Het grote Dashcam topic

Amras

Nieuw lid
Beste Quintvd

Zelf heb ik een Skoda Fabia MK2 waar ik een blackvue 1080p 2ch systeem in heb zitten.
Ik heb er zelf een
Power Magic EZ in zitten. wat erg goed bevalt. en wat de accu ook in de gaten houd.
Natuurlijk zijn er ook minpunten te vinden dat als de parking modes inschakelt er niets wordt opgenomen. Maar moet zeggen zodra er beweging in de auto zit springt deze wel meteen aan. en bij een lage accuspanning word hij ook uitgezet zodat de accu geen schade oploopt.

Je kunt ook kiezen voor de Power Magic Battery Pack Wat ik gehoord heb is dit een goede oplossing. Al vindt ik de prijs aan de hoge kant.

Succes met je keuze.
 
Beste Amras,

Dank voor je reactie, had zelf ook eea gelezen over de Power Magic EZ dat daar wel wat haken en ogen aan zitten. Heb een bestelling geplaatst voor de Blackvue met battery omdat meeste mensen dit toch aanraden ivm accu problemen.
Volgens de inbouw leverancier zou de llaneassist geen probleem hoeven te zijn.. ben benieuwd.

Nogmaals dank voor de reactie!!
 

WV62

Lid
Goedemiddag,

Als ik mij niet vergis staat er in het forum van de Kodiag nog geen item dashcam mocht dit wel zo zijn sorry voor het opnieuw aanmaken van de Topic.
Heeft iemand van jullie ervaring met onderstaande dashcam Car-DVR-Registrator-Dash-Cam-Camera-Wifi-Digital-Video-Recorder-for-Skoda-Kodiaq-Superb-B8-3V.jpg
 
Laatst bewerkt:

Roeland80

Forumguru
Zo ... de nieuwe behuizing is binnen. De cam is weer goed gemonteerd.
SinoSmart had me een volledige behuizing gestuurd, terwijl ik maar een halve nodig had.
Dus als iemand ooit ...

Bekijk bijlage 71316
Mooie Camera ik heb deze ook in bestelling met de achter camera erbij heb jij een foto hoe jij die gemonteerd hebt aan de achterkant? en hoe werkt/bevalt de parking modus geen last van accu die leeg loopt?

Ik ga hem samen met de achteruitrij camera instaleren scheelt weer in montage werk.
 

Kees62

Actief lid
Hoi, omdat ik ook op zoek ben naar een dashcam even dit topic doorgelezen. Inmiddels weer een stap verder naar een camera in de Citigo. Wel heb ik nog een vraag die ik hier niet genoemd zie: die lcd schermpjes waar je naar kijkt op de camera, stoort dat niet erg in het donker??? Of kun je die uit (laten) schakelen??
 

HarrieSkoda

Forumguru
Dit zou inderdaad uitschakelbaar moeten zijn @Kees62 .

Nu we toch weer bezig zijn in het dashcam topic, en ik ook weer voor de keuze sta voor een nieuwe dashcam in de vRS, maar gelijk goed aanpakken.

Ik heb een mooie dual-cam gezien, maar twijfel tussen 2. Één mét WiFi, en één zonder. Waarom zou je WiFi willen hebben op je dashcam? Voor het uitlezen via je telefoon, of....?

https://www.allcam.nl/mini-0906-4k-2ch-dual-gps-dashcam.html

https://www.allcam.nl/mini-0906-4k-wifi-2ch-dual-gps-dashcam-continue-vo.html

Andere suggesties zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Eisen:
- Goed scherp beeld (kentekens kunnen filmen) zowel dag als nacht
- Bijna niet opvallend, dus zo klein mogelijk
- Makkelijk aan te sluiten
 

Highway

Forumguru
@HarrieSkoda Ik heb de eerste, dus zonder wifi. Functioneert prima, lekker klein.

Daarvoor heb ik ook een dashcam gehad met Wifi. Gebruikte ik die - nee. Je kan de beelden via wifi eraf halen, maar dat ging erg traag. Het kaartje er even uit halen en uitlezen gaat vele malen sneller.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Highway Merci! Hoe heb jij het precies aangesloten? Vooral de vraag naar hoe je de kabel naar achteren hebt getrokken.

Fotootjes zou ik heeeeel content mee zijn!

Voor nu alvast bedankt voor je reply. Toch een behoorlijk meerprijs voor WiFi.. Kaartje eruit bij een incident, en aan de laptop gaat net zo makkelijk inderdaad.
 

Highway

Forumguru
@HarrieSkoda Aansluiting: ik heb vanaf de zekering kast (links in dashbord) een etra zekering aangesloten. Hiervan trekt een 12 naar 5v converter spanning. Deze 5V loopt links via de a stijl naar mijn camera. De achter camera loopt via het dak.

Ik heb een tijd geleden de dakhemel eruit gehaald gehad. Dus kon ik die kabel zo leggen.
 
Bovenaan Onderaan