Het grote Dashcam topic

Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door Tallguy, 05-10-2013.

1. kwillems

kwillems Forumguru Donateur

Helaas ...

2. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Dat dacht ik!

Niet verkeerd van mister Ali.
    Ze hoeven dit namelijk niet te doen... maar je ziet wel, ze willen de klant graag tevreden houden.

Stiekem best wel benieuwd hoeveel mensen er met een SinoSmart rondrijden :D.

Zoals @Mill88 aangeeft, ging dat bij mijn iOS ook! Wist even niet meer precies hoe het moest dus vandaar was het een 'ohja' momentje.

Mill88 en kwillems vinden dit leuk.
  3. ramniv

ramniv Actief lid

Sinds gister ook een dashcam in de auto. Nu nog even alles uitvogelen....

(Foto bestand te groot om te uploaden?)

HarrieSkoda vindt dit leuk.
  4. EdK

EdK Forumguru

foto's ff verkleinen in microsoft office picture manager en dan kun je ze wel posten.

5. ramniv

ramniv Actief lid

IMG_6639.jpg

wel een wat smerig raam....

kwillems vindt dit leuk.
  6. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Je kunt er nog door kijken.............dan valt 't wel mee.

7. ramniv

ramniv Actief lid

Dat is waar! Het is trouwens een Blackvue Dr-900S 64gb

8. Spinal

Spinal Forumguru

Dit werkt niet bij mij, meerdere keren geprobeerd. Ik heb ook de app opnieuw geinstalleerd maar dat mocht niet baten, hij blijft in het Chinees.
    Inmiddels kan hij ook niet meer verbinden met de app. Ook de FinalCam app (die wel Engelstalig is) vind mijn cam niet :cry: De cam neemt wel op, dat zie ik aan de knipperende ledjes alleen kan ik nu niks instellen want dat moet via de app. Ook de cam resetten haalt niks uit. Mijn telefoon maakt via WIFI wel contact met de cam, maar de app kan hem niet vinden.... vaag

9. kwillems

Mij vergaat het net zo bij het verbinden. Wat help is de telefoon (bij mij Android) aan- en uitzetten.

10. VAG-man

VAG-man Senior Member

Leuk om te lezen dat er veel dashcammers zijn. Zelf 2x een Dod LS460W.
    Deze moet ik nog installeren in mijn net aangeschafte Superb.
    Ik lees veel over dashcams die geschakeld gevoed worden via de zekeringkast, zodat de dashcam uit gaat nadat de sleutel uit het contact wordt gehaald.

Dat wil ik juist niet. Als ik mijn auto parkeer moeten de dashcams juist aan blijven.

Bij mijn vorige auto had ik deze manier via de 12V sigarettenplug, maar dit is geen mooie oplossing.

Iemand een ander idee?

11. CBreedijk

CBreedijk Forumguru Donateur

Een Blackvue powerbox.
    Die blijft stroom leveren totdat accu te weinig stroom heeft. Dan wordt de camera uitgeschakeld.

12. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

De 12 volt 'sigarettenaansteker' blijft bij Skoda onder stroom staan, ook zonder contact aan.

13. VAG-man

VAG-man Senior Member

Dat weet ik @Peter-036. Dat is ook zo bij mijn Audi A2, maar om die 12V sigarettenplug constant te gebruiken vind ik niet mooi staan.

Ik zit te denken aan een constantspanning via de zekeringkast met een schakelaar er tussen.

@CBreedijk ja dat is ook mogelijk. Ik heb zelf een aantal kleine 12V accu's die ik daarvoor ook kan gebruiken .

14. kwillems

Zo ... de nieuwe behuizing is binnen. De cam is weer goed gemonteerd.
    SinoSmart had me een volledige behuizing gestuurd, terwijl ik maar een halve nodig had.
    Dus als iemand ooit ...

20190111_120809.jpg

Laatst aangepast: 11-01-2019
    Japanese Power, HarrieSkoda en Stuiver vinden dit leuk.
  15. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

Ziet er mooi uit, en uitstekende service van Sinosmart.

kwillems vindt dit leuk.
  16. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

kwillems vindt dit leuk.
  17. kwillems

@HarrieSkoda Ja, ik ben er ook erg tevreden over. Je ziet trouwens dat mijn versie een extra groef heeft. Jij had er drie die mooi alle drie weggezaagd konden worden. Bij mij zat een stukje verder nog een vierde die dus zichtbaar blijft. Whatever.

Maar ik heb nog een vraag. Op de bijgevoegde afbeelding zie je de mapstructuur op mijn SD-kaartje. Ik begrijp nut en noodzaak van de map "RO" nog niet. En waar staat "RO" voor?

Schermafbeelding-2019-01-12-om-13.44.png

18. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Zag het inderdaad @kwillems . Maar niemand zal zo met zijn hoofd buigen dat hij deze extra 'snede' ziet.

Over de mapstructuur... géén idee! Ook ik heb me hierover verbaasd, maar zodra alle ritten opgenomen worden, vind ik het best!

kwillems vindt dit leuk.
  19. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

@kwillems Zitten hier niet de besturingsbestandjes voor de werking van je camera in?

kwillems vindt dit leuk.
  20. kwillems

@Hakar Nee, alleen opnames.

Deel deze pagina