Het grote Dashcam topic

Mozza

Actief lid
@HarrieSkoda Mij lukte het op de volgende manier: Eerst het bovenste kapje eraf door het smalste gedeelte bij het dak naar je toe te trekken. Je kunt dan de connector van de spiegel losmaken. Daarna de hele spiegel samen met onderste kapje tegen de klok indraaien, dan komt de hele spiegel los en kun je voorzichtig onderste kapje losmaken. Deze zit vastgeklikt aan de beide zijkanten van de spiegel. Volgende filmpje laat het enigszins zien.
 

Mozza

Actief lid
Ik heb het kapje er helemaal af gehad. het is niet noodzakelijk maar bij mij zat dat onderste kapje ontzettend vast. Ik vond het dus makkelijk om even de hele spiegel eraf te halen.
 

Level42

Forumguru
Zolang de invoegstrook word gescheiden van de hoofdweg d.m.v. blokken dan mag je inhalen aan de rechter kant.
Zijn het doorbroken lijnen dan mag het weer niet
ALs iedereen dit nou eens deed hadden we minder files in dit land......altijd maar perse bij de eerste meters van een weefvak in/uit moeten voegen....moet je in de avondspits eens aan de zuidkant van de Brienenoord komen....allemaal in de rij omdat ze bang zijn de afslag te missen terwijl deze zeker een meter of 2000 lang is....rij ik dus vrolijk op de 3e baan voorbij en heb tot nu toe altijd nog ruim de tijd en ruimte gehad om alsnog uit te voegen....

Maaruhhh heren (en dames?): welke dashcammet een fatsoenlijk beeld past mooi in de spiegel van een S3 ? Zal hier vast in 1 van de 35 pagina's staan maar ik ben een beetje het overzicht kwijt.
 

Level42

Forumguru
Ik heb ook deze dashcam gekocht. Zonder OEM look geen dashcam dus deze is qua uitgangspunten perfect. Bij het inbouwen kwam ik op een probleempje. De aansluiting met het 'staafje' naar de dakhemel was niet perfect wegens iets afwijkende vorm. Beetje pielen met een stanleymes was voldoende om alles goed passend te krijgen. Kabels mooi kunnen wegwerken en aanstekkeren om de zekeringkast en klaar. Inbouw is voor een beetje handige jongen of meisje goed te doen.

Spul in gebruik nemen was iets andere koek. Lang verhaal kort: Ik had een inferieur SD kaartje meegeleverd gekregen. Werd gloeiend heet en ging dus kaduuk. Na was gecorrespondeer met leverancier (dat kaartje is niet van ons maar een andere!!??? WTF) een goed SD kaartje van 32GB ontvangen en dan gaan.

Nu alles op de rit is ben ik zeer tevreden. Spul begint te draaien als het contact aangaat en stopt automatisch 30 seconden nadat het contact uit gaat. Uitlezen kan via (universele) app middels wifi of kaartje uitnemen en afspelen op pc/tablet. Wie wifi is relatief traag dus gewoon via kaartje is handiger.

Voorbeeldfilmpje uit de grootste stad van Twente te zien op:

Zie dat jij een S2 rijdt....zou deze ook in de S3 passen ?
 
Nou. De geldboom is weer ondersteboven geschud hoor ;)

Heb de DOD RC500S dual dashcam besteld, een hardwire kit om hem weggewerkt aan te sluiten en een 64gb geheugen kaart. En wel een beetje een snelle. Had nog 128 overwogen maar dat werd onnodig te duur. 64gb is goed voor 8 uur opname dus dat is echt genoeg. Het was allemaal bij elkaar al te duur haha. Achja. Er lag nog wat vakantiegeld op de plank, het weekje weg was immers goedkoop.

Ter info;
De DOD RC500S is een van de eerste dual dashcams welke beide zijn voorzien van een 1080p Sony Exmor sensor. Dit is een nieuw type sensor van Sony welke in omvang groter is dan zijn voorganger. Daarnaast heeft deze sensor een maximaal ISO bereik van 12800. Dat geeft in het stikdonker nog aardig beeld. Beide gebruikte lenzen hebben een lichtgevoeligheid van F/1.6 en dat helpt natuurlijk ook goed mee in de avond/nacht. Enige verschil is dat de camera achter iets minder groothoek heeft dan die aan de voorkant, en ook dat de camera aa de voorkant is voorzien van een (draaibaar) polarisatie filter om voorruit reflecties tegen te gaan. Verder zijn ze identiek. De GPS van deze RC500 heeft een verversing snelheid van 10Hz. Verder heeft deze dascam geen schermpje; alles verloopt via Wifi met een app op je telefoon; iOS en/of Android. Zaterdag maar eens knutselen. Morgen komt al het spul al binnen :)
 
Dan even nog een aansluiting vraag; weet iemand welke zekeringen wel en geen constante spanning hebben? De oorspronkelijke bedoeling is om de hardwire kit op een constante voeding aan te sluiten. Echter is de voltage-cutoff van de voeding 11.5 volt. En dat is mij echt te laag. En is ook niet te veranderen. Had liever 12volt gezien. Een loodaccu is bij 11.5 volt echt zo goed als ontladen. Maar ik weet (nog) niet wat het sluipverbruik is. Ik wil het er niet op aan laten komen dat de accu onder de 12 volt komt. En al helemaal niet in de wintermaanden.

Ik overweeg daarom als het niet bevalt de hardwire kit op een geschakelde voeding aan te sluiten. Dan zit alles toch mooi weg gewerkt zonder dat het de accu leeg zuigt. En ja; dan zal ik de parkeer beveiliging moeten opgeven..

Wie kan mij zeggen welk zekering nummer geschakeld is en welke constant is?

Ter info nog een spanning/capaciteit kaartje;
IMG_0125.PNG
 

HarrieSkoda

Forumguru
Kijk even in 'mijn auto' topic.
Laatste berichtgeving gaat over het aansluiten van de dashcam inclusief foto's (inclusief zekeringkast).

Succes en ben erg benieuwd!
 
Ik heb een poging gewaagd om een unbox video en uitleg video van de DOD app te maken en heb deze op youtube gezet. er zijn over de DOD RC500S niet veel video's te vinden in engelse taal. En gezien ik hem inmiddels in bezit heb heb ik zelf een video online gezet zodat het voor een breder publiek beschikbaar is ;)

Het is overgens toch best lastig een fatsoenlijke video te maken; paar keer overnieuw begonnen bij een lompe verspreking of even de tekst kwijt haha.. maar het is gelukt :cheer:


Unbox video;

Uitleg over de app;
 
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik mijn dashcam uit china gekregen ik heb de Mini A7 heb net een test rondje gemaakt en beeld ziet er goed uit en ben er dan ook tevreden mee. Maar ik heb er geen software bij gekregen om af te spelen en dan ook gelijk de positie op een kaart te zien zoals bijvoorbeeld google maps of zoiets. Heeft iemand een idee voor gratis van deze software? Ik was zelf al op zoek maar met hetgeen ik had gevonden sloeg mijn virusscanner op hol dus dat heb ik er weer af gegooid.

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
over 2 weken laat ik m inbouwen.. heb niet de juiste spullen om al het binnenwerk (kappen) los te halen en risico loop om te slopen.. kost me 4 tientjes dus tjaaa....

Nog wat fotos van de DOD;

IMG_0730.jpg IMG_0732.JPG IMG_0737.JPG IMG_0740.JPG IMG_0741.JPG IMG_0742.JPG IMG_0743.JPG
 

gdisselkoen

Forumguru
Recent de Xiaomi dashcam aangeschaft bij Ali voor € 54,-. Inbouw klaar in 15 minuten, inclusief aansluiten op een geschakelde zekering en het wegwerken van de kabel. Camera werkt samen met een App op de telefoon. Beeld is prima zie filmpje op Youtube

De rechterrijstrook was lava?
 

gdisselkoen

Forumguru
Vanwege het groeiende aantal malloten op de weg, ook maar besloten een dashcam aan te schaffen. het is de BlackVue DR650S-1CH 16GB dashcam uit de Skoda shop geworden, inclusief inbouw.
 

gdisselkoen

Forumguru
Ik vrees dat het niet zo verstandig was om een dashcam via de Skoda webshop te bestellen en er voor te kiezen deze door de Skoda dealer te laten monteren. Tijdens het bestelproces krijg je een bevestiging van je bestelling en de mededeling dat de dealer binnen 1 werkdag contact opneemt om een afspraak te maken voor de inbouw.
We zijn inmiddels 3 dagen verder en het is nog angstvallig stil vanuit dealerland.

Maar het kan natuurlijk ook aan mij liggen en vergelijk ik een werkdag van mij met een werkdag van hun. :(
 
Ehhh.... ga jij serieus 162 euro betalen voor inbouw ?... voor alleen een front dashcam ?
Kijk; ik ga hem ook laten inbouwen omdat ik niets wil slopen. Heb de juiste spullen niet, maar het losklikken van in jouw geval 1 kap; de linker a-stijl, en de bedrading wegwerken onder de dakhemel is echt met een half uur gebeurd.. laat ik het heel ruim nemen.. en laat het een uur duren.. uurloon van 162 euro ?

Ik laat mijn voor én achter dashcam inbouwen voor 50 euro.. en verkapt is dat 40 euro; want ik hoef geen "lepels" te kopen om het interieur los te halen..

162 euro voor inbouw is wel een beetje erg veel geld..
 

gdisselkoen

Forumguru
Het is een lease auto, en ik ga niet zelf lopen prutsen om onderdelen los te maken, kabels weg te werken en aan te sluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

fonzamundo

Forumguru
Sinds gisteren ook een dashcam in de OIII geplaatst: het is de http://www.viofo.com/home/34-a119s-1080p-60fps-car-dash-cam.html geworden. Aangesloten via een hardwire kit op de zekeringskast, dus geen irritante USB-kabel meer. Tevens gelijk de CPL-filter en de GPS-mount erbij genomen (als je iets doet, dan doe je het goed toch?).

Kabel netjes langs de spiegel naar links (in de naad van de hemel), onder het deurrubber door en zo de zekeringskast in laten lopen (even de kap op de A-stijl van binnenuit eruit wippen). Daar een 'add-a-fuse' gebruikt om deze aan te sluiten. Massa genomen op één van de bouten die het dashboard aan de carrosserie bevestigen.

Voorlopig nog geen live action beelden gemaakt (gisteren de tijd niet meer gehad), maar de video genomen tijdens het aansluiten (hallo buurman!) zien er alvast prima uit. Video's van anderen vind echter genoeg op internet (zowel 's nachts als overdag) -> zie bv. https://www.blackboxmycar.com/pages/viofo-a119-and-a119s-video-comparison

Van zodra het weer hier wat beter is (momenteel hevige regen- en onweersbuien), even een ritje maken (we willen ook de poetsbeurt niet volledig verpesten - zie verder). Ik plaats dan wel nog shots van hoe het er allemaal uitziet. Camera valt amper op achter de spiegel: lijkt alsof er een tweede cam is (naast die ingewerkt in de spiegel - grootlichtassistent?).

PS. Eergisteren ook de Octi even een onderhoudsbeurt gegeven: foamen, spoelen, wassen (ook de velgen), detailer spray, drogen, interieur oppoetsen, stofzuigen en lederen onderdelen onderhouden. AL bij al toch alweer een drieënhalf uurtje bezig geweest...

Voor de geïnteresseerden: ik gebruik producten van Monello (Artico Magico Foam), Kleen Freaks, Iron-X (niet echt nodig door C Quartz Pro op de velgen, maar toch) en Poorboys (Bug Squash en Leather Stuff).
 
Bovenaan Onderaan