Het grote Dashcam topic

anoppe

Actief lid
Klopt. Zorg dat je de juiste maat neemt. Het komt er dan ongeveer zo uit te zien:
7b8288e76584d0fc3337cf989036d355.jpg
 

64rhfx

Senior Member
Iemand een tip welke zekering ik in een Kodiaq het beste kan gebruiken voor geschakelde stroom?

Antwoord gezocht op dit forum, maar nergens gevonden. Welke zekering is het beste? Ik heb geen zin elke keer de stekker uit de sigarettenaansteker te halen. is een rotgezicht ook, dat ding. heb trouwens een Oct3, maar dat zal vwb de zekering niks uitmaken denk ik.

Groet, Alex
 

anoppe

Actief lid
Ik heb ‘em in 47 zitten, maar dat is voor een Kodiaq. Dat is overigens de zekering voor de ruitenwisser achter, wellicht is die in een O3 ook los gezekerd.
 

EdK

Forumguru
upload_2019-11-20_19-23-38.png
Deze erbij en je weet zeker of je de juiste draad / zekering te pakken hebt....
Want meten is weten !!
 

64rhfx

Senior Member
Dat weet ik ook wel, maar ga met dit weer niet zo gauw naar buiten om dan alles af te gaan. Geen spanning, wanneer wel spanning, contact aan, uit, aan.We zijn hier op dit forum toch om elkaar te helpen? Anoppe, bedankt voor je snelle antwoord, daar heb ik wat aan.

Groet, Alex
 

EdK

Forumguru
Dat weet ik ook wel, maar ga met dit weer niet zo gauw naar buiten om dan alles af te gaan. Geen spanning, wanneer wel spanning, contact aan, uit, aan.We zijn hier op dit forum toch om elkaar te helpen?
Tsja maar ik heb je toch niet gezegd om het te doen als het pijpenstelen regent ??
Maar je gaat het wel aanleggen als het regent ??
Beetje kort door de bocht antwoord... maar goed sluit het aan zonder te meten en dan niet mopperen als t nog niet werkt.
Ondanks dat je hier heel veel advies en tips krijgt zou ik zeker met dit soort dingen toch even meten of het inderdaad zo is wat je als tip is meegegeven...
Al vaak genoeg hier gelezen dat er zekering nummers worden opgegeven en dat het bij degene die het opgaf wel zo was maar niet bij degene die het uiteindelijk wilde toepassen bij zijn wagen.

Daarom meten is weten !!
Nu is het maar 12VDC maar met het blind vanuit gaan heb ik met 230 en 400VAC al genoeg mensen een flinke opneuker zien krijgen....
Blind er van uit gaan als iemand zei dat de spanning er al af was...:banghead:

Maar succes verder hoor !! :pieker::pardon:
 

64rhfx

Senior Member
EdK, beetje snel op je tenen getrapt? Kom op zeg. Jij kan misschien in een garage knutselen, ik niet en buiten is het behoorlijk koud. En 230 staat er echt op geen enkele kleine zekering.
 

EdK

Forumguru
EdK, beetje snel op je tenen getrapt? Kom op zeg. Jij kan misschien in een garage knutselen, ik niet en buiten is het behoorlijk koud
Op kou kun je je kleden, en ook ik sta gewoon buiten aan me auto te sleutelen !
Ben net zo'n arme sloeber als jij die geen garage heeft...

En op me tenen getrapt ben ik echt niet zo snel hoor.... moet je veel meer voor doen !

Enne ik heb het er niet over gehad dat er op die kleine zekeringen 230V staat !
Maar onderschat lage spanningen niet, want hierdoor gaat het amperage een stuk omhoog tov hoge spanningen.
En met hoge amperage's heb je eerder brand dan met een 230V circuit..

Maar goed, veel plezier met het aansluiten als het droog en 25 graden is ....:pardon:
 

anoppe

Actief lid
47/ruitenwisser = geschakelde stroom toch? werkt parking mode dan (nog) wel?

Ik heb constante stroom zitten op een andere (ik moet even uitzoeken welke), 47 gebruik ik om de dashcam te laten weten dat hij aan moet. Volgens mij zou deze constructie ook moeten werken voor de parkeermodus, maar ik heb dat nog net geprobeerd.
 
En nu zie ik het ineens, ze hebben mij de 2-wire hardware kit toegestuurd en niet de 3-wire, op de 3 wire heb je GND-PWR-ACC waarbij PWR - Constant zal zijn en ACC - geschakeld. deze kit maar even terugsturen denk ik.
 

64rhfx

Senior Member
Hoe is het met het stroomverbruik met een drie aderig kabeltje? Trekt hij dan niet je accu leeg in de parkeerstand?
 
Moet je even de multimeter er tussen zetten.
Gok op zo’n 200 mAh. op 24 uur zou dat dan zou dit op 4,6 A komen.
Capaciteit is pakweg 80 Ah, waarvan 20% niet gebruikt mag worden (accus houden er écht niet van om diep ontladen te worden) dus zeg dat er maar pakweg 65 Ah beschikbaar is: / 4,6 = ongeveer 14 dagen en dan is de accu toch wel serieus ontladen..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Dus, minimaal iedere twee weken even een flink ommetje maken en in de vakantie de kabel ff lostrekken
Een lege accu laden in de auto door ermee te rijden vind de dynamo niet echt fijn; daar gaat een hogere stroom lopen dan normaal en dan word de dynamo ook warm en in de zomer maanden kan hij dan heet lopen.

hier een zeer goede uitleg/demo.
Is wel de moeite even te bekijken vind ik;

 
Laatst bewerkt:
Beste lezers,

Heb nu enige tijd met veel plezier dit forum onderdeel gevolgd en ik zie ontzettend mooie posts van camera's. Nu had ik zelf in mijn oude auto de F800pro 2ch ingebouwd zitten die mij ontzettend beviel. Daarom zou ik graag in mijn nieuwe skoda kodiaq ook weer camera's inbouwen. Nu heb ik 2 vraagjes.

1. Ik weet dat in mijn oude auto waar ook een soort van traffic jam en lane assist inzat dat dit impact kon hebben waar je de camera plaatst. Nu vroeg ik mij af met wat ik lees over dit systeem in de skoda (view vanuit bovenkant raam zie filmpje hier) of het invloed heeft waar je de frontcamera plaatst?

2. Mijn oude F800pro had geen externe battery omdat deze een meting deed of de accu onder een bepaald vermogen kwam/komt. Dit heeft wel eens een uitdaging gegeven :nailbiting:. Nu heb ik ooit gekeken om deze achteraf toe te voegen maar daar was in de oude auto geen ruimte voor anders dan dat deze dan los kwam te hangen :pieker:. Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een battery/dashcam in een kodiaq? en waar heb jij hem geplaatst?

Alvast bedankt voor de hulp!!!

Ooh ja vergeten te melden ik wil nu gaan voor de BlackVue DR900S-2CH want de F800pro is niet meer te verkrijgen helaas :(
 
Bovenaan Onderaan