Het grote Dashcam topic

Spinal

Forumguru
@Neptukker en andere met de sinosmart OEM look dashcam. Wat is het formaat van het geheugenkaartje? SD of micro SD?
Ik wil ook deze dashcam kopen maar ik heb niet zo'n vertrouwen in het kaartje wat je erbij kan kopen, of zijn dat prima kaartjes?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Micro. Lekker zelf aanschaffen.

Ikzelf heb ook geen vertrouwen in de Chinese geheugenkaarten.

Heb er een 32GB class 10 in zitten.
 
Ik heb een RNS510 columbus cloon radio er in. Deze heeft een speciale ingang voor een dashcam. Het systeem werkt op Android, en je kunt de dashcam openen via een app. De mogelijkheden heden zijn bijna onbeperkt met deze radio, omdat de via de google app store gewoon alle apps kunt downloaden die jij graag wilt. Ik heb bv ook een app die extra informatie geeft over de auto. Ook heb ik een achteruitrijcamer geïnstalleerd, werkt allemaal heel mooi.

Skoda radio RNS510 / columbus navigatie/DVD/Carkit €525,-
€ 525,00
http://link.marktplaats.nl/m1181525...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons
 

Spinal

Forumguru
@rooster dat is een mooi apparaat .Wat dat betreft zijn de oude RNS systemen zwaar verouderd. Mocht mijn originele Columbus kapot gaan dan komt er geen originele meer terug maar kies ik ook een Android kloon.

Alleen vraag ik me af hoe je de navigatie kaarten moet updaten bij een Android kloon
 

johnboy

Donateur
Ik heb een RNS510 columbus cloon radio er in. Deze heeft een speciale ingang voor een dashcam. Het systeem werkt op Android, en je kunt de dashcam openen via een app. De mogelijkheden heden zijn bijna onbeperkt met deze radio, omdat de via de google app store gewoon alle apps kunt downloaden die jij graag wilt. Ik heb bv ook een app die extra informatie geeft over de auto. Ook heb ik een achteruitrijcamer geïnstalleerd, werkt allemaal heel mooi.

Skoda radio RNS510 / columbus navigatie/DVD/Carkit €525,-
€ 525,00
http://link.marktplaats.nl/m1181525...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons
Thanks. Ik heb net een nieuwe Kodiaq met nieuwe Columbus, misschien dat daar op het systeem ook een video ingang op zit. Dacht van niet, maar ik heb al zoveel gelezen dat ik het niet meer zeker weet... :-).
 

Spinal

Forumguru
Ik nog even rondgezocht en contact gehad met Michelv. Maar ik kom er niet uit welke nou geschikt is voor de O2.
Ik kom uit op 2 verschillende, bij beide staat dat hij geschikt is voor de Octavia:

IMG_6810.jpg IMG_6813.jpg
In de afmetingen zit een fors verschil.
Ik heb mijn kapje eraf gehaald maar daar kom ik niet wijs uit. Die lengte maat van 72 is bij beide gelijk. De breedte maat is bij mijn kapje maar net hoe ik meet, aan de binnenkant binnen in het plastic is het 75. Meet ik de buitenmaat dan is het 80....
De totale lengte, 105 tegenover 125 is ook nogal een verschil.

Ik heb hier gezien dat de SII rijders de bovenste hebben. Zit er bij een O2 zoveel verschil is de spiegel afdekkap maat?
 
Laatst bewerkt:

Roeland80

Forumguru
Ik nog even rondgezocht en contact gehad met Michelv. Maar ik kom er niet uit welke nou geschikt is voor de O2.
Ik kom uit op 2 verschillende, bij beide staat dat hij geschikt is voor de Octavia:

Bekijk bijlage 60861 Bekijk bijlage 60862
In de afmetingen zit een fors verschil.
Ik heb mijn kapje eraf gehaald maar daar kom ik niet wijs uit. Die lengte maat van 72 is bij beide gelijk. De breedte maat is bij mijn kapje maar net hoe ik meet, aan de binnenkant binnen in het plastic is het 75. Meet ik de buitenmaat dan is het 80....
De totale lengte, 105 tegenover 125 is ook nogal een verschil.

Ik heb hier gezien dat de SII rijders de bovenste hebben. Zit er bij een O2 zoveel verschil is de spiegel afdekkap maat?

Ik heb ook zoiets besteld via aliexpress moest een foto van mijn spiegel/regensensor opsturen konden ze aan zien welke ze op moesten sturen.... krijgen vandaag binnen als het goed is....
Laat wel effe weten of hij past....
 

Roeland80

Forumguru
He hoi,

Nou ik heb hem binnen gekregen en gisteren geïnstalleerd is in vergelijking met de achteruitrij camera beter te doen even wat gefriemeld bij de A stijl ivm de airbag die daar zit wil niet dat die kabel de airbag belemmert. De camera is inderdaad net alsof hij er origineel inzit. moest iets aan de behuizing aanpassen ivm klemmen bij het kabel gootje bij de spiegel klikte de behuizing niet goed dicht. nu wel.

beelden zijn echt prima moet nog even kijken hoe ze zijn in het donker maar voor dit geld prima dash cam
 

Spinal

Forumguru
Netjes! Heb de mijne niet hoeven aanpassen, al heb ik bij veel feedback op Ali dat wel gelezen dat dat nodig was.
En bij de A stijl moet je even oppassen dat je de kabel niet aan de airbag vast tywrapt :D ik heb hem aan de kabels die erachterdoor lopen vast gezet. In het donker zijn de beelden ook nog prima.
 

tist

Actief lid
De mijne zit er inmiddels al een maand in. Werkt perfect, en van binnen en buiten ziet het er uit alsof het er origineel inzit.

https://www.skodaforum.nl/forum/attachments/60861/

Deze heb ik.

Raar als ik op de link klik moet ik me registreren ?
Hoe moet ik dat rijmen, als ingelogd ben en kan posten, ben ik dan niet geregistreerd?:arghh:

krijg dit te lezen:
Dit onderdeel is alleen beschikbaar voor geregistreerde leden.
Registratie is gratis en kost je slechts een minuutje: MELD JE NU AAN
 
Laatst bewerkt door een moderator:

AndreM

Forumguru
OW dat is niets nieuws!

Ik moet meerdere malen op een avond/per week opnieuw inloggen, terwijl het vinkje aanstaat dat ik ingelogd wil blijven.
Lijkt wel of het de laatste tijd steeds erger wordt. :troost:
 
Ja. Er gaat iets fout met de cookie's.
Alsof je bestaande cookie gewist/vervangen word op het moment dat je idd een link aan klikt. Erg vervelend.
 
Bovenaan Onderaan