Het grote Mobiliteitsgarantie topic

Maarten

Forumguru
Deurdranger, deurvanger, geef het een naam, maar het is inderdaad dat stangetje dat voorkomt dat je deur verder open gaat dan de bedoeling is.
 

Bothje

Heel gewoon lid
De deurdranger van mijn linkerportier is los. Het kraakt als de ziekte.
Heb ik vorig jaar ook een keer gehad. Was het torx (lijkt op inbus) schroefje dat los zat.
Kon het zelf vastdraaien........
 

Bijlagen

  • IMG_6266.jpg
    IMG_6266.jpg
    6,9 KB · Weergaven: 54
  • IMG_6267.jpg
    IMG_6267.jpg
    6,1 KB · Weergaven: 48

Hetzer

Forumguru
Ik heb gisteren iets heeeeeeeeeeeeeel erg stom gedaan, mijn Fabia heeft me in de steek gelaten, maar het lag niet aan hem ,wel aan zijn baasje.
Ik heb met stomme kop benzine in de tank gegooid, iets wat ik zo vaak gehoord had, en ik dacht dat overkomt mij nooit.
Gisteren dus wel, en ja al 10 jaar geen lid van de ANWB meer, daar stond ik dus langs de kant van de weg, de mobiliteit garantie gebelt, maar zij konden niets voor mij doen.
Mobiliteit garantie geld niet bij lekke band, schade door eigen toedoen, verkeerd tanken of met een lege tank komen te staan.

Dus de enige mogelijkheid was dus lid worden van de ANWB, uiteindelijk hebben ze me weg gesleept, en bij de dichts aanwezige benzine pomp verder geholpen.
Na 1 1/2 uur extra vertraging en een dik 200 euro armer kon ik mijn weg vervolgen. een wijze leer, dit overkomt mij echt NIET meer.
Bijkomend voordeel is dat ik nu "gratis" lid ben van de ANWB tot volgend jaar december.

rqwtv9.jpg
 

EdK

Forumguru
Gratis en €200 lichter ?
Maar goed ik ken het fenomeen
Zelf ook gehad had de tank vol en dacht wat is die diesel duur...
Tsja en toen kwam ik er acher dat ik benzine ipv diesel in de bedrijfswagen had gedaan.
En wat voel je je l*llig , en helemaal als die ANWBér dan lachend aan komt rijden.
Maar als hij dan verteld dat je niet de eerste bent en dat het regelmatig gebeurd..
Ach dan geeft dat toch een beter gevoel !
Daarna zat ik alleen van hoe dit te voorkomen ?
Wel de beste manier blijft opletten ! Ondanks dat je prive benzine rijdt en zakelijk diesel !
 

Hetzer

Forumguru
ik was net weg bij het bezine station, na 800 meter begon de auto in te houden, ik kon hem nog net aan de kant te zetten.
De auto schijnt in beveiligd te zijn, in de barndstoftank, daardoor val de auto stil, er zat namelijk in de leidingen naar de motor en in het brandstof filter gewoon nog diesel.
Overigens nadat ik weer diesl had getankt, liep de motor weer als een zonnetje, geen enkel probleem, gelijk starten geen knipperende waarschuwings lampjes, helemaal niks!!

Het is inderdaad een duur grapje, ik kan daarom als tip meegeven, blijf gewoon lekker lid van een pechhulp zoals de ANWB
 

EdK

Forumguru
ik kan daarom al stip meegeven, blijf gewoon lekker lid van een pechhulp zoals de ANWB

Omdat jij dit nu ook opeens bent ?:)
 

corsaar

Senior Member
Ja Hetzer je bent 10 jaar geen lid geweest a 50 euro per jaar
dat is toch 500 euro. Dan valt die 220 euro nog wel mee.
 

Hetzer

Forumguru
ja daar zat ik toevallig net ook aan te denken, dus geen finaciele tegenvaller, maar een top aanbieding!!! positief blijven bekijken
 
Ja de Wegenwacht kost jaarlijks geld...ben al jaren lid en heb nooit iets...maar zeg nooit nooit...dus wij blijven gewoon lid....ook niet overstappen naar een andere mobiele Roet klusser overigens betalen wij ook al jaren belasting voor onze koe en jammer genoeg kunnen we dit ook niet opzeggen..

Yeti 1.8
 
Op zich een goede oplossing alleen betalen als je pech hebt.., normaal doen we dat ook we bellen een garage en soms betaal je dan de hoofdprijs. De tijd zal het leren of dit een betaal en beheersbaar syteem van hulpverlening bij pech onderweg word.

Jan
Yeti 1.8 Active met 3 plussen
 
Verkeerde brandstof Tanken...

Met Chip-herkenning is dit niet meer mogelijk, tenzij de ondergrondse brandstoftank de verkeerde brandstof bevat.

NIEUW VOERTUIGHERKENNING 100% FRAUDEBESTENDIG
...... introduceert op haar ..... tankstation gelegen aan de ...... een volledig zelfdenkend elektronisch tanksysteem. De identificatie en de betaling gebeurt met het voertuig zelf. Er komt geen pasje, pin of cash aan te pas!
Uw voertuig wordt voorzien van een ring met chip om de vulopening van de tank van het voertuig en kan eventueel uitgebreid worden met aansluiting op de can- bus van het voertuig voor gegevens uitlezing zoals kilometerstand. Het is een 100% fraude bestendigsysteem.

Het werkt als volgt:
  • Uitsluitend het geidentifieerde voertuig krijgt de brandstof;
  • De pomp en het vulpistool herkennen automatisch het voertuig;
  • ALTIJD de juiste brandstof tanken (in de chip staat de brandstof geprogrammeerd);
  • U heeft directe controle over het voertuig en chauffeur met 100% betrouwbare gegevens van de tanking en kilometerstand;
  • Forse besparingen worden gerealiseerd door uitsluiting van fraude en verkeerd tanken.
  • U kunt met het systeem DAG en NACHT tanken zonder de shop in hoeven.
 

Hetzer

Forumguru
@wasmachineman, Ditzo lijkt handig, maar in de voorwaarde staat dit
hulp bij verkeerde getankte brandstof,
o Verkeerd getankte brandstof (alleen vervoer van je auto)
dus het leegpompen, ontluchten e.d zit er niet bij in, dan zit wel weer beter bij de ANWB


@jvdzwet, tja dat systeem had mij aardig kunnen helpen, op welk tankstation werken ze daarmee:icon_smile_question
 

Captain Hook

Forumguru
NIEUW VOERTUIGHERKENNING 100% FRAUDEBESTENDIG
Zeg nooit, nooit... :ahum:

Als er b.v. een RFID tag gebruikt wordt in die ring om de brandstofvulopening is het niet zo moeilijk die uit te lezen en te kopiëren naar een andere RFID tag. Dan tank ik gratis, op jouw kosten... :smirk:
 

FredV

Banned
Wat mij verbaast is dat je toch verkeerde brandstof kunt tanken. Ik dacht dat de vulpistolen voor diesel niet in die van benzine passen en andersom.
Blijkbaar dus een verkeerde gedachte.
 

GJS

Senior Member
Volgens mij hebben alleen de euro95 vulpistolen extra dunne uiteinden zodat je die alleen in een kleine vulopening krijgt en daardoor dus ook de vulpistolen met een dik uiteinde niet in die kleine tankopening krijgt.
Dit hebben ze volgens mij toen zo gedaan om te voorkomen dat je loodhoudende benzine zou tanken in een auto met katalysator.
Maar zo'n euro95 vulpistool past dus wel makkelijk in een grote tankopening.
 

Hetzer

Forumguru
Klopt een diesel pistool past niet in een benizne auto, andersom dus wel....., vooral bij de sfell is het soms lastig te zien, ik tank vaak shell v/power, en tja verschil tussen v-power bezine en v-power diesel is niet alt te groot.

Nee ik kijk voortaan echt wel beter uit, dit gaat me niet vaker overkomen.
 
Bovenaan Onderaan