Het grote Dashcam topic

EdK

Forumguru
Nope @dhe019 als je een orginele camera (oem) aanschaft voor op een Columbus / Amundsen dan is de coaxiaal kabel afgemonteerd met twee pennetjes die dan weer in de grote stekker achter de columbus op de juiste positie ingeplugd worden
Maar als je in de download kijkt van dit forum dan zie je een 50blz tellende manual staan ter download
Hier kun je aan de hand van de foto's ook zien hoe dit er uit ziet
En mooiste is dat je excact kunt zien wat je nodig hebt en wat je hebt te doen om dit te verwezelijken...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Hij doet het inmiddels naar behoren!

Dat is goed om te horen!

Morgen reageer ik wat uitgebreider; bedtijd!

Even terugkomend op mijn vorige bericht(en).

Zoals gezegd, snap ik niet helemaal waarom je gekozen hebt voor een piggyback fuse.
Waarom niet? Omdat aan de originele bekabeling (constante draad & geschakelde draad) van de SinoSmart dashcam een zwart stekkertje zit, met daarin al een zekering!!

Ik weet niet meer wat de waarde van deze zekering is, maar ik meen me te herinneren dat dit 10A was.

Weer even terug naar een stopcontact in combinatie met een stekkerblok; afgezien van welke waarde apparaten oid. hebben. Op één stopcontact kan ik toch middels een stekkerblok meerdere apparaten voorzien van stroom?
Mocht er een te groot vermogen gevraagd worden (van meerdere apparaten), klapt hij eruit... logisch!

Nu naar de zekeringkast van je Octavia. Als voorbeeld; plekje 37 (xenonverlichting) is bezet bij je. Als je de dashcam ook via deze zekering positie wil laten schakelen, haal je de originele zekering (volgens mij ook 10A) eruit, en vervang je deze zekering door het stekkertje (en dus ingebouwde zekering) van de SinoSmart dashcam.

Op deze manier laat je dus je xenon verlichting én je dashcam via zekering plaatsje 37 gaan. Mocht de zekeringkast dit niet leuk vinden en dit niet trekken, klapt die 10A zekering eruit en weet je dat het niet goed zit.

Wat je nu hebt gedaan in mijn ogen:
Originele stekker van de dashcam (en dus zekering) eraf geknipt, en hier een piggyback fuse aan geknepen, om vervolgens een zekering in de 'rug' van de piggyback te steken... Correct me if i'm wrong.

Dit houdt exact hetzelfde in als bovenstaande verhaal....
 

kwillems

Donateur
(...)
Wat je nu hebt gedaan in mijn ogen:
Originele stekker van de dashcam (en dus zekering) eraf geknipt, en hier een piggyback fuse aan geknepen, om vervolgens een zekering in de 'rug' van de piggyback te steken... Correct me if i'm wrong.

Dit houdt exact hetzelfde in als bovenstaande verhaal....

Nee, het verschil zit hem erin dat bij mij ieder device zijn eigen zekering heeft en in jouw redenering zitten er twee devices aan één zekering.
Zie ook deze afbeelding. Heb je dat filmpje gezien? Daarin wordt het ook uitgelegd.

(Om het nog ingewikkelder te maken: in mijn situatie had ik ook nog te maken met twee formaten zekeringen; dus ik moest de zekering aan het rode draadje er sowieso afknippen).

images.jpg
 

HarrieSkoda

Forumguru
Nee, het verschil zit hem erin dat bij mij ieder device zijn eigen zekering heeft en in jouw redenering zitten er twee devices aan één zekering.

Zie ook deze afbeelding. Heb je dat filmpje gezien? Daarin wordt het ook uitgelegd.

(Om het nog ingewikkelder te maken: in mijn situatie had ik ook nog te maken met twee formaten zekeringen; dus ik moest de zekering aan het rode draadje er sowieso afknippen).

Bekijk bijlage 70912

Ahaaa, all clear!

Op de manier waar ik ze aangesloten heb, heb ik in ieder geval nog nooit problemen gehad.
Wellicht dat de manier zoals jij het hebt gemonteerd 'beter' danwel 'veiliger' is!
 

Spinal

Forumguru
Ik weet niet wat je vanavond gedronken hebt @EdK
Je hebt van die blokjes waar je draad in legt en dicht klikt zodat ze contact maken.

Een scotch lock, dat is idd de manier om het NIET te doen.

Ik heb zelf ook een piggy back gebruikt om beide apparaten van een eigen zekering te voorzien al zal de manier van @HarrieSkoda ook goed werken. Ik heb er zelf niet aan gedacht om het op die manier te doen, dat scheelt weer een piggy back connector.
Als ik ooit eens meer tijd heb dan monteer ik hem in de zekeringkast zoal het hoort, draadjes aan de achterkant erbij prikken en dan een zekering erin zodat het 'origineel' eruit ziet. Dat heb ik bij de voetverlichting ook gedaan en dat kijkt veel netter.

@kwillems het blauwe ledje blijft nog even nabranden, die moet vanzelf uitgaan. Hij blijft in die tijd ook nog opnemen.

Even een andere vraag, ik heb de Mio Cam app..... helaas krijg ik die na een update niet meer in het Engels en mijn Chinees is niet zo goed, iemand hier ook problemen mee?
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Spinal het is inderdaad maar net hoe je iets wilt wegwerken inderdaad. Was dat veel moeite, om achter de zekeringkast te komen? Is natuurlijk wel een stuk strakker!

Dat blauwe LED'je blijft zolang branden als dat je zelf instelt. Heb bij de inbouw van een SinoSmart bij m'n vriendin nog aardig wat ge-emmer hiermee gehad. Uiteindelijk gereset naar fabrieksinstellingen en dat blijkt nog het beste te werken.

Bij mijn eigen dashcam schakelt hij na een seconden of 30, na uitschakelen van het contact, uit.

Miocam heb ik ook, versie V1.3.18. Ik moet hem dus niet updaten begrijp ik?

Verder kan Finalcam nog gebruikt worden.

Mocht dit ook niet werken wil ik best even contact opnemen met de SinoSmart shop via Ali.
 

EdK

Forumguru
helaas krijg ik die na een update niet meer in het Engels en mijn Chinees is niet zo goed, iemand hier ook problemen mee
Nee, als ik dan naar de chinees ga voor een rijsttafel of een combi menu dan vraag ik dat ff aan de Bali aan de zoon of dochter van de eigenaresse ....Tsja die spreken en schrijven beide...:D
 

Spinal

Forumguru
Miocam heb ik ook, versie V1.3.18. Ik moet hem dus niet updaten begrijp ik?

Als je goed bent in de Chinese taal kun je rustig updaten :D

Achter de zekeringkast komen valt best wel mee, eerst moet je hem losmaken (aantal schroeven verwijderen) en de achterkant los klikken. Het lastige is de juiste connector vinden die je aan de draad moet krimpen of solderen. Op Ali staan ze maar ik weet zo de maat niet meer precies. Dan is het een kwestie van erin drukken en een zekering erin. Bij VAG kun je originele reparatie draadjes bestellen met aan beide kanten de juiste connector pin, dat heb ik toen gedaan.

zoiets: (maar deze is dus van Ali)

2-Stks-Reparatie-Draad-000979012E-Quadlock-MQS-mannelijke-VW-Audi-Seat-000-979-012E-Golf-Passat.jpg_640x640.jpg
 

Spinal

Forumguru
@kwillems omdat je grote kans hebt op een slechte verbinding. Je ziet niet wat je doet, je moet maar hopen dat het kammetje door de isolatie laag heengaat en contact maakt met de draadjes. Bij krimpen/solderen zie je wat je doet.
 

kwillems

Donateur
Kijk ... en dit krijg je dan als je op een regenachtige zaterdagmiddag de achtercam wilt monteren en bij het aansluiten daarvan de behuizing van de frontcam iets te stevig vasthoudt.
Inmiddels is een lipje afgebroken in de behuizing van de frontcam.

:banghead::banghead::banghead:

<edit>
Inmiddels zit alles weer vast. Wel heb ik onze vrienden in China gevraagd of ik een extra behuizing kan krijgen.
</edit>

20181229_150709.png
20181229_144135.jpg
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Dat is goed balen, maar met een beetje geluk is dat lipje niet noodzakelijk om netjes aan te blijven sluiten.

Of heb je dat al geprobeerd?
 

EdK

Forumguru
Ik waardeer het trouwens enorm dat iedereen nu wijselijk zijn mond dichthoudt en verdere reacties op mijn geklungel achterwege laat.

:cry:
Tsja ik blijf het hier niet herhalen, maar voor jou dan nog maar één keer !
Als je linkerhanden hebt koop dan twee rechter handschoenen.......

Enne afreageren niet op de mede bewoners doen !! Die kunnen er ook niets aan doen !
Gewoon zuur blijven lachen als er vragen worden gesteld...

:deuk::deuk::nailbiting:

Biertje ?? :cheers:
 

HarrieSkoda

Forumguru
Mee eens dat het klote clipjes zijn hoor! Bij montage ook geregeld op de tandjes gebeten..

Zou het even in deze volgorde doen, als ik je mag adviseren;
- afkoelen
- proberen te monteren (als het naar behoren is aangesloten!!) om te zien of dat clipje noodzakelijk is of niet
- daarna kun je altijd nog een drupje lijm proberen
 

EdK

Forumguru
Zou het morgen weer proberen met daglicht.... werkt op één of andere wijze toch altijd makkelijker>
En heb je genoeg tijd om af te koelen
 
Bovenaan Onderaan