Het grote Dashcam topic

ramniv

Senior Member
Zijn er hier gebruikers van een Blackvue die ik even een berichtje mag sturen over de instellingen. (vervuil ik het topic niet zo)
 

Wodkadrinker

Actief lid
Deze dash cam net in Rusland gekocht, ben er nu toch.
Volgens diverse fora in Rusland een zeer goede met alle toeters en bellen erop en aan.
You tube video geeft ook zeer goed beeld van dag en nacht beelden , als straks thuis prutsen om in de Rapid te monteren

Kosten omgerekend Roebel naar Euro 134,€ incl 128 gb micro sd kaart.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 95
Laatst bewerkt door een moderator:

Wodkadrinker

Actief lid
Geen probleem, gebruiksaanwijzing ook beschikbaar niet alleen in Russisch maar ook Engels, Duits, Turks, Portugees, Grieks , Chinees en ook de menu instellingen zijn in deze talen beschikbaar.
Geen probleem dus .

Groet Cor
 

Wodkadrinker

Actief lid
Ook geheel off topic,

@Stuiver , nee met vliegtuig vanaf Zaventem België Woon zelf regio 070 en Schiphol was veel duurder van Zaventem. Met auto te veel tijd en vliegen naar Moskou nu +/-3uur alleen max 23kg bagage.

Groet Cor
 

dhe019

Actief lid
Ik had een vraag over het wegwerken van de stroomkabel van de dashcam naar de zekeringkast. Specifiek hoe deze 't best in de stijl verwerkt kan worden.

Als ik hier kijk,
, dan wordt deze bij de overgang van de stijl en de hemel geplaatst. Nu weet ik niet of de Octavia en Superb equivalent zijn in airbag plaatsing... Maar hier komt toch vrij duidelijk naar voren dat de airbag ook nog in de stijl zelf verwerkt is. Dan zou de draad de airbag in de weg (kunnen) zitten.

Hoe doen anderen dat? Ik kan wel iets wegwerken maar zie graag van tevoren hoe 't zou moeten werken. Ik ben benieuwd.
 

Spinal

Forumguru
Zoals het op het filmpje gedaan is kan het prima, ze stoppen de kabel tussen het buiten rubber en de plastic kap van de A stijl dus als het waren om de A stijl heen (en aan de bovenkant tussen A stijl en hemelbekleding) de airbag zit wat lager, ik denk niet dat die kabel in de weg zit.

Een andere optie is de A stijl verwijderen en de kabel met tyraps vast zetten aan de kabels die er origineel al achterlangs lopen, zo heb ik het gedaan. Deze optie is alleen wat meer werk, maar dan weet je 100% zeker dat er niks in de weg van de airbag zit en zelf vind ik het ook een nettere manier.
 

Okki

Donateur
Even een vraagje. Ik heb sinds dec 2016 een Mio dashcam met zuignap. De laatste tijd komt dat ding bij erge kou of hitte steeds los van het raam. Heb al met ruitenreiniger e.d. schoongemaakt, zuignap droog of nat bevestigd....maar af en toe valt hij spontaan van de voorruit af. Als ik hem vastzet lijkt hij muurvast te zitten...maar in de praktijk komt hij dus meermaals spontaan los.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

(nee, geen lijm of kit oid)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb mijn tomtom met z'n zuignap op een glad plastic schijfje bevestigd dat bovenop het dashboard geplakt zit met dubbelzijdig tape. Hij staat er dus op met zijn gewicht, in plaats van eraan te hangen. Dat scheelt behoorlijk: hij blijft wel een maand of 2, 3 zitten voordat ik hem een keertje opnieuw moet bevestigen. Bijkomend voordeel: geen zuignapsporen te vinden op de voorruit.
Ik weet natuurlijk niet of de bevestiging aan de dashcam het toelaat om het ding "staande" te plaatsen.
 

Okki

Donateur
Zat ik ook aan te denken....maar de stroomkabel loopt al via de a stijl en hemelbekleding tot achter de binnenspiegel...dus dat wordt wat lastig
 
Bovenaan Onderaan