Het grote Dashcam topic

Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door Tallguy, 05-10-2013.

1. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

Dan is het voor mij ook :pieker:

2. kwillems

kwillems Forumguru Donateur

3. Spinal

Spinal Forumguru

Weer wat wijzer geworden, net ook ff mijn SD kaartje bekeken en ik heb ook een RO mapje met 6 opnamens.
    Ik was vooral benieuwd of hij nog opnam omdat ik met geen enkele app meer verbinding kan maken met de Sinosmart cam, maar hij doet het nog steeds, weliswaar in opnames van 1 minuut (omdat ik hem gereset heb, stond eerst op 5min) maar hij doet het ieg

4. Spinal

Spinal Forumguru

Weet iemand wat voor connector dit is? Deze zit op mijn (en alle) Sinosmart dashcam.
    Ik ben opzoek naar een verloop kabel met het 'vrouwtje' aan de ene kant en aan de andere kant een USB aansluiting. Ik heb al gezocht maar niet kunnen vinden, als ik op naam van die connector zoek heb ik misschien meer succes.

Screenshot_20190113-114340__01.jpg

5. EdK

EdK Forumguru

6. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

@kwillems Die link geeft een korte maar duidelijke uitleg.
    Bedankt voor het delen, hoewel ik zelf geen dashcam heb toch interessant.

7. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

@Spinal even een bericht aan de Ali SinoSmart supplier?

Gegarandeerd een berichtje terug!

Spinal vindt dit leuk.
  8. ramniv

ramniv Senior Member

Kan iemand met een Blackvue mij vertellen hoe je handmatig een opname kan starten. Bijvoorbeeld bij een mooi gebied waar je doorheen rijdt of iets dergelijks?

Verder ben ik er nog niet uit hoe ik kan zien welke file ik moet hebben als er bijvoorbeeld een botsing is gedetecteerd. Ik heb die melding een keer gehad in de parkeergarage maar er was geen file rood of op slot of iets dergelijks. Neem toch aan dat je dan niet alle honderden opnames moet bekijken?

9. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Ze hebben allemaal een tijdstempel, bij mij wel tenminste, en daar heb je een houvast aan om de juiste eruit te pikken.
    Vaak moet je (ik ook) er een paar checken om precies de goede te vinden, maar het beperkt de keuze.

10. ramniv

ramniv Senior Member

ja, dat is ook een goede manier. Maar er zal toch wel een manier zijn om ze eruit te pikken. Als hij in de parkeergarage staat en hij heeft een botsing gedetecteerd dan heb ik geen houvast qua tijd. Kan dan in de afgelopen 8 uur gebeurd zijn of meer.

11. Peter-036

Alleen zit er dan geen file direct voor of achter, en als het wel aansluitend is, is het de laatste voor het 'gat in de tijden', of de eerste erna.....logisch toch?

12. ramniv

ramniv Senior Member

Ik heb hem nog maar net hoor vandaar de vragen. Ik had hem in de parkeergarage staan, bij de ingang. In parkeermodus neemt hij dus ook alle voorbijrijdende auto’s en tientallen voetgangers op, met daarbij dus tientallen files.

13. Peter-036

Oh, de mijne (een Caliber van de Mediamarkt) neemt op wanneer die een schok krijgt, dus daarom dacht ik dat het bij andere camera's ook zo ging.

ramniv vindt dit leuk.
  14. ramniv

ramniv Senior Member

Ik kan dat volgens mij instellen maar vind het ook wel handig als hij op de oprit staat hij ook nog wat opneemt bijvoorbeeld.

15. VAG-man

VAG-man Forumguru

In mijn Dod wordt dit in een aparte map opgenomen. Dit gaat automatisch.

16. kwillems

Bij mij raakte de map RO (= read only) nogal vol. Dat kan ertoe leiden dat het kaartje vol raakt en dat er (ongemerkt) niks meer wordt opgeslagen.
    Ik heb daarom de collission detection van "high" naar "off gezet. Als mijn vermoeden klopt blijft de map RO nu leeg. Vervolgens ga ik wat experimenten met de instellingen (van "low" naar "high").

Peter-036 en HarrieSkoda vinden dit leuk.
  17. jmulders

jmulders Lid

ik heb ook een sinosmart cam gekocht, met achteruit cam optie.. ik ga kijken of ik dezelfde cam ook kan gebruiken als reverse cam op de amundsen... met mijn (kleine) onderzoek moet dit wel te doen zijn...

18. prosier

prosier Senior Member

Hi,

Heb hier al 2 jaar een "Viofo dashcam A119S, bundel incl. GPS, CPL-filter, Hardwire-kit, Sandisk 64Gb ".
    Na lezen reviews schijnt deze 1 van de beste te zijn met nachtzicht. Kan ik inkomen. Best tevreden mee.

Voor vragen... ;)

19. kwillems

In grote lijnen komt het op het volgende neer:
    - behuizing/omhulsel spiegel verwijderen
    - behuizing cam op de juiste lengte zagen
    - behuizing cam splitsen (zoals je al gelezen hebt kan dat dus kapot)
    - behuizing om de spiegelvoet in elkaar klikken
    - bedrading achter de hemelbekleding wurmen en naar de zekeringkast voeren
    Details heb je al gelezen in dit topic en dat van @HarrieSkoda https://www.skodaforum.nl/forum/i/harrieskoda-octavia-o3-1-2-tsi-dsg7.33182/page-4

HarrieSkoda vindt dit leuk.
  20. Mistraller

Mistraller Senior Member

Die grote lijnen waren niet zo moeilijk nee, maar met wat foto's helpt het vaak enorm en die kon ik toch niet zo makkelijk vinden. Dit topic is immers behoorlijk groot, en ik heb ook nog wat andere modjes op de agenda staan, dan is een youtube video of howto artikel toch wel handiger :)
    Maar ik heb hem erin, ik heb een paar dingetjes ietsje anders gedaan. Ik kijk nog ff hoe het een en ander functioneert, en dan gooi ik alles in een documentje voor de kennisbank.

Deel deze pagina