Het grote Dashcam topic

Canon-Eye

Forumguru
Ik rij al een jaartje of 55 in allerlei auto's met allerlei vormen van radio's c.q. modernere systemen die zonder uitzondering meer of minder verlichte displays hebben met bovendien een groter verlicht oppervlak dan het gemiddelde dashcamschermpje. Nooit last van gehad.
En met een beetje slimme plaatsing wordt het ding ook nog geheel of gedeeltelijk afgeschermd door de binnenspiegel... :pardon:
 

HarrieSkoda

Forumguru
Even een schopje omhoog in dit topic, aangezien ik een nieuwe dashcam uit wil gaan zoeken.

Zijn er de afgelopen tijd nog wat ontwikkelingen geweest omtrent de kwaliteit van dashcams?

Eentje die er met kop en schouders bovenuit steekt?

Eisen zijn;
- goed beeld (kentekens leesbaar, helaas nodig tegenwoordig) en ook goed zicht in het donker (zover dat kan)
- parkeer functie
- fijn als het een dual cam is (front & back)
 

BelKodi

Senior Member
Hallo,

Op mijn nieuw bestelde Kodiaq heb ik bewust de optie ‘binnenspiegel met usb’ genomen om er een dashcam op te kunnen aansluiten. Bedoeling was om de dashcam vlak naast de spiegel te hangen en met een zeer klein usb-c kabeltje van pakweg 10 centimeter beide te verbinden voor stroom.

Alleen lees ik nu her en der dat er weinig dashcams zijn die voeding via usb kunnen krijgen, maar veel meer lees ik er niet over.

Iemand raad en iemand die ook de usb binnenspiegel heeft?
 

BelKodi

Senior Member
Thx!
Ik stuurde gisteren een mail naar Kenwood (ik zou een dashcam van Kenwood aanschaffen) en daar vertelden ze me dat hun dashcam in principe via usb stroom kan krijgen, zolang die usb poort op de binnenspiegel minstens 650mA stroom levert…
Maar daar vind ik dan weer niets over…
 

Tees

Donateur
650 mA zou kunnen: de specificaties van USB 2.0 gaan uit van tenminste 500 mA per poort, USB 3.0 900 mA per poort. Dus als Skoda aangeeft dat het een USB 3.0 poort is, zit je sowieso goed. Als ze niets aangeven, dan is t een kwestie van een mailtje naar de dealer lijkt me (die het dan ook niet weet :deuk:)
 

BelKodi

Senior Member
Een antwoord op zo’n detailvraag zullen ze idd niet kennen lijkt me :D
Maar alles wijst er wel op dat die usb poort genoeg stroom zal leveren om mijn dashcam te voeden.​
 

Tees

Donateur
@Bakkertje even opgezocht, de manual zegt alleen "USB-aansluiting alleen voor opladen". Geweldig informatief ;)

Overigens lijkt het erop dat de nieuwe modellen Kodiaq een USB-C poort hebben ipv een USB-A. En volgens mij is USB-C altijd USB3.0, dus tenminste 900 mA. En aangezien het een laadpoort genoemd wordt zou meer (1 of 2A) niet raar zijn...
Ik zou toch de dealer even een belletje/mailtje geven.
 
Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
Iemand toevallig in bezit van een Mini 0906 4K dashcam?

Ja ik,
Alleen dat ik hem via eBay gekocht heb een 2 jaar terug voor rond de 100 euro(zonder WiFi en maar 1080P),bij mijn golf kan ik de camera voor achter niet gebruiken omdat die het signaal van mijn DAB platgooide. En een goede gratis speler om de beelden te bekijken kon ik op dat moment niet vinden, misschien nu wel beschikbaar maar nog niets spannends opgenomen dus niet verder gezocht.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Nice @Michelv. ! Was je verder tevreden over de dashcam qua beeld?

En kun je je vinden in het argument wat ik aangeef, dat het fijn is dat de alle aansluitingen op de voet zitten, en de dashcam er zo af te klikken is.

Dat het de DAB stoort is niet best, dat moeten we niet hebben natuurlijk...
 

Michelv.

Forumguru
Geen idee verder, hij zit sinds die tijd in de auto en heb nog geen spannende beelden terug moeten kijken, en toen ik hem net aangeschaft had kon ik zo gauw geen goede player vinden om de beelden te bekijken.
Het is welk makkelijk om hem zo van de houder af te kunnen schuiven. En hij is redelijk klein, zit bij mij ook rechts van de binnenspiegel dus als bestuurder heb je er totaal geen last van dat ie er zit.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Michelv VLC is een gratis (!) en open source cross-platform multimediaspeler en -framework dat de meeste multimediabestanden en ook dvd's, audio-cd's, vcd's en verschilllende streaming-protocols afspeelt. Waarschijnlijk wel het proberen waard.
  • Speelt alles - Bestanden, schijven, webcams, apparaten en streams.
  • Speelt de meeste codecs zonder noodzaak voor codec packs - MPEG-2, MPEG-4, H.264, MKV, WebM, WMV, MP3...
  • Draait op alle platforms - Windows, Linux, Mac OS X, Unix, iOS, Android ...
  • Volledig gratis - geen spyware, geen reclame en geen user-tracking
www.videolan.org/vlc/ voor Windows en Ios.

grts
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Rosinfield

† In Memoriam
Graag advies. Ik zoek een dashcam. Eisen/wensen:

Voor en achter
Parkeerstand
Makkelijk aan te sluiten
Verder liefst simpel en niet te duur.

Suggesties?
 

JPs_OC2

Donateur
Gebruik sinds een jaar de Viofo A139 Pro dashcam. Prima kwaliteit/beeldkwaliteit (4K) en gemakkelijk in te stellen. Inbouwen is goed te doen.
Niet te duur? Betere beeldkwaliteit kost al snel meer geld. Deze kost op het moment, met alles erop en eraan, € 257,50.

Edit:
Met alles er op en eraan is in dit geval een hardwirekit zodat je 'm niet met een 12v plug aan moet sluiten, twee cpl filters (tegen schittering en reflecties) en een geheugenkaart.
 
Laatst bewerkt:

JPs_OC2

Donateur
Dat is een enkele camera @EdK, dus alleen de camera voor achter het voorruit. Als je van dit model de 2CH versie (voor- en achtercamera) neemt ben je (incl hardwire en sd kaart) bijna €50,- meer kwijt dan voor de A139 Pro duo.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Geef dan even de weblink er van @JPs_OC2 , want ik had deze link gepost aan de hand van de tekst in jouw bericht (copy / paste ) in google en kreeg deze van bolcom te zien , die zelfde type nummer heeft....
 
Bovenaan Onderaan