Het grote Dashcam topic

EdK

Forumguru
Ja als je vloegel bij de scouting had gezeten had je nu nog goed kunnen knopen en had je dat cameratje allang met een floss draad aan je spiegel geknoopt.....

voor jullie info: ook niet bij de scouting gezeten !!
 

VAG-man

Forumguru
Mijn ervaring met een zuignap is dat er meer trillingen in het beeld te zien zijn. Met goede tape, bijv. 3m, zijn er nauwelijks trillingen te zien.
 

MacManiac78

Forumguru
Lengte tussen bevestigingspunt en camera zo kort mogelijk houden.
Een zuignap constructie heeft eigenlijk al een te lange weg. Elke minimale trilling zal per lengte worden vergroot.
Als je niet iets 'permanent' op de ruit wenst te plakken, plak er dan transperante zelfklevende kaftfolie onder.
Ruit goed schoonmaken, wat vochtig maken, kaftfolie erop, met "creditcard" de luchtbellen eronder uit duwen, laten drogen en klaar.
 

elsinga

Forumguru
Mijn Garmin Nuvicam zit gewoon met de zuignap op de voorruit. Hoogstens 1x per jaar komt'ie los, meestal als de zon lang op de ruit heeft gestaan. Ik maak de zuignap ruim nat met speeksel, voordat 'ie op de ruit gaat. Voordeel van speeksel: die hele kleine lekjes worden door alle zooi mooi gedicht.
 

SkodaSuperb123

Nieuw lid
Sinds vorige week in het bezit van een nieuwe Skoda Superb.

Ik zie hier en daar wat dashcams voorbij komen en wilde ook mijn optie lichtten op dit fora.

Vorige week heb ik direct een nieuwe dashcam gekocht bij de aanschaffing van mijn Superb. Dit is de Viofo A119S + GPS, voor niet te veel geld heb je echt een topding! Heb dit bij Xiaomi Products.nl gekocht.

Gr. Jan-Peter
 

Hakar

Donateur
Onze Nüvi's zijn jaren op de @elsinga manier aan de voorruit bevestigd.
Kwam inderdaad maar zelden los.
Toen de Passat naar de sloop ging haalden we de zuignap er af, en bleef er een zwarte kring achter.
Nu met de joekel van een bak genaamd Fabia zit de voorruit te ver weg en hebben we een mooie grote zwarte knoop op het dashboard geplakt voorzien van Ome Ali 3M dubbelzijdig tape.
De afgelopen warme perioden is de houder 2 keer losgekomen zonder ons te laten schrikken.
Ook deze bevestiging van de zuignap is weer tot stand gekomen met inachtneming van de HACCP reglementen op de @elsinga methode.
 

hendrik38

Forumguru
De viofo ziet er ook prima uit. Hij oogt nogal groot. Is hij een beetje netjes achter de spiegel weg te werken? Wie heeft er een mooi voorbeeldje van?
 

anoppe

Actief lid
e068305f169a954a189b298a347647f6.jpg
 

anoppe

Actief lid
Jazeker:
faef240bd1846a9dbbebb967e46238df.jpg


Gps zit in de voet van de cam waar je hem op schuift; geen losse draadjes dus.
Voor een kwaliteitsimpressie heb ik hier twee video’s:
Voorkant:

Achterkant:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan