakt (zodat het licht in ieder geval niet bleef branden) en aangegegeven dat ik volgende dag maar eens de garage moest opzoeken.
Uiteindelijk bleek dit een lekkage probleem (slangetje v.d. ruitensproeier) te zijn en was een connector tegen de wielkast aan, helemaal geoxideerd en zorgde voor lekstroom.
De ANWB zelf (zijn we ook lid van) hebben we ook wel eens nodig gehad. Mijn vrouw had ooit de sleutel van haar Toyota in de kofferbak laten liggen en door een (ook weer) geoxideerd contact vergrendelde de Toyota zichzelf, ondanks dat de deur was open geweest. De electronica detecteerde onterecht een met de AB geopende auto, maar geen fysiek geopende deur. De beste ANWB meneer had de auto (zonder beschadigingen) binnen een kwartier open gemaakt.
In het buitenland (gelukkig) nog nooit ANWB nodig gehad. Kennissen van ons (waarmee we samen reisden) helaas wel. En ik moet zeggen, die werden perfect geholpen!
Nog voordat ik Skoda reed, ook eens een keertje de VW service gebeld terwijl ik in Italie was. Had last van enorm 'krijsende' remmen. (leuk geluid als je de Stelvio afkomt...) Dan is het toch wel prettig om iemand in het Nederlands te kunnen aanspreken en om advies te vragen. Die gaf toen aan eens te checken op een steentje ergens tegen de remschijven aan.
Vervolgens heb ik de auto op de krik gezet, de voorwielen om de beurt los gehaald, flinke klappen tegen blokken en schijven gegeven. En het probleem was over.
Had toen een collega met een dure premium Audi en die vertikte het om zelf z'n handen vuil te maken. Want hij stond er op dat het door het 'personeel' opgelost moest worden. Dat kost hem dus een dag van z'n vakantie! Wachten totdat 'ie weggesleept werd (er moest eerst een trailer komen), naar de lokale VAG garage gebracht. Daar wachten totdat de Italianen er zin in hadden. En wat deden die? Wielen d'raf, flinke klappen met de hamer, wielen d'rop, probleem over.
Tja, als je je zelf te 'premium' voelt om te werken...