Het grote Mobiliteitsgarantie topic

nemo

Senior Member
Duidelijk!

Hulp in heel Europa.

Geen hulp bij:

Lege accu door eigen toedoen

Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires

Sleutel in afgesloten auto achterlaten

Verkeerde brandstof in tank

Ongeval

Lekke band

Geen brandstof in tank


Bij de ANWB is dit wel gedekt.

Vervangend vervoer:
Als auto niet binnen redelijke termijn (dit is echt een HEEL vaag begrip) te maken is:

Een vervangende auto (maximaal drie dagen) of

Een hotelovernachting voor u en uw passagiers, of

Een andere vervoersmogelijkheid


Bij de ANWB is (indien meeverzekerd) huurauto max 30 dagen, als auto niet binnen 48u gemaakt kan worden.

Repatriering (terughalen van voertuig nadat je met je huurauto terug bent gereden) is niet gedekt.
Bij de ANWB is dit (in veel gevallen) wel.
 

VEEJAY

Forumguru
Bedankt zover, ik zou dan toch denken dat ANWB altijd een goede keus is. Het stranden met vrouw en kind (bijvoorbeeld in het buitenland) wil ik natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben en niet balen dat ik 120 euro heb willen uitsparen.

Ik begreep op een ander forum dat onderdelen die vervangen worden die redelijkerwijs niet stuk hadden mogen gaan door de dealer worden opgelost en de rekening naar Skoda gaat.. Ik ga het wel navragen als ik weer bij de dealer ben.

Denk dat ik zowel mobiliteit als ANWB ga nemen, misschien neem ik dan ANWB zonder woonplaats service omdat ik dan de mobiliteitsservice kan gebruiken. (mocht de auto voor de deur niet starten dan ga ik gewoon binnen koffie drinken tijdens het wachten op pechhulp)
 

VEEJAY

Forumguru
Ik heb zojuist voor 120E full service ANWB genomen en de auto van mijn vrouw met partnervoordeel. Het laatste wat ik wil is onduidelijkheid als ik langs de weg sta.

Ik wil niet pennywise pound foolish zijn, het gaat maar om tientjes..
 

VEEJAY

Forumguru
Ben ik niet genoeg opgeleid om dit te snappen?

Na wat heen en weer mailen met PON krijg ik dit antwoord nu, maar weet nog het antwoord op mijn vraag niet. Ligt het aan mij?

VRAAG:
Goedendag, Ik heb mijn Skoda van 2006 bij een universele dealer gekocht. De auto heeft alleen toen een onderhoudsbeurt 90.000 gehad bij een niet Skodadealer.

Als ik mijn Skoda een 120.000 beurt geeft bij een Skoda dealer en alle adviespunten opvolg heb ik dan WEL of GEEN recht op een jaar mobiliteitsservice?

Alvast dank voor uw reactie.
--------------------

ANTWOORD:

Hartelijk dank nogmaals voor uw e-mailbericht.

In antwoord op uw vraag over Mobiliteitsservice hebben wij de volgende informatie voor u:

Er is maar een regel om in aanmerking te komen voor Mobiliteitsservice en deze is:

De auto dient zijn reguliere onderhouds- en reparatiebeurten bij de officiele Skoda-dealers te hebben gehad.

Op de site staat nog de volgende informatie:

U bent vrij om te kiezen bij welk garagebedrijf u uw Škoda voor onderhoud en reparatie aanbiedt.
Echter, op het moment dat u besluit uw Škoda niet bij een officiële Škoda-dealer voor onderhoud of reparatie aan te bieden (of bij de aanschaf van een NIET-dealer onderhouden auto), bestaat de mogelijkheid dat er geen gebruik wordt gemaakt van originele onderdelen, gereedschappen en reparatie-instructies.
Verder is het mogelijk dat bepaalde kwaliteitsverbeterende maatregelen aan uw Škoda niet worden, of zijn, uitgevoerd.
Hieruit voortvloeiende garantie- of coulanceverzoeken kunnen wij niet accepteren en zullen daarom worden afgewezen.

Tevens vervalt het recht om gebruik te kunnen maken van de Mobliliteitsservice van Škoda.
Alleen wanneer u uw Škoda gewoon volgens de fabrieksvoorschriften laat onderhouden bij de Škoda Service Dealer, bent u gratis verzekerd van adequate hulp bij pech onderweg.

In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,
Pon's Automobielhandel B.V.
--------------

Graag jullie mening
 

Neptukker

Forumguru
Ben ik niet genoeg opgeleid om dit te snappen?

.....
Graag jullie mening
Nee, je bent gewoon niet lui genoeg om het te snappen. Ze zullen wel een kaartenbak hebben met standaard reply's op vragen. Copy --> Paste en verzenden maar. Blijft er meer tijd over om bij het koffieapparaat te hangen en achter die lekkere receptioniste aan te vangen.
 

Maarten

Forumguru
Zoals ik het lees; je hebt geen recht op de mobiliteitsgarantie omdat je auto niet altijd in onderhoud is geweest bij een Skoda dealer.
 

VEEJAY

Forumguru
Nee deze mail is na hun standaardmail. Ik dacht een WEL/NIET vraag zaken niet onnodig ingewikkeld zou maken. Maar ik twijfel aan mijzelf nu, vandaar dat ik jullie wil raadplegen voordat ik hier mijn tanden inzet.

*edit* @Maarten, dat denk ik ook. Maar heb op schrift van de dealer dat ik dat wel heb. Maar ik moet eerst zeker weten dat PON vindt van niet.
 
Volgens mij heeft Maarten-SFC gelijk: het recht op gratis mobiliteitsservice is vervallen bij de 90.000km-beurt door een niet-Skodabedrijf.

@VEEJAY bericht #17, *edit*-deel: is die dealer dus een Skodadealer? Dan wordt het wel een tricky verhaal, lijkt me zo, want dan belooft die dealer iets wat hij volgens Pon niet mag beloven, zoals ik het zie althans.
 

VEEJAY

Forumguru
Ja maar ik heb goede contacten met de dealer dus zal het niet laten ploffen.

Het maakt voor mij alleen maar duidelijk dat mijn pegels aan de ANWB goed besteed zijn, want op PON/SKODA ga ik niet rekenen als het allemaal zo onduidelijk is. Hoe is de hulpverlening dan wel niet geregeld/afgestemd...
 

Octavia_II

Actief lid
Mijn ervaring:

bij afslepen heb je bij de Skoda Mobiliteitsservice geen keuze, de auto wordt versleept naar de dichtsbijzijnde dealert.

Als ik het niet verkeerd heb dan moet je bij de ANWB, indien je de verkeerde brandstof tankt, tegenwoordig een vergoeding betalen (ik geloof een soort milieu heffing voor het afvoeren van de brandstof...).

Groet,

Charlie
 

Maarten

Forumguru
De deurdranger van mijn linkerportier is los. Het kraakt als de ziekte.
Uiteraard gebeurt zoiets als de werkplaats van de dealer gesloten is.
Ik heb zelf het gereedschap niet.
Dus dacht ik, laat ik de Mobiliteitsgarantie van Skoda eens aanspreken. Op goed geluk.

Nou, geen enkel probleem. MEn stuurt de ANWB om de deurdranger weer vast te zetten.

Ik zeg; weer pluspunten voor Skoda en de Mobilieteitsgarantie!
 

CaseyBasey

Actief lid
Dus die mobiliteitsgarantie is er niet alleen voor problemen die het rijden onmogelijk maken, maar ook voor rammeltjes!? Of was er meer aan de hand.
Anders wel een luxe garantie...
 

Maarten

Forumguru
Nou, een rammeltje is wat anders. In dit geval is de deurdranger los.
Ik heb geen opzetbitje om de schroef er weer vast in te draaien en ik wil voorkomen dat het losraken van de dranger schade veroorzaakt aan mijn deur.
 
Bovenaan Onderaan