Het grote Dashcam topic

darkprojectx

Forumguru
In mijn f1 heb ik hem op de geschakelde plus van de radio aangesloten, zoveel verbruikt die cam niet en is hij gelijk afgezekerd
 

gdisselkoen

Forumguru
Bij mij is de dashcam aangesloten op een permanente spanning en staat altijd aan. Er zit een kastje tussen, de Power Magic Pro, om te voorkomen dat de dashcam de accu leegtrekt. Wanneer de accuspaning onder een bepaalde waarde komt, wordt de camera uitgeschakeld.
 

Okki

Donateur
Waarom dan niet meteen naar je zekeringen blok toe halen en daar wat in elkaar flansen.
Is die draad ook nog eens netjes weggewerkt en de geschakelde plus zit ook in het zekeringblok....

Dat gaat met mijn 2 linkerhanden niet lukken.
En dan moet ik ook een speciale voedigskabel kopen of de plug van de sigarettenaanstekeraansluiting slopen.

Ik had gehoopt dat er een verdeel /splitter voor de sigarettenaansteker bestond aan /uit schakelaartjes
 

HarrieSkoda

Forumguru
Dat gaat met mijn 2 linkerhanden niet lukken.
En dan moet ik ook een speciale voedigskabel kopen of de plug van de sigarettenaanstekeraansluiting slopen.

Ik had gehoopt dat er een verdeel /splitter voor de sigarettenaansteker bestond aan /uit schakelaartjes

Als je m'n berichtje niet over het hoofd had gezien...;)

Ik heb zo'n splitter. Scroll even een paar berichten terug als je wil gaan werken met een soort splitter.
 

Roeland80

Forumguru
Hmm ok, je hebt geen gps erop zitten voor snelheid weergave etc?
het valt mij op dat als ik de beelden bekijk op fullscreen dat ik de verkeersborden en kentekens lastig kan lezen.
Dat heb ik bij mijn cam ook, ookal neemt die op full hd op. Heeft iemand idee hoe dit komt of hoe dit te fixen is?

Nee klopt geen GPS en snelheidsweergave zou niet weten waarom
Beeld is denk ik door YouTube gecomprimeerd en dus lagen van kwaliteit dan origineel zie hier wel de kentekens en verkeersborden...
 

darkprojectx

Forumguru
Ik vindt het zowieso altijd wat tegenvallen als ik naar ook mijn eigen beelden kijk, ik neem op in full hd maar in full screen op de computer denk ik... mmmmwaaa.. je ziet wat maar om nou te zeggen full hd..


haha check in het begin van dit filmpje deze geduldig vrachtwagen links eens.. omg wat een debiel.. was me nog nooit eerder opgevallen

waar de ene zit te gassen, zit de ander niet op te letten (ik gelukkig wel)

 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Als je m'n berichtje niet over het hoofd had gezien...;)

Ik heb zo'n splitter. Scroll even een paar berichten terug als je wil gaan werken met een soort splitter.

Heb je daar een plaatje van?
Mijn aansteker zit onder mijn armsteun (Rapid Spaceback)
Onder de clima heb ik een USB aansluiting.

Ik heb zelf nog wel zoiets liggen

cel_cig_splt.jpg

maar dat is wel erg rommelig.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Maak straks even een foto voor je. Wat jij laat zien is inderdaad minder en 'offer' je je originele sigarettenaansteker alsnog op.
 

Okki

Donateur
Tsja, daar past geen 12 volt sigarettenaanstekerplug in.
En USB aansluiting heb ik al....


:sterretjes:
 

HarrieSkoda

Forumguru
Die 2 losse draadjes (rood en zwart), sluit je aan op de aansluiting van je sigarettenaansteker. Precies zo hoe de sigarettenaansteker voorzien wordt van spanning.

Je ziet van dit kastje niks en je kunt er 2 USB op aansluiten.

Misschien dat het zo duidelijker is?
 

Okki

Donateur
Ik ben er al uit. Als ik de camera handmatig uitzet, daarna de motor uit maar de 12 volt stekker erin laat dan blijft hij laden. Maar haal ik eerst de 12 volt stekker eruit en zet dan de motor uit, dan gaat de camera automatisch uit. Misschien bouw ik er nog een 12 volt stekker met schakelaar op.

Sigaretten-stekker-met-schakelaar-Hella-(als-24070070)-(c)8JA007589152.png



Telefoon kan opladen via de USB aansluiting (die er al in zit)
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
@Antera

Is het mogelijk de sigarettren aansteker (12 volt aansluiting) via het contact te schakelen?
Dan zou de dashcam namelijl automatisch aan- en uit gaan,

niet zomaar aanpasbaar helaas je kan het beste een lege zekering pakken in je zekeringen kast en daar een sigarettenaansteker aansluiten voor je cam
 
Bovenaan Onderaan