Het grote Dashcam topic

kwillems

Donateur
@HarrieSkoda Ja, ik ben er ook erg tevreden over. Je ziet trouwens dat mijn versie een extra groef heeft. Jij had er drie die mooi alle drie weggezaagd konden worden. Bij mij zat een stukje verder nog een vierde die dus zichtbaar blijft. Whatever.

Maar ik heb nog een vraag. Op de bijgevoegde afbeelding zie je de mapstructuur op mijn SD-kaartje. Ik begrijp nut en noodzaak van de map "RO" nog niet. En waar staat "RO" voor?


Schermafbeelding-2019-01-12-om-13.44.png
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zag het inderdaad @kwillems . Maar niemand zal zo met zijn hoofd buigen dat hij deze extra 'snede' ziet.

Over de mapstructuur... géén idee! Ook ik heb me hierover verbaasd, maar zodra alle ritten opgenomen worden, vind ik het best!
 

Spinal

Forumguru
Weer wat wijzer geworden, net ook ff mijn SD kaartje bekeken en ik heb ook een RO mapje met 6 opnamens.
Ik was vooral benieuwd of hij nog opnam omdat ik met geen enkele app meer verbinding kan maken met de Sinosmart cam, maar hij doet het nog steeds, weliswaar in opnames van 1 minuut (omdat ik hem gereset heb, stond eerst op 5min) maar hij doet het ieg
 

Spinal

Forumguru
Weet iemand wat voor connector dit is? Deze zit op mijn (en alle) Sinosmart dashcam.
Ik ben opzoek naar een verloop kabel met het 'vrouwtje' aan de ene kant en aan de andere kant een USB aansluiting. Ik heb al gezocht maar niet kunnen vinden, als ik op naam van die connector zoek heb ik misschien meer succes.



Screenshot_20190113-114340__01.jpg
 

ramniv

Senior Member
Kan iemand met een Blackvue mij vertellen hoe je handmatig een opname kan starten. Bijvoorbeeld bij een mooi gebied waar je doorheen rijdt of iets dergelijks?

Verder ben ik er nog niet uit hoe ik kan zien welke file ik moet hebben als er bijvoorbeeld een botsing is gedetecteerd. Ik heb die melding een keer gehad in de parkeergarage maar er was geen file rood of op slot of iets dergelijks. Neem toch aan dat je dan niet alle honderden opnames moet bekijken?
 

ramniv

Senior Member
ja, dat is ook een goede manier. Maar er zal toch wel een manier zijn om ze eruit te pikken. Als hij in de parkeergarage staat en hij heeft een botsing gedetecteerd dan heb ik geen houvast qua tijd. Kan dan in de afgelopen 8 uur gebeurd zijn of meer.
 

ramniv

Senior Member
Ik heb hem nog maar net hoor vandaar de vragen. Ik had hem in de parkeergarage staan, bij de ingang. In parkeermodus neemt hij dus ook alle voorbijrijdende auto’s en tientallen voetgangers op, met daarbij dus tientallen files.
 

ramniv

Senior Member
Ik kan dat volgens mij instellen maar vind het ook wel handig als hij op de oprit staat hij ook nog wat opneemt bijvoorbeeld.
 

kwillems

Donateur
Bij mij raakte de map RO (= read only) nogal vol. Dat kan ertoe leiden dat het kaartje vol raakt en dat er (ongemerkt) niks meer wordt opgeslagen.
Ik heb daarom de collission detection van "high" naar "off gezet. Als mijn vermoeden klopt blijft de map RO nu leeg. Vervolgens ga ik wat experimenten met de instellingen (van "low" naar "high").
 
ik heb ook een sinosmart cam gekocht, met achteruit cam optie.. ik ga kijken of ik dezelfde cam ook kan gebruiken als reverse cam op de amundsen... met mijn (kleine) onderzoek moet dit wel te doen zijn...
 

prosier

Forumguru
Hi,

Heb hier al 2 jaar een "Viofo dashcam A119S, bundel incl. GPS, CPL-filter, Hardwire-kit, Sandisk 64Gb ".
Na lezen reviews schijnt deze 1 van de beste te zijn met nachtzicht. Kan ik inkomen. Best tevreden mee.

Voor vragen... ;)
 
Bovenaan Onderaan