Het grote Mobiliteitsgarantie topic

Kiswum

Forumguru
@Dirk, hmm vreemd, maar wie bepaald de garantie, de garage of de VAG groep?
Wie betaald uiteindelijk als je pech hebt?

Ik hoop echt dat je/de garage gelijk hebt/heeft, want het scheelt al snel zo'n 50-90 euro per jaar voor de wegenwacht in NL + Europa.
 

CDK

Forumguru
volgens mij is het zo, dat als bij de laatst uitgevoerde beurt de stempel 'mobiliteits garantie' in je onderhouds boekje gezet wordt, je recht hebt op deze service, Pon zou voor deze kosten zorg moeten dragen.
 

Bart1979

Actief lid
Eens met Corne, zo staat het ook in de voorwaarden op de site volgens mij. Wat de vorige eigenaar heeft gedaan is niet langer ter zake doend als jij de auto bij de dealer laat onderhouden. Vanaf die beurt geldt de garantie, tot aan de volgende beurt of een jaar, dat weet ik niet zeker. Identiek was het bij Peugeot waar ik ooit een auto kocht bij een dealer die voorheen ook niet bij hen maar bij een alg. garage was onderhouden, maar ik kreeg na aankoop toch een jaar mobiliteitsgarantie.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Gummie

Lid
Door een recente ervaring met pechhulp in het buitenland met de vorige auto, eens even gekeken waar ik op mag rekenen mocht het me hetzelfde onverhoopt met onze Skoda overkomen.
In vergelijking bekruipt met gevoel dat het bij VAG toch allemaal toch wel erg "uitgekleed" en summier moet zijn.
Leg ik de voorwaarden van Volvo- Assitance naast de mobiliteitsgarantie van VW/Skoda dan zitten er nogal wat haken en ogen aan die in, een toch al niet zo fijne situatie, nou net het verschil uit kunnen maken.
De Importeur/dealerorganisatie brengt het risico toch ook onder bij een verzekeringsmaatschappij en "harkt" dat vervolgens ook door aan de consument die denkt dat het allemaal wel snor zit..
Daarom overweeg ik nog om het onderhoud bij de specialist- en de pechhulp zelf te verzekeren.
 

Bart1979

Actief lid
Daar ben ik het wel mee eens, ik begin langzamerhand ook het gevoel te krijgen dat de importeur nu niet direct de meest coulante partij is. Er is wel mobiliteitsgarantie maar daar zitten wel wat voorwaarden aan. Het is het zeker waard om te kijken wat onderhoud bij een goede onafhankelijke garage kost (lees bespaard) en wat een goede pechhulp kost. Mijn conclusie tot nu toe is dat het verschil in prijzen voor onderhoud ongeveer 20% is. Pechhulp kost je bij Allianz bijvoorbeeld incl woonplaats en europa service een 6 euro per maand.
 

CDK

Forumguru
als bijvoorbeeld je dealer niet in de buurt van je woonplaats gevestigd is en je daarom bij een goede onafhankelijke garage je onderhoud wilt laten uitvoeren is bijvoorbeeld een verzekering zoals Allianz aanbied een goed alternatief, dat zal op termijn best goedkoper zijn.
 

RefleCs

Forumguru
Als je auto altijd dealer onderhouden is kan je aanspraak maken op gratis hulpverlening. Althans... dat belooft Skoda.

Echter kan men wat mij betreft per vanavond die mobiliteitsservice opdoeken want mijn vrouw hebben ze gewoon langs de snelweg laten staan met een lekke band.

De reden: Ja uw auto is over de km stand van de grote beurt heen (die komende vrijdag ingepland staat).

Wel ....... je laat niet iemand om zo'n ..... reden langs de snelweg vernikkelen en al helemaal een vrouw niet! Te schandalig voor woorden... Ik heb een klacht gestuurd aan Skoda NL. Ik hoop dat ze officieel hun excusses aan zullen bieden.

Ik draag Skoda een warm hart toe maar met dit soort burocratische rotzooi maken ze zich niet populair. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Mobiliteitsservice. (al hoop ik dat je hem nooit nodig hebt gehad).

Tip voor de toekomst.... zorg dus dat je auto voor de behaalde KM's voor z'n beurt gaat anders laat men je gewoon in de kou staan.
 

ZeroNRG

Senior Member
Heb een keer te maken gehad met de Mobiliteitsservice, echter zijn er wel voorwaarden verbonden aan deze dienst.

Ze benoemen dit in het volgende stukje tekst (voorheen stond lekke band er expliciet in)

Pech veroorzaakt door eigen toedoen of door oorzaken van buitenaf, vallen niet onder de Mobiliteitsservice. Voorbeelden hiervan zijn:
• lege accu door eigen toedoen;
• achteraf verkeerd ingebouwde accessoires;
• sleutel in afgesloten auto achtergelaten;
• geen of verkeerde brandstof in tank;
• ongeval of de gevolgen daarvan en diefstal of poging daartoe;
• defecte verlichting;
• vastgevroren onderdelen.

Reden voor mij om toch mijn ANWB lidmaatschap aan te houden.

Even met betrekking tot mijn ervaring: In mijn geval stond ik in het weekend met een rare motorstoring thuis (zaterdagavond), had dat weekend toevallig ook waakdienst dus was het van belang dat ik over mijn auto kon beschikken.

Vervolgens de Mobiliteitsservice gebeld en die sturen vervolgens de ANWB langs.
De beste man heeft toen de storing bekeken en gereset, natuurlijk daarna een vervolgafspraak gemaakt bij de dealer.

Nu vind ik het persoonlijk een beetje dwaas dat men over een servicebeurt moeilijk gaat doen, zeker als de afpraak eventueel te controleren is (achteraf).
 

RefleCs

Forumguru
Lekke band langs de snelweg vervangen is een absolute no-go (helemaal als het linksvoor betreft) zij zijn dan verantwoordelijk dat ze je naar een locatie slepen waar je veilig je wiel kan vervangen. Dat was ook op zich het issue niet.

Maar inderdaad precies wat je zegt... te dwaas voor woorden dat je over een servicebeurt moeilijk gaat doen. Ik verwacht dan ook excuses van ze. Zal dit ook nog bij de dealer melden vrijdag.
 

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me af hoe ze dat dan doen met VOI, of komen ze eerst bij de auto kijken, en checken ze ter plekke of je aan de regels voor hulpverlening voldoet.
 

CDK

Forumguru
Tsja is heel lullig, maar de regels zijn wel zo, op tijd én bij de dealer! Nu is de vraag, hoeveel km zat je over je beurt heen?
 

ertromp

Forumguru
@RefleCs : Waag er eens een tweet aan richting Skoda daar reageren ze vaak snel op. Ik neem aan dat je de afspraak gemaakt had voor het pechgeval?
 

leo442

Forumguru
Lekke band langs de snelweg vervangen is een absolute no-go (helemaal als het linksvoor betreft) zij zijn dan verantwoordelijk dat ze je naar een locatie slepen waar je veilig je wiel kan vervangen. Dat was ook op zich het issue niet.

Maar inderdaad precies wat je zegt... te dwaas voor woorden dat je over een servicebeurt moeilijk gaat doen. Ik verwacht dan ook excuses van ze. Zal dit ook nog bij de dealer melden vrijdag.


Hebben ze je dan wel van de snelweg afgehaald en ergens veilig neer gezet?
En natuurlijk is het in eerste instantie je eigen keuze geweest om er geen reserve wiel als optie bij te nemen!
 

Joske

Forumguru
Toch niet liever zo een spuitbusje en een compressor in je koffer? Dan kan je de band in kwestie na afloop gewoon op het stort gooien wegens niet meer bruikbaar, ongeacht of er nu 500km of 25000km mee gereden was. Geef mij maar het old-fashion reservewiel in de koffer!
 

leo442

Forumguru
Toch niet liever zo een spuitbusje en een compressor in je koffer? Dan kan je de band in kwestie na afloop gewoon op het stort gooien wegens niet meer bruikbaar, ongeacht of er nu 500km of 25000km mee gereden was. Geef mij maar het old-fashion reservewiel in de koffer!


Ik heb nog nooit langs de snelweg een band kunnen repareren met een spuitbus. Voor mij is dat een nutteloos onderdeel in de auto. Een normaal reservewiel of thuiskomer moet gewoon standaard aanwezig zijn in elke auto is mijn mening.
 

RefleCs

Forumguru
Uiteindelijk heeft de lease maatschapij het via hun andere kanalen weten te verhelpen. Om ong 22.30 kwam ze stil te staan. Rond 0.00 was ze eindelijk onderweg naar huis.

De aanname dat ik geen reservewiel in de auto heb liggen is onjuist. Ik heb keurig een reservewiel in de auto liggen maar het feit dat het linksvoor betrof en dus de kant waar de auto's langsrazen en er ong. 20 cm tussen de auto en de witte streep zat en aan de andere zijde 5 tussen auto en vangrail maakte het onmogelijk het wiel te vervangen.

@leo442: Ze hebben inderdaad de auto van de snelweg gesleept en zijn zo aardig geweest mijn vrouw ook even te helpen met het eronder zetten van het reservewiel.

Ik heb ook zo'n spuitbusje in de auto liggen maar ook dat is een no-go met zo weinig ruimte en langsrazend verkeer.

@Corné de Kluijver : Ik zat er een paar duizend km overheen. Moet wel bij verteld dat ik voor onze vakantie reeds de afspraak gemaakt had en dat in de vakantie we er al overheen waren. Daarna moest ik nog 2 weken door en aangezien ik nogal veel rij voor mijn werk telt dat dan hard op.

@ertromp : Tweet en FB reacties waren er vannacht al uit. Vanochtend gaan ze e.e.a. uitzoeken en ik hoor in de loop van de dag van ze. Ik ben benieuwd wat ze me gaan vertellen.

@Happyman : Ja niet leuk als ze je vrouw zo laten staan. En al helemaal niet zo laat en op een dergelijk gevaarlijke locatie. Voor wat betreft het recht hebben op mobiliteitsservice. Dat kan je bewijzen met je onderhoudsboekje.
 
Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
Je mag gewoon de politie bellen (hoorde ik laatst op " Helden van de weg") als je gevaarlijk gestrand bent, het afslepen naar een veilige plek is op kosten van de staat.

Daarna kun je gewoon je reservewiel kunnen wisselen of als vrouwmens zijnde is denk ik niemand van het sleepbedrijf te beroerd om in 5 minuten het wiel te wisselen...
 
Bovenaan Onderaan