Het grote Mobiliteitsgarantie topic

EdK

Forumguru
dit gaat me niet vaker overkomen.

Klop je het even af !!
Want zeg nooit , nooit.
Even vlug tanken ergens en het overkomt een tweede keer.
En ook dan kom je in een gesprek met een monteur van de ANWB erachter dat dit voorkomt !
Mij trouwens ook nog geen tweede keer overkomen hoor, ik doe ook de check dubbel check bij de pompstations

piair1982

Forumguru
In mijn serviceboekje staat een stempelvlakje voor verlengde garantie. Weet iemand daar meer over? Kan interessant zijn als je tegen de twee jaar loopt.

FredV

Banned
@Piair, ik las onlangs ergens in een draadje dat we wellicht in de toekomst een verlengde garantie kunnen kopen.

Of dat zinvol is... is de vraag.

Captain Hook

Forumguru
Mobiliteitsservice ooit nodig gehad?

Ja, bij mijn O2, 2 x.
Ik had de auto net een paar maanden, reed op de snelweg, gaf gas om een vrachtwagen in te halen, en 'bang', een harde knal en ik had ineens geen power meer. :407:
Thuis aangekomen Skoda service gebeld en een kwartier later stond de ANWB op de stoep. Bleek de turboslang losgeschoten te zijn. Die is vastgezet en daarna nooit meer last van gehad.

En vlak voordat ik mijn O2 verkocht ook een keertje. M'n derde remlicht (LEDs) bleef branden. Wederom stond de ANWB een kwartiertje later op de stoep. Die heeft toen de connector van de LED balk helemaal uit de achterklep, losgemaakt (zodat het licht in ieder geval niet bleef branden) en aangegegeven dat ik volgende dag maar eens de garage moest opzoeken.
Uiteindelijk bleek dit een lekkage probleem (slangetje v.d. ruitensproeier) te zijn en was een connector tegen de wielkast aan, helemaal geoxideerd en zorgde voor lekstroom.

De ANWB zelf (zijn we ook lid van) hebben we ook wel eens nodig gehad. Mijn vrouw had ooit de sleutel van haar Toyota in de kofferbak laten liggen en door een (ook weer) geoxideerd contact vergrendelde de Toyota zichzelf, ondanks dat de deur was open geweest. De electronica detecteerde onterecht een met de AB geopende auto, maar geen fysiek geopende deur. De beste ANWB meneer had de auto (zonder beschadigingen) binnen een kwartier open gemaakt.
In het buitenland (gelukkig) nog nooit ANWB nodig gehad. Kennissen van ons (waarmee we samen reisden) helaas wel. En ik moet zeggen, die werden perfect geholpen!

Nog voordat ik Skoda reed, ook eens een keertje de VW service gebeld terwijl ik in Italie was. Had last van enorm 'krijsende' remmen. (leuk geluid als je de Stelvio afkomt...) Dan is het toch wel prettig om iemand in het Nederlands te kunnen aanspreken en om advies te vragen. Die gaf toen aan eens te checken op een steentje ergens tegen de remschijven aan.
Vervolgens heb ik de auto op de krik gezet, de voorwielen om de beurt los gehaald, flinke klappen tegen blokken en schijven gegeven. En het probleem was over.
Had toen een collega met een dure premium Audi en die vertikte het om zelf z'n handen vuil te maken. Want hij stond er op dat het door het 'personeel' opgelost moest worden. Dat kost hem dus een dag van z'n vakantie! Wachten totdat 'ie weggesleept werd (er moest eerst een trailer komen), naar de lokale VAG garage gebracht. Daar wachten totdat de Italianen er zin in hadden. En wat deden die? Wielen d'raf, flinke klappen met de hamer, wielen d'rop, probleem over.
Tja, als je je zelf te 'premium' voelt om te werken... :yeah:

E

Ex-lid 2926

Paar weken geleden de mobiliteitsservice mogen aanspreken. Kreeg de sleutel niet meer in het contactslot. Nummer mobiliteitsservice constant "in gesprek". Begon al te twijfelen aan de Skoda kwaliteit. Hierna dealer gebeld en gevraagd of er een nummerwijziging was o.i.d. Hebben vervolgens ook geprobeerd om de mobiliteitsservice te bellen, doch helaas.
Vervolgens doorverbonden met de ANWB. Had ik zelf ook kunnen bellen, ware het niet dat ik geen woonplaatsservice had afgesloten en het euvel natuurlijk zich weer net in m'n woonplaats openbaarde. "Oh", zei de aardige mevrouw van de ANWB, "licht ik Skoda toch even in, die zitten hiernaast (???)". Kreeg direct een andere aardige mevrouw aan de lijn van de Skoda mobiliteitsservice. Ze vroeg naar km stand, euvel, en laatste onderhoudsbeurt. Twintig minuten later verscheen de ...ANWB wegenwacht. Euvel binnen 10 minuten verholpen.
Niet leuk voor de ANWB; ik heb toch maar het abonnement op de wegenwachthulp opgezegd. Ben wel ANWB lid gebleven.
Ik weet dat lekke banden en een lege accu (door eigen toedoen) niet onder de Skoda mobiliteitsgarantie vallen. Maar met het standaard WW abonnement heb je weer geen woonplaatsservice. En als Ditzo zegt dat ik statistisch gezien maar 1 x per 7,5 jaar pechhulp nodig ben kan ik nog wel wat jaren vooruit...
Maar ja, statistisch gezien krijgen we ook weer heel veel slappe winters, maar volgens de weerkundigen weer een strenge. Nou ja, we zullen het zien.

cvegreen

Forumguru
Waar ik ga gaan tanken , kan je enkel via je pinpas of hoe heten jullie zo'n plastieken kaartje (bij ons bankcontakt ) tanken. Dan vraagt hij op een gegeven moment wat je wil tanken ( euro 98 , euro 95 of diesel ) Daar moet je dan via het raakscherm aangeven wat je wilt gaan tanken . Ik denk dat op die manier heel veel leed bespaard blijft . (Het is een esso tankstation) . Ik rij ook benzine en mijn vrouw haar auto rijdt diesel en ik ben diegene die gelijk zoveel mannen waarschijnlijk voor vrouw lief moet gaan tanken . Ik heb nog geen enkele keer gemist , maar soms als het scherm vraagt wat ik wil tanken draai ik me soms om om te kijken waar ik brandstof ik wil gaan gieten . Waardoor ik denk dat dit een goed alternatief is om missen in veel gevallen te vermijden . Verstrooid kan iedereen wel eens zijn he.

@Captain Hook
ja gratis tanken dat zou mooi zijn..
Inderdaad je zou het kunnen skimmen..
Maar alleen een chip voor Branstofherkenning zou een oplossing zijn voor het tanken van verkeerde brandstof.

piair1982

Forumguru
Zodra er weer een skoda stempel in je boekje staat, gaat de garantie gewoon weer in. Zo is het wel bij vw.

PMS

Nieuw lid
Ik heb 8 jaar Suzuki gereden met ook zo'n mobiliteitsgarantie als je de grote beurt door suzuki laat uitvoeren.

Toen kreeg mijn boottrailer een lekke band.

Dus nummer op het mobiliteitspasje gebeld, lekke band gemeld. (niet dat het om aanhanger ging...)
ANWB kwam, kon niet repareren want de binnenband was lek en hij had geen solutie bij zich.

Hij belde een collega, die kwam ook langs en plakte de band.
Prettige reis en tot ziens!

2003-06-01 @07-45-40 Sony DSC-F1 Forward FN 002ms Fine PIC006 PSN000.jpg

Behoorlijk gematst door de ANWB heren denk ik. Ze zullen wel gedacht hebben, het kost ons toch niks.

YeMii

Senior Member
Afgelopen zaterdag onze Yeti van buiten en van binnen schoongemaakt. Dus alle deuren open (binnenverlichting aan), radio aan, het was tenslotte schitterend weer. Bij het schoonmaken van het dashboard raakte ik de ruitenwisser hendel aan en op de beweging van de ruitenwissers ging ook het geluid aan en uit. Mmmmm das vreemd, maar eens even proberen te starten, Nou echt niet, er kwam een hoop geratel (getik) uit het vooronder en op het dashboard knipperde alleen maar lampjes. Dus de mobiliteits-centrale maar gebeld en na de controle of je recht hebt op hulp, werd mij verteld dat ze de ANWB zouden informeren en dat deze binnen een uur zou langs komen. Na nog geen 25 minuten later kwam de ANWB de parkeerplaats al op rijden. Na uitleg van probleem, is de accu gecontroleerd (gaf 11,4 volt af), wat te weinig is voor de moderne auto. Na hem met hulp te hebben gestart en het advies om een uurtje te gaan rijden, was alles weer OK. Dat vindt ik toch SERVICE.

Een tevreden YETI rijder. :)

Cheops

Nieuw lid
de mobiliteitsgarantie, is die alleen maar voor wagens tot 4 jaar oud?
Of kun je nadien ook bij autopech in buitenland naar dat telefoonnummer bellen voor hulp?
Ik liet mijn auto enkel tot 4 jaar oud onderhouden bij skoda... kan ik dit nummer nog altijd bellen bij autopech?

Ridley

Forumguru
Nee dat kan helaas niet meer. Het maakt niet uit hoe oud je Skoda is, maar hij MOET altijd dealer onderhouden zijn. Je kunt wel bellen, maar dan ga je achteraf de rekening ontvangen.

Cheops

Nieuw lid
aha,
want ik heb geen flauw benul wie je t best opbelt bij autopech in buitenland.
Staan de repatrieringskosten bij skoda vast per kilometer of zo?

Ridley

Forumguru
Nee hoor, uiteindelijk komt gewoon de plaatselijke pechhulp die door de Skoda mobiliteitsgarantie wordt vergoed. De kosten daarvan kunnen verschillen, maar worden 1 op 1 doorbelast als blijkt dat je hier geen recht op hebt.

Bart1979

Actief lid
De mobiliteitsgarantie is enkel geldig bij onderhoud bij de dealer, en je serviceplan moet voorzien zijn van de stempel 'Mobiliteitsgarantie' bij de laatste beurt. Echter, je kunt ook voor weinig een pechhulpverzekering afsluiten bij bijvoorbeeld Allianz (voorheen Mondial Assistance). Dat is veel minder duur dan de Wegenwacht of Route Mobiel, en ook prima service. Skoda maakt normaliter gebruik van de Wegenwacht bij de Mobiliteitsservice (in NL dan toch).

Kiswum

Forumguru
Ik heb vorig jaar zelf gekozen voor SOS pechulp, incl. het buitenland is deze zeer goedkoop. (Nog geen 65 euro)
Na verschillende recensies te hebben gelezen komen de klachten en goede ervaringen overeen met de gevestigde partijen.

Daarvoor had ik gebruik gemaakt van de Bovag pechulpservice (voorwaarde is onderhoud bij een Bovaggarage) en routemobiel (Prijzen zijn de laatste tijd zeer hoog geworden, met name voor 10+ auto's).

p.s. de mobiliteitsgarantie moet niet alleen dealeronderhouden zijn door jou, maar ook door de vorige eigenaar. Dit is niet altijd te achterhalen vanuit het boekje, want ik kreeg nog wel de juiste stempels, maar bij de aankoop bij de auto had ik al gehoord dat deze daar 1 keer niet in onderhoud is geweest (helaas had die garage, bij die vorige bestuurder, daar ook een fout in de NAP gegevens gemaakt waardoor er 30k in 2 maanden bij was gekomen....)

dirkkroneman

Forumguru
Volgens mijn dealer heb ik gewoon mobiliteitsgarantie, maar hij is niet (altijd) dealer onderhouden geweest bij de vorige eigenaar..

Overigens kreeg ik van de dealer bij ophalen van mijn auto te horen dat de voorwaarden voor de mobiliteitsgarantie zijn gewijzigd en dat tanken van verkeerde brandstof en lekke band er tegenwoordig wel weer bij zitten.

Bovenaan Onderaan