Het grote Dashcam topic

gdisselkoen

Forumguru
Ik ook niet. Alleen is mijn inbouwstation wel ruim 100 euro goedkoper inclusief een camera achter.....
Maar oké; ieder zijn eigen manier/mening/voorkeur/reden :thumbsup:
De reden om het via de dealer te doen is tweeledig. Hij is besteld, via de Skoda webshop en wordt ingebouwd door een Skoda dealer. Ik mag er dan van uit gaan dat de dashcam op correcte wijze ingebouwd wordt, en geen storingen geeft op de goede werking van de auto.
Mochten er toch problemen ontstaan, dan kan de dealer, of PON, zich niet beroepen op een niet deugdelijk ingebouwde dashcam die problemen geeft. Daarnaast heb ik dan ook nog eens de Lease Maatschappij achter mij staan.

Zie het als een soort verzekering. ja, je betaald er voor, maar als het nodig is krijg je er ook wat voor terug.
 

gdisselkoen

Forumguru
Gelukkig heb je zelfkennis, vakantie tijd ook voor de dealers ! :pardon:
Ze zullen wel wachten tot het binnen is en dan de afspraak maken......
Het verhaal blijkt iets anders te zijn, ben ik vanmiddag achtergekomen.

Ik werd vanmiddag gebeld door de dealer om een afspraak te maken voor een onderhoudsbeurt. Ik had hier over al een e-mail ontvangen van de LM. Toen ik aankaarte dat er ook nog een dashcam ingebouwd moest worden, werd het even stil. Dit was niet bekend.
Bij navraag door de dame van de dealer bij het magazijn bleek dat er een dashcam binnengekomen was, maar totaal onbekend voor wie of welke auto, en door wie de bestelling geplaatst was. het blijkt nu dat PON deze gegevens niet naar de dealer stuurt. Ondanks dat deze op de website ingevuld moeten worden en je zelfs je kenteken in moet voeren om te controleren of het betreffende artikel geschikt is voor jouw auto. :sterretjes:

Nu ben ik zelf ICT-er, en mijn handen jeuken om dit shitty systeem onder handen te nemen en er voor te zorgen dat bestellingen fatsoenlijk verwerkt worden. In ons vak hebben we hier een uitdrukking voor: #prutsers
 

EdK

Forumguru
Nu ben ik zelf ICT-er, en mijn handen jeuken om dit shitty systeem onder handen te nemen en er voor te zorgen dat bestellingen fatsoenlijk verwerkt worden. In ons vak hebben we hier een uitdrukking voor: #prutsers
Als je dan toch bezig bent, doe dan ook eens wat aan dat configuratie systeem van een wagen van hun..
Tsjonge wat is dat af en toe ruk, je configureert hem in beige en word geprojecteerd in ........ juist blauw...
 

DeNnZ

Forumguru
@Disaster-Master
Is het spulletje inmiddels ingebouwd?
Mag ik vragen waar je de set gekocht hebt? Ik kan de CPL filter niet direct vinden namelijk.

Dan vraag ik me ook af hoeveel nu het CPL filter daadwerkelijk heeft, een CPL filter werkt namelijk het best als de zon op 90º t.o.v.van de camera staat.
Met de zon frontaal of recht achter je is het effect nihil..
Maargoed, dit is een andere discussie natuurlijk :)
 
Nee afspraak staat voor volgende week zaterdag. Afspraak stond voor vanochtend ipv volgende week. Had het gister op tijd nog gezien en vandaag ben ik geweest..

CPL filter zit er standaard bij. Heb hem bij Foka Rotterdam vandaan.

En ja klopt; CPL filter werkt op zijn best bij een schuin lichtinval...


Inmiddels ingebouwd. Ben wel blij dat ik het heb laten doen. Hij is anderhalf uur bezig geweest. Dashcam bij de voorruit zat er zo op.. achter langer bezig geweest.. achter zit de dashcam op de rolhoes.. niet meest ideaal.. maar ik heb privacy shades in de auto.. en die op de achterruit zorgt er eigenlijk voor dat dat ik niets op de ruit kan bevestigen.. en op de dakhemel plakken leek me ook geen optie.. ik kijk het zo nog wel even aan.. kan die dashcam aan de achterkant altijd nog wat veranderen.. voor nu laat ik het even zo.. zal er eens wat fotos van schieten


Die CPL filter doet wel zijn werk hoor; je kan tijdens het draaien ervan op de telefoon/tablet mooi zien dat weerspiegeling van de voorruit zo goed als verdwijnt.. óf juist niet.. dus het werkt zeker..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een dashcam die bediend wordt via de autoradio. Werkt prima
 

Bijlagen

  • DSC_0017-min.JPG
    DSC_0017-min.JPG
    995,2 KB · Weergaven: 164
  • DSC_0018-min.JPG
    DSC_0018-min.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 154

gdisselkoen

Forumguru
Ik heb een dashcam die bediend wordt via de autoradio. Werkt prima
Ben ik toch wel nieuwsgierig hoe dat in elkaar steekt. Is dat een standaard mogelijkheid, of heb je daar een aparte module voor nodig?
Lijkt me reuze handig en makkelijk in gebruik.

Heb je hier meer informatie over?
 

gdisselkoen

Forumguru
Omdat ik daar vaker kom heb ik wat korting gekregen. Uiteindelijk anderhalf uur bezig geweest en zelf ook mee geholpen moest ik 75 euro betalen.

Ik ben geweest bij Circuit van Hagen in Naaldwijk

Hmmm.... korting omdat je er vaker komt, zelf meehelpen, en €75 betalen. En dan vind je €162 inclusief volledige dealer\importeur garantie, en zelf niets hoeven te doen, een slechte deal? :pieker:
 
Laatst bewerkt:
Ja

Ter info; normale uur tarief is daar dacht ik 65 euro. Het zou binnen 1 uur klaar zijn maar er was wat gedoe met de dashcam achter; (die jij dus niet hebt) de halve kofferbak moest worden gedemonteerd om de C stijl los te kunnen halen voor de bedrading en bij terug montage was er iets met de boodschappen haken waardoor het voor een tweede keer "even" open moest. Dus ook zonder korting zou jij, ga jij, gewoon 100 euro extra betalen in vergelijking met hun tarief.

En ik zal je zeggen; die kap van de A stijl is er zó af en vervolgens ingeprikt in een lege plaats in de zekeringen kast. Dat had ie klaar in iets meer dan een half uur. Van open naar dicht. De rest van de tijd is gaan zitten naar de achter dashcam/bedrading. Dus jij gaat 165 euro betalen voor pakweg 30 max 45 minuten arbeid.

En dan heb jij het over garantie; garantie en pon ? Zou daar maar eens naar zoeken... sowieso heeft pon niets te maken met het inbouw werk door je garage volgens mij... dat is toch echt aan de garage zelf. En jij wilt een storing door de dashcam op de auto uitsluiten... storing waarop? Het ding zuigt alleen 12 volt en communiceert verder met niets. Net zoals ieder ander accessoire welke je in de sigaretten aansteker steekt. Enige is dat hij nu niet in een sigaretten aansluiting zit maar in de zekeringkast.

En ja; ik kom er wat vaker dus krijg iets aan korting; ongeveer 20 euro, en ja ik heb wat geholpen; dat beperkt zich tot een lampje vast houden, af en toe een tangetje/torx schroevedraaier aangeven of even iets vasthouden zodat hij een extra hand vrij had, en ja ik heb 75 euro betaald want die jongen die anderhalf uur is bezig geweest werkt ook niet voor niks, en ja ik vind het debiel dat je voor pakweg 40 minuten werk 100 euro méér neerlegt dan elders.

Maar zoals ik al eerder schreef; ieder zijn eigen manier/mening/voorkeur/reden. En daarmee was het voor mij klaar.

Dus ik begrijp dan ook niet helemaal waarom je mijn manier, dus hoe ik het gedaan/heb laten doen, gaat zitten herhalen om vervolgens te vragen of ik die 165 euro van jou een slechte deal vind. Dus nogmaals; ieder zijn eigen redenen om het zo of zo te doen. Dus ga jij vooral niets doen en pakweg 3 kwartier in de showroom zitten en "gratis" koffie drinken. Zal mij een biet zijn. Onderaan de streep ben je in ieder geval meer geld kwijt dan ik.
 
Laatst bewerkt:

gdisselkoen

Forumguru
Dus ga jij vooral niets doen en pakweg 3 kwartier in de showroom zitten en "gratis" koffie drinken. Zal mij een biet zijn. Onderaan de streep ben je in ieder geval meer geld kwijt dan ik
Ach arme ik. Gelukkig wordt de auto bij mij thuis opgehaald en weer teruggebracht, en kan ik gewoon genieten van mijn eigen koffie. :laugh:

Maar factuur gaat naar de leasemaatschappij, die brengt het bij mijn werkgever in rekening. Die houdt het vervolgens in op mijn salaris, bruto wel te verstaan, dus betaal ik nog maar een fractie van de €162. Ik denk zelfs minder dan €75. Vind het nog steeds geen slechte deal. :nono:
 
Bovenaan Onderaan