Het grote Mobiliteitsgarantie topic

Mark69

Senior Member
Ik heb het bij de dealer waar ik de octavia kocht ook gevraagd of repatriering er ook onder viel. Wij waren juist van plan om weer een Anwb europa dekking te nemen. Mij werd mede gedeeld... hoe erg moet je auto kapot zijn dan? Tja en er valt ook nog weer een deel onder je autoverzekering. Twijfel dus of ik de europadekking van Anwb neem of vertrouw op mobiliteitsgarantie. Het heet niet voor niets een mobiliteitsgarantie.

Ridley

Forumguru
Mobiliteitsgarantie werkt super in Europa. Fietsmaatje met zijn F2 Greenline in Duitsland panne. Leenauto gekregen om naar huis te rijden. Drie dagen later de auto bezorgd en de leenauto opgehaald.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Wijnand850

Forumguru
Maar werkt mobiliteitsgarantie ook als er een caravan oid achter hangt? Of mag je die later zelf ophalen? Om die reden heb ik in het buitenland Europadekking met aanhangersupplement van de ANWB. In Nederland heb ik geen ANWB dekking en vertrouw ik op mobiliteitsgarantie.

ElScorpione

Forumguru
Ik ga er ook een pechhulp verzekering bij nemen. Ik ben namelijk niet tevreden over mijn Skoda dealer. Nog los van het feit dat die ook niet bepaald in de buurt zit en andere Skoda dealers hier niet aanwezig zijn. Ik ga nu dus naar de VW dealer voor onderhoud. Wel vreemd dat je bij VAG dan geen bredere mobiliteitsgarantie hebt. De motor is immers precies hetzelfde als in een VW.

frits183

Forumguru
Net FF het hele draadje doorgelezen.
Ik vind de M garantie een beetje scherp op de snede, het zal je maar gebeuren dat je in een wellis niet is verhaal terecht komt.
Sinds ik op de brommer 43 jaar geleden door de ANWB weer op weg geholpen ben, ben ik een trouwe lid van ze.
Altijd netjes en goed geholpen door de wegenwacht, ook in de USA waar je lidmaatschap ook door de AAA gehonoreerd wordt.

:bloemen:

Voor ze.

Canon-Eye

Forumguru
Ik ga er ook een pechhulp verzekering bij nemen. Ik ben namelijk niet tevreden over mijn Skoda dealer. Nog los van het feit dat die ook niet bepaald in de buurt zit en andere Skoda dealers hier niet aanwezig zijn.
Die mobiliteitsgarantie staat in principe los van de dealers. Je belt het nummer dat Skoda je voor het betreffende land opgeeft, en dan sturen zij een mobiele monteur naar je toe. In Nederland komt dan gewoon de Wegenwacht, namens Skoda.
Alleen als die hem niet weer op gang kan krijgen komt de dealerorganisatie aan bod: dan wordt er een afsleepdienst geregeld die 'm naar een dealer brengt. En dan krijg je tevens vervangend vervoer - jij moet immers mobiel blijven...

ElScorpione

Forumguru
De laatste keer dat ik pechhulp nodig had, werd er wel gevraagd of er een stempel van de dealer in het onderhoudsboekje stond. Die heb ik straks niet meer, aangezien ik bij VW in onderhoud ben. Dat zou dus best eens een probleem kunnen geven.

Canon-Eye

Forumguru
Ik rij nu zo rond de 20-22k km/j en daarom wilde ik gisteren t.g.v. de kleine beurt regelen dat de volgende beurten op "longlife basis" zouden plaatsvinden, d.w.z. 1x per jaar in mei zodat meteen de APK kan worden uitgevoerd. Dit blijkt voor mijn auto helaas niet te kunnen zonder dat alle eventuele aanspraken op coulance, mobiliteitsgarantie e.d. komen te vervallen...
De receptie was al eens bezig geweest om dat voor eenzelfde auto van dezelfde leeftijd voor elkaar te krijgen bij Pon, maar No Deal helaas. Dat risico wilde ik toch maar niet nemen. Met een beetje geluk kan ik de volgende grote beurt (130k) minder dan 2 maanden voor de volgende APK-vervaldatum plannen, dan is dat tenminste nog een keertje te combineren.

frits183

Forumguru
Volwaardig reservewiel,desnood heb je noodwiel,compressorkit is waardeloos,buiten de compressor die je voor andere dingen kan gebruiken.

Dagelijks problemen met die wagens zonder reservewiel.

De klant is altijd de pieneut,vooral in het weekend als de bandenboer dicht is.

Geluk hebt kan er nog een wiek in.

By the way als buitenlander in panne sta in belgie,via skoda-assistance geen recht op vervangwagen.

Meegemaakt met een octavia,familie nederlanders op reis,lekke band geen reservewiel.

Volledig stuk.

Moeten afzetten aan skoda-garage(contract skoda-assistance verplicht !!!! of geen centen voor depanage )

Was wel 22u00 savonds.

Hebben gebeld met de assistance voor vervangwagen,werd niet toegelaten :cry:

Dan naar hotels gebeld die nog plaats hadden(was druk verlengd weekend)

Meesten volzet,andere nog een kamer over, maar super hoge prijs.

Reisbestemming was 200km verder.

Verhaal wat in te korten.

Klant (vader) in wagen geslapen.(volgende dag kon hij reis verder zetten met nieuwe band die garage ging veranderen)

De rest van de familie taxi genomen naar bestemming(was ondertussen al 1uur in de nacht.)

Zo zie je maar wat GEEN reservewiel kan doen,dat is maar één voorbeeld.

Als ik dit lees van @oco1979 heb ik toch liever gewoon de ANWB.

oco1979

Forumguru
Als ik dit lees van @oco1979 heb ik toch liever gewoon de ANWB.

:D txs.

ANWB is een betere dekking dan de skoda-assistance.

Elke merkgebonden assistance is redelijk beperkt.

Kan het weten,want wij werken voor verschillende merken,die hebben al hun eigen regels,wat wel en niet mag doen voor de klanten.

PSe

Nieuw lid
We hebben 2 verschillende ervaringen opgedaan met de mobiliteitsgarantie nav pech met onze Yeti in Duitsland.

Vorig jaar goed opgevangen bij de dealer en binnen een uur onderweg met een vervangende auto (op zaterdagmiddag).
Maandag was de auto gerepareerd en konden we na betaling van de reparatie de vakantie weeer vervolgen met onze eigen auto.
Leenauto en afslepen kwamen voor rekening van de dealer ivm onze mobiliteitsgarantie.
Prima geregeld dus.

Dit jaar werden we ook goed opgevangen en waren we na 3 uur onderweg met een vervangende auto (op woensdagavond ).
Dit kwam doordat de dealer geen leenauto meer had maar de via een verhuurbedrijf moest laten regelen.
Donderdag was de auto gerepareerd en kregen we 2 berichten van de dealer die ons nogal tegenvielen; enerzijds de reparatiekosten die een faktor 3 hoger lagen dan het jaar ervoor met hetzelfde defect (bougiekabel) + afsleepkosten en huurauto ter plekke betalen.
Na overlegd te hebben met Skoda NL, de melding gekregen afslepen en huurauto niet betalen, valt onder Mobiliteitsgarantie.
Uiteindelijk hebben we kosten voor afslepen en huurauto toch moeten betalen ondanks garantstelling van Skoda NL.
Blijkbaar kan een dealer in zo'n geval de dienst uitmaken. Betekent dat we in NL bij onze dealer langsmoeten om aanspraak te maken op restitutie van de gemaakte kosten en je dus een flink bedrag tijdens je vakantie moet voorschieten.

Het heeft hele gebeuren heeft bij ons in ieder geval een beduidend slechter gevoel opgeleverd dan ons 1e pechgeval.

s-line

Forumguru
@ertromp, ik twijfel geen moment dat jij je auto beter vertroetelt als elke willekeurige dealer. Die bewaarde facturen zijn idd goed voor de volgende eigenaar, ik zou niet zomaar iemand op z'n blauwe ogen geloven namelijk ;)
Nou reken maar niet op zoveel kundigheid van dealers tegenwoordig. Je kunt er beter een kopen van iemand die hem zelf goed heeft onderhouden,zoals (@ertromp en ik) iemand die een liefhebber is en verstand heeft van zaken. En inderdaad de bonnen van alle vervangende delen erbij heeft.
Mijn maat heeft net een Touran gekocht van iemand, en die had net groot onderhoud gehad met boekjes en stempels erbij. Om te janken gewoon,achter lagen de rubbers uit de remcilinders voor remblokken gewoon op en nog veel meer van dit soort dingen. Gelukkig kwamen wij erachter omdat we een schroefset gingen monteren. Maar je zal er maar als leek gewoon van uit gaan dat het allemaal goed gebeurd. Dus boekjes en stempels zijn leuk"om je reet mee aftevegen".
Een goede en liefhebbers auto herken je wel en kan je met een gerust hart kopen!

Laatst bewerkt:

tist

Actief lid
Nou reken maar niet op zoveel kundigheid van dealers tegenwoordig. .......................Dus boekjes en stempels zijn leuk"om je reet mee aftevegen".
Een goede en liefhebbers auto herken je wel en kan je met een gerust hart kopen!
Kan dat alleen maar beamen, verder over hoeveel boekjes beschikt een dealer om in te vullen?
Ik als leek heb er via een klacht aangaande iets er nu duidelijk 2 !
Ik kan zelf kiezen welk ik laat invullen en nadien een mooi blanco aan de eventuele verdere verkoper meegeef waar dat hij dan zijn eigen verdere invulling aan geeft.

Is wel niet van een Skoda in dit geval maar vermoed sterk dat dit bij elk merk wel zal kunnen.

Bovenaan Onderaan